کد خبر: ۹۴۳۷
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر - «دولت شریک خوبی برای دامداران نبوده است» این گفته یکی از دامداران استان البرز در واکنش به تامین نشدن ارز مورد نیاز دامداران برای واردات نهاده‌هاست.

موسی شرلی ـ رییس اتحادیه دامداران استان البرز ـ با اشاره به این‌که دامداران این استان پول مورد نیاز برای دریافت ارز را پرداخت کرده‌اند، اما بعد از چند ماه هنوز نتوانستند ارز مورد نیاز خود را دریافت کنند، گفت: اگر دولت توانایی تامین نهاده‌ها را ندارد، توان ارزی را ایجاد کند تا دامدار خود این کار را انجام دهد.

وی با تاکید بر این‌که دامداران کشور شیر را گران نمی‌فروشند، توضیح داد: در حال حاضر شیر ایران به کشور عراق صادر می‌شود و این نشان‌دهنده‌ قیمت پایین شیر ایران است که توانسته کشور ترکیه را از بازار عراق خارج کند.

رییس اتحادیه دامداران استان البرز تصریح کرد: دامداران کشور به دولتی کمک می‌کنند که کمک حال این صنف باشد.

شرلی با بیان این‌که "دامداران کشور توانستند پنیر و کره دانمارکی را از کشور به بیرون شوت کنند"، یاد‌آور شد: "اگر برنامه‌‌ درست درمانی در این زمینه داشته باشیم تا دو سه سال آینده ایران توانایی صادرات شیر و لبنیات را دارد، در غیر این صورت در کمتر از پنج سال آینده باید دوباره منتظر ورود پنیر دانمارکی به کشور باشیم."

رییس اتحادیه دامداران استان البرز با اشاره به این‌که دامداران نباید قربانی عملکرد دو وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی شوند، تاکید کرد: با توجه به این‌که اکثر دامداران کشور کارت بازرگانی دارند می‌توانند خود نسبت به واردات نهاده اقدام کنند.

شرلی هم‌چنین با تصریح بر این‌که دولت از تجار حمایت می‌کند نه تولید‌کننده اظهار کرد: فروش یک لیتر شیر 400 تومان سود برای بقالی دارد، این در حالی است که سود دامدار از هر لیتر شیر کمتر از 50 تومان است.

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر آراسب دباغ مقدم
|
-
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۵
0
0
ایران هیچوقت تولید کننده کره نبوده است، در حال حاضر کره به صورت بالک از نیوزلند وارد و فقط پس از نرم شدن، در بسته بندی های کوچکتر ریپک(بسته بندی مجدد) می شود. شاید تنها کارخانه ای که در مقادیر بسیار بسیار کم کره تولید می کند، پگاه است که آنهم دایمی نیست. دلایل فنی این موضوع هم زیاد است، یکی اینکه چربی شیرهای ایران برای تولید کره کافی نیست و دوم اینکه تولید خامه برای کارخانه ها سودآورتر است و بازار فروش بهتری دارد.
ناشناس
|
-
|
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۵
0
0
پس کره پاک و شکلی چیه
نظر شما
ادامه