کد خبر: ۹۸۵۷

حکیم مهر - حجت الاسلام مرتضی آقا تهرانی، دبیرکل جبهه پایداری، نماینده مجلس و از شاگردان برجسته آیت الله مصباح که همچنان هم می توان او را در زمره حامیان دولت احمدی نژاد به شمار آورد، در گفتگو با ایسنا درباره راه حل مشکلات اقتصادی فعلی و همچنین رعایت حجاب درجامعه، راکارهای خود را ارائه کرده است.
در بخش هایی از این گفتگو آمده است:

جلسه غیرعلنی روز چهارشنبه مجلس برای بررسی گرانی‌ها  به این شکل نبود که طرفین بخواهند یقه هم را بگیرند یا سر لج و هواهای نفسانی حرف بزنند، بلکه همه به فکر مردم بودند و بررسی اینکه کجا اشتباه کردند و اینکه چگونه باید در برابر حمله اقتصادی دشمن عمل شود؛ چرا که به هر حال در این مسیر اگر اتفاقی بیفتد همه دچار مشکل خواهیم شد و خدای ناکرده اصل نظام به مخاطره می‌افتد.

 نکته‌ای که در این میان از همه مهم‌تر است، نقش مردم است. گاهی به تلاطم افتادن مردم حالت روانی ایجاد می‌کند، در این صورت دشمن احمق ما خیال می‌کند که این حالت روانی پاسخ مثبت به اوست اما راهش علامت منفی دادن نیست، این کار دشمن را جری می‌کند. تنها راه، مقاومت، ایستادگی، پایداری و پایمردی است.

من معتقدم نباید فرار روانی کنیم. اگر الان به هر دلیل تحریم پیش آمده، یا با بی‌تدبیری یا اشتباه دولت و مجلس، مرغ در بازار نیست،‌ ملت به دشمن علامت منفی نشان ندهند. اگر یک هفته مرغ نخوریم زمین به آسمان نمی‌آید. غذای اصلی ما هم نان یا برنج است و می‌توانیم غذای دیگری بخوریم تا موضوع حل شود و حل هم خواهد شد.

در مورد مشکلات اقتصادی هم مردم می‌توانند به خوبی تدبیر کنند. در زمان جنگ صف‌های طویل برای دریافت نفت تشکیل می‌شد و گاهی کسانی برای افرادی که نمی‌توانستند در صف بایستند نفت می‌گرفتند و دشمن دید که نمی‌تواند با اینها مبارزه کند،‌ اما سوریه که مشکل پیدا کرده، مشکلش از یک حمله روانی بود. در عراق هم وقتی آمریکا می‌خواست وارد شود اول حملات تبلیغاتی را آغاز کرد لذا مردم نقش خود را دست‌کم نگیرند و بدانند که راهش بی‌اعتنایی است.

ما باید فرهنگ جامعه را رشد دهیم تا به جایی برسیم که حجاب کاملا پذیرفته باشد. اسلام برترین ادیان است و اگر کسی مسلمان است با توجه به صریح آیات قرآن،‌ تردید نخواهد داشت که حجاب لازم است و حد و حدود آن نیز روشن. همچنین پسندیده است که ما این التزام عملی را ایجاد کنیم چرا که احکام اسلامی خصوصا احکام اجتماعی برای یک نفر نیست.

در کشور باید دقت شود که انگورهایی که کشت می‌شود برای  مصرف شرابخواری نباشد. اینها تمهیداتی است که دولت باید مدنظر قرار دهد اما اگر علیرغم انجام این کار چند نفری وسط شهر به صورت علنی مشروب خوردند همان اسلامی که گفته کار فرهنگی و پیشگیرانه کنید، می‌گوید اینها باید 100 ضربه شلاق بخورند چرا که قانون الهی را به هم زده و باید پاسخگو باشند. در اینجا نه می‌توان گفت شلاق نزنید، نه می‌توان گفت کار فرهنگی صورت نگیرد.

 دولت می‌تواند برای مبارزه با بی حجابی، کسانی که در مجموعه دولت کار می‌کنند و نان‌خورهای خود را کنترل کند. گاهی شاهد هستیم که افراد در بانک‌ها با آرایش آنچنانی مشغول انجام کار هستند، چرا دولت ضابطه‌ای برای نحوه حضور خانم‌ها در محل کارشان ندارد. دولت می‌تواند نوع لباس این افراد را مشخص کند یا بگوید که برای کار در آن سازمان موظف به پوشیدن چادر هستند.

فضای کشور نباید به نحوی باشد که اگر کسی از خارج از کشور به ایران می‌آید احساس کند اینجا فرق زیادی با سوریه و پاکستان ندارد. اگر حجاب جزء احکام اسلامی است راهکار پیشگیری از بی‌حجابی و بدحجابی نیز مشخص است و 30 سال است در این باره کار شده است اما اینها باید عملیاتی و توسط دولت به اجرا گذاشته شود. بخشی از این کار نیز به عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. من نمی‌گویم این کار به اجبار انجام شود اما اگر مسئولان همت کنند و احساس مسئولیت داشته باشند بالاخره محقق خواهد شد.

زمانی در کشور اصلا مرسوم نبود که افراد کمربند ببندند. در آن زمان من از خارج به ایران آمده بودم و این موضوع بسیار برایم عجیب بود تا زمانی که پلیس به طور جدی لزوم استفاده از کمربند را یادآور شد، در واقع دولت خواست و این اتفاق افتاد. در مورد حجاب که حکم خداست لابد نمی‌خواهند که نمی‌شود، متاسفانه گاهی هم نیروهای یکدیگر را ضایع می‌کنیم. پلیس ناجا برخوردهایی می‌کند و ما با نشان دادن چند فیلم در تلویزیون، اثر این کار را از بین می‌بریم.

 

خبر مرتبط :

 
نظر شما
ادامه