کد خبر: ۹۷۶۵

حکیم مهر - با اجرای مصوبه هیئت دولت در سفرهای استانی پیرامون جبران ضرر و زیان پرورش‌دهندگان میگو 65 تا 70 درصد مزارع میگو زیر کشت رفتند.

مدیرعامل سایت حله بوشهر پیرامون وضعیت پرورش میگو در این استان، گفت: پس از اختصاص بسته حمایتی مربوط به بدهکاری پرورش‌دهندگان میگو به بانک‌ها طی سفر استانی رئیس جمهور مشکلات تا حدودی مرتفع شد و خوشبختانه اکنون بیش از 65 تا 70 درصد از مزارع استان به زیر کشت رفته‌اند.

آغاز صید میگوی امسال از اواخر شهریور

محمد قدسی از تولید حدود هفت تا 9 هزار تنی میگو در بوشهر خبر داد و افزود: از 15 اردیبهشت ذخیره‌سازی بچه‌میگو در مزارع بوشهر صورت گرفته و تاکنون در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: صید میگوی امسال از اواخر شهریور و اوایل مهرماه شروع می‌شود و تا پایان آذرماه ادامه خواهد داشت.

پیش‌بینی کاهش قیمت میگو

قدسی با اشاره به فواید مصرف میگو برای مردم، ادامه داد: امسال تولیدکنندگان میگو، تمام سعی خود را برای کاهش قیمت میگو به زیر 10 هزار تومان به کار خواهند برد.

وی تصریح کرد: با افزایش سرانه مصرف میگو در کشور زمین‌های استان بوشهر مولد اشتغال‌زایی خواهند شد، لذا باید سعی شود تا این محصول با ذائقه مردم ایران وفق داده شود.

قدسی در پاسخ به اینکه آیا امسال مولدی وارد شده یا خیر، یادآور شد: امسال هیچ‌گونه مولدی وارد نشد و از همان بچه میگوهای مولدهای وارد شده نسل گذشته که در مزارع پرورش داده شده بود، استفاده می‌شود.

 

خبر مرتبط :

 
نظر شما
ادامه