کد خبر: ۹۵۲۶

حکیم مهر - درسیزدهمین گردهمایی کشوری بیماریهای مشترک انسان و حیوان بر ساماندهی قطعی کشتارگاهها تاکید شد.

دکتر سیدجلیل میرمحمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد در این گردهمایی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: بیماریهای مشترک انسان و حیوان بیشتر قشر مستضعف جامعه را درگیر کرده و هزینه‌های بسیار زیادی را متحمل مبتلایان می‌کند.

وی با اشاره به بیماری سالک به عنوان بیماری مشترک انسان و حیوان در استان یزد گفت: در سال 1382 تعداد مبتلایان به بیماری سالک هزار و 81 مورد گزارش شد که این مهم با پیگیری‌های لازم در سال گذشته به 394 مورد کاهش یافت.

وی افزود: خوشبختانه استان یزد در خصوص بیماری هاری تعداد کمی از این بیماری هستیم ولی در بحث حیوان گزیدگی در سال های اخیر 1234 مورد گزارش شده است.

میرمحمدی در ادامه تصریح کرد: در بحث بیماری بروسلوز( تب مالت) دستورالعمل شفافی در دست نیست تا متولی خاصی این مهم را پی گیری نماید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد در ادامه گفت: یکی از مشکلات شهرستان یزد بافت فرسوه شهر یزد است که محل شیوع سالک را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به مبحث جایگزینی کشتارگاههای صنعتی به جای کشتارگاه سنتی در استان یزد گفت: این مهم هنوز به طور کامل در استان یزد عملیاتی نشده است لذا از مرکز مدیریت بیماریهای وزارت بهداشت درمان و اموزش پزشکی انتظار داریم این مهم را در دستور کار خود قرار دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد اظهار امیدواری کرد: با برگزاری چنین سمینارهایی شاهد راهکارهای عملیاتی در خصوص بیماریهای مشترک بین انسان و حیوان باشیم.

وی افزود: بررسی سوابق دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور و همچنین بررسی دستورالعمل مربوط به بیماریهای مشترک انسان و حیوان از مهمترین اهداف این گردهمایی سه روزه است.

گفتنی است، سیزدهمین گردهمایی کشوری بیماریهای مشترک انسان و حیوان به مدت سه روز در محل هتل صفائیه یزد در حال برگزاری است. 200 نفر از معاونان بهداشتی دانشگاههای علوم پزشکی کشور، مدیران گروه و کارشناسان بیماریهای مشترک انسان و حیوان دانشگاههای علوم پزشکی کشور در این گردهمایی حضور دارند.

 

خبر مرتبط :

 
نظر شما
ادامه