کد خبر: ۹۳۷۸

حکیم مهر - مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی اعلام کرد: تخلف صورت گرفته در موضوع توله شیرها و توله خرس‏‌های رها شده در مراکز سکونتی شهر مقدس مشهد توسط متولیان باغ وحش مشهد، پیگرد قانونی دارد.

سید حسین آقامیری افزود: موضوع نگهداری گونه‎‌های جانوری وحشی از این نوع در مراکز سکونتی و فضاهایی که قبلا توسط سازمان حفاظت محیط زیست انطباق آن را با ضوابط و مقررات محیط زیست تایید نشده باشد کاملا غیرقانونی است و پیگرد قانونی دارد.

وی ادامه داد: موضوع زاد و ولد توله‏‌ها و زمان اضافه شدن آن به گونه‏‌های موجود در مجموعه باغ وحش باید در گزارشهای ماهیانه نظارتی آن مرکز که به اداره کل حفاظت محیط زیست ارائه می‏شود ثبت و ضبط گردد.

آقامیری با بیان اینکه در این مورد متصدیان امر اقدام لازم را به انجام نرسانده‎اند خاطرنشان کرد: از طرفی سهل انگاری در نگهداری گونه‏ها خود نیز تخلف دیگری است و به ویژه فراهم شدن زمینه ایجاد رعب و وحشت در اذهان عمومی از جمله مواردی است که برای اعمال قانون و تنبیه سازی مسببین امر در دست پیگیری است.

مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی اظهار امیدواری کرد: ضمن تشکر از مقامات قضایی که در این خصوص همکاری مطلوبی داشته‌اند امیدواریم کماکان مساعدت لازم را داشته باشند.

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه