کد خبر: ۹۸۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
چهره ماندگار کشورمان اظهار داشت: در همین وضع فعلی هم باید استقلال مالی سازمان دامپزشکی کشور تأمین گردد تا در مواقع لزوم و اتفاقاتی که برای مملکت نظیر انواع بیماریها رخ می‎دهد و مبارزه سریع و توسعه قرنطینه‏ها و غیره را می طلبد ، تأمین بودجه، مشمول زمان تشریفات اداری نشود...

حکیم مهرعضو گروه علوم دامپزشکی فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران در گفتگوی اختصاصی با نشریه حکیم مهر به تبیین دیدگاههای خود درباره آموزش رشته دامپزشکی و ساختار دامپزشکی کشورمان پرداخت.

 


استاد دکتر بابامخیر با اشاره به طرحی که در گروه علوم دامپزشکی فرهنگستان علوم در قالب چهار گزارش انجام شده، خواست نزدیک به هفتاد درصد همکاران دامپزشک شرکت کننده در نظرسنجی این طرح را اختصاصی شدن آموزش سال آخر تحصیل دانشجویان دانشکده های دامپزشکی عنوان کرد.
استاد دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران اختصاصی شدن آموزش سال آخر و تمرکز دانشجویان بر روی یک زمینه خاص نظیر آبزیان ، بیماریهای گاو و غیره را در انگیزه اشتغال فارغ التحصیلان مؤثر دانست و افزود: در این طرح دانشکده های مختلف دنیا و روش‏های مختلف آموزش دامپزشکی بررسی شده و نتیجه آن این است که نه تنها باید روند تأسیس دانشکده های جدید متوقف شود بلکه بهتر است تعدادی از دانشکده های جدید هم به پژوهشکده های تحقیقاتی که زیربنای آموزش هستند تبدیل گردند.
وی در این گفتگو از میان سه الگوی اداره سازمان دامپزشکی زیر نظر ریاست جمهوری ، الحاق آن به وزارت بهداشت و وضعیت فعلی ، باقی ماندن این سازمان به وضع کنونی و زیرنظر وزارت جهاد کشاورزی را مناسب دانست و در عین حال تأکید کرد که در این باره باید بیشتر تأمل نماید و این موضوع را فی‌البداهه پاسخ داده است.
چهره ماندگار کشورمان در ادامه افزود :در همین وضع فعلی هم باید استقلال مالی سازمان دامپزشکی کشور تأمین گردد تا در مواقع لزوم و اتفاقاتی که برای مملکت نظیر انواع بیماریها رخ می‎دهد و مبارزه سریع و توسعه قرنطینه‏ها و غیره را می طلبد ، تأمین بودجه، مشمول زمان تشریفات اداری نشود.

 

مشروح این گفتگو و دیدگاههای استاد دکتر بابامخیر ، چهره ماندگار کشورمان به زودی منتشر خواهد شد...

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
شاگرد جناب آقای دکتر
|
-
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۸۸/۱۰/۰۲
0
0


شگفت آور اینکه نام ایشان به عنوان یکی از امضا کنندگان نامه 83 نفر اساتید دانشگاه تهران مبنی بر درخواست از رئیس محترم مجلس شورای اسلامی برای الحاق سازمان دامپزشکی کشور به وزارت بهداشت در نشریه حکیم مهر انتشار یافته است!!!؟؟؟.

دامپزشک بخش خصوصی
|
-
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
0
0
با احترام به استاد ارجمند جناب اقای دکتر بابامخیر که شرکت در کلاسهای درسشان برای ما خاطرات شیرینی را به دنبال دارد به استحضار میرساند که جنابعالی اطلاع ندارید که چه افرادی با چه میزان معلوماتی پستهای کلیدی را در ادارات دامپزشکی برعهده دارند اگر اطلاع داشتید نظرتان عوض میشد
مسعود عین
|
-
|
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
0
0
اگر سازمان دامپزشکی به وزارت بهداشت ملحق شود گام مهمی در اعتلای بهداشت جامعه و کاهش بیماریهای مشترک با منشائ دامی برداشته خواهد شد
نظر شما
ادامه