کد خبر: ۹۴۰۶

حکیم مهر - رئیس شبکه دامپزشکی شوشتر با وجود ارزیابی مثبت از وضعیت بهداشت کشتارگاه، خواستار بررسی و رفع سریع مشکلات این مجموعه شد.
دکتر احمدعلی معینی در چهارمین جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان در سال 91 اظهار داشت: وضعیت بهداشت در کشتارگاه شوشتر مناسب ارزیابی می‌شود اما باید برای رسیدن به وضعیت ایده‌آل تلاش بیشتری کرد.

وی تأکید کرد: در شرایط کنونی تلاش شهرداری برای رفع مشکل فاضلاب و دفع بهداشتی آن در این کشتارگاه به نتیجه رسیده و خون‌آبه و فاضلاب کشتارگاه با تانکر از این محل خارج می‌شود.

معینی با اشاره به اینکه کشتارگاه شوشتر نیاز به سردخانه دارد، خاطرنشان کرد: کشتارگاه شوشتر نیازمند راه‌اندازی سردخانه بالای صفر درجه است که بتوان با نگهداری دام کشتار شده در سردخانه در راستای بهداشتی‌تر شدن عرضه گوشت به بازار اقدام کرد.

رئیس شبکه دامپزشکی شوشتر با تأکید بر برخورد با فروشندگان چربی غیرمجاز دام‌ها در بازار، گفت: روزانه بیش از 70 تا80 کیلوگرم چربی غیرمجاز در سطح بازار توقیف می‌شود که بیشتر از شهرهای مجاور به شوشتر آورده می‌شود.

وی تاکید کرد: در شرایط کنونی از نظر مقابله با بیماری کریمه کنگو در شهرستان شوشتر هیچ مشکلی وجود نداشته است و همه عوامل موجود در کشتارگاه و نظارت بر قصابی‌ها در باره این بیماری و خطرات آن و نحوه شناسایی موارد مشکوک احتمالی توجیه شده‌اند.

معینی با اشاره به اقدامات ترویجی در سطح شهرستان شوشتر افزود: برای توجیه مردم در این زمینه پوسترهای زیادی در سطح شهرستان توزیع شده است و برای کارمندان ادارات نیز کلاس‌های توجیهی برگزار می‌شود.

 

 

نظر شما
ادامه