کد خبر: ۹۳۳۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - تمامی محصولاتی که در زمینه آبزی‌پروری مورد استفاده قرار می‌گیرد، ازجمله پروبیوتیک‌ها برای ضدعفونی باید قبل از استفاده بومی‌سازی شود.

رئیس مؤسسه تحقیقات شیلات ایران با اعلام این مطلب گفت: استفاده از مواد پروبیوتیک و دیگر میکروارگانیسم‌ها مدتی است که برای تقویت سیستم ایمنی آبزیان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دکتر عباسعلی مطلبی افزود: پروبیوتیک‌های سنتتیک ساخته شده وارداتی هستند که در مزارع آبزیان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم که باید تمامی مواد وارداتی در کشور تحت بررسی قرار گیرد و بومی‌سازی شود.

مطلبی ادامه داد: در قالب چندین پروژه، موضوع سنتز مواد پروبیوتیک در حال بررسی است.

وی تصریح کرد: کانون آبزی‌پروری و مؤسسه تحقیقات شیلات کشور کار بر روی پروبیوتیک‌ها را در دستور کار دارد و شرکت‌های دانش‌بنیان نیز در این زمینه فعالیت‌های بسیار خوبی انجام دادند.

پروبیوتیک‌های موجود در کشور وارداتی است

این مقام مسئول یادآور شد: در حال حاضر در داخل کشور ماده پروبیوتیکی ساخته نشده است و آنچه مورد استفاده قرار می‌گیرد، وارداتی بوده و در داخل کشور بررسی برای میزان مواد مؤثره آن انجام می‌شود.

مطلبی تأکید کرد: از آبزی‌پرورانی که از این مواد استفاده می‌کنند، درخواست می‌شود که از مصرف خودسرانه آنها جلوگیری کنند و نمونه‌هایی را که توسط مؤسسه تحقیقات شیلات کشور تحت بررسی قرار گرفته، مورد استفاده قرار دهند.

وی اظهار داشت: تحقیقات گسترده‌ای در زمینه تولید این مواد در حال انجام است که امیدواریم هرچه سریع‌تر بتوانیم این مواد را در داخل کشور تولید کنیم.

مطلبی در پایان گفت: برخی از شرکت‌ها نسبت به ساخت پروبیوتیک‌ها اقدامات خوبی را انجام دادند که در صورت به نتیجه رسیدن آن مصرف مواد شیمیایی در مزارع آبزی‌پروری به حداقل ممکن خواهد رسید.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
0
0
با سلام باید توجه کرد که مسئول مصرف پروبیوتیک هاو پره بیوتیک ها سازمان دامپزشکی است و پس از ازمایش با نظارت سازمان باید مجوز دریافت کنند تا قابل استفاده باشد .تحقیقات جسته گریخته ای که در ایران صورت گرفته پرو بیوتیک قابل عرضه و قابل رقابت با مشابه های خارجی که پس از سالها پژوهش و سرمایه گزاری در سراسر دنیا درابزی پروری مصرف میشود ندارد این نوع پژوهشهای تقلیدی و موازی برای دریافت پایه و رتبه تازه کارها بسیار مفید است و برای آبزی پروران تا کنون مشکلی را در رابطه با پیشگیری ازبیماریها حل نکرده است
نظر شما
ادامه