کد خبر: ۹۳۵۱

حکیم مهر - به منظور سامان دهی پرنده فروشان در سطح شهر مشهد و انتقال این واحدها به جایگاه مناسب و بهداشتی، اولین پروانه تاسیس بازار پرندگان در مشهد توسط اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی صادر شد.

معاون فنی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به اینکه خرید و فروش برخی از طیور نظیر؛ کبوتر، مرغ و خروس و ... در قسمت های مختلف شهر و در مکان های نامناسب عرضه می شد طی سال های گذشته مطالعات و بررسی های لازم انجام شد و در نهایت تصمیم بر احداث بازار پرندگان در منطقه کنه بیست مشهد  با مشارکت بخش خصوصی اخذ شد که در حال حاضر نیز پروانه تاسیس این مکان در زمینی به مساحت18 هزار و 300 و زیربنای2032 متر مربع صادر شده است.

دکتر جواد اعلمی اعلام نمود : در این بازار، علاوه بر فروشگاه های عرضه طیور زینتی، اتاق قرنطینه، بیمارستان، پارکینگ، محل کشتار اضطراری پرندگان و فضای سبز پیش بینی شده است و دیگر پرنده فروشان سطح شهر در صورت تمایل به ادامه فعالیت در سطح شهر لازم است پس از فعالیت این بازار بر اساس ضوابط جدید سازمان فعالیت نموده و در غیر اینصورت بعد از بهره برداری از بازار پرندگان، این فروشگاه ها تعطیل خواهند شد.

وی گفت: با توجه به پیش بینی احداث دومین بازار پرندگان در مشهد در جهت سهولت دسترسی شهروندان به این اماکن، محل این بازار در جاده قدیم قوچان مورد تائید قرار گرفته است.

دکتر اعلمی اظهار امیدواری کرد : با راه اندازی این بازارها علاوه بر ساماندهی پرنده فروشی های شهر، دسترسی مردم آسان تر و با اطمینان بیشتری صورت پذیرد و در جهت ارتقای بهداشت عمومی و کاهش مخاطرات ناشی از انتقال بیماریهای قابل انتقال بین انسان و حیوان گام مهمی برداشته شود.

گفتنی است طی روزهای گذشته نیز شبکه دامپزشکی مشهد ضمن برخورد با عوامل غیرمجاز توزیع پرندگان در سطح شهر بیش از 900 قطعه پرنده را ضبط نموده و به محیط زیست تحویل داده است.

 

نظر شما
ادامه