کد خبر: ۹۲۳
دکتر تاج بخش چهره ماندگار دامپزشکی هم پس از دریافت لوح تقدیر از رئیس سازمان نظام دامپزشکی و رئیس ستاد برگزاری کنگره در سخنانی از حاضرین بخصوص برگزار کنندگان این مراسم تشکر کرد. وی در سخنانی مهم از افزایش بی رویه تعداد دانشکده های دامپزشکی انتقاد کرد و خواستار توقف این روند و تبدیل آنها به مراکز تحقیقاتی شد...
vetlablogog_0_45792

حکیم مهر -  صبح سه شنبه 10 آذر ماه در محل مرکز آفرینشهای فرهنگی ، هنری حجاب اولین کنگره ملی علوم آزمایشگاهی دامپزشکی گشایش یافت.

در آیین گشایش این مراسم دکتر مجتبی نوروزی رئیس سازمان دامپزشکی کشور در سخنانی ضمن تجلیل از مقام شامخ استاد دکتر حسن تاج بخش که این کنگره به تقدیر از ایشان اختصاص یافته بود جامعه دامپزشکی و پزشکی را مدیون دکتر تاج بخش دانست.

وی با اشاره به حمایت های سازمان دامپزشکی کشور از بخش غیردولتی بویژه در بخش علوم آزمایشگاهی یکی از مشکلات عرصه دامپزشکی را عدم شناخت مناسب عوام و حتی بعضی خواص عنوان کرد.

دکتر نوروزی همچنین تولیدات محصولات کشاورزی کشورمان را در سال 100 میلیون تن اعلام کرد و سهم محصولات دامی را 5/11 تن در این بین دانست. وی تعداد آزمایشگاههای بخش خصوصی را 188 آزمایشگاه اعلام نمود.

دکتر داوری اردکانی رئیس فرهنگستان علوم هم دیگر سخنران این کنگره بود که شخصیت دکتر تاج بخش را ممتاز توصیف کرد و از آشنایی و تسلط وی بر شعر و ادب فارسی و دامپزشکی استفاده و وی را ادیب و متفکر دامپزشک نامید. دکتر اردکانی گروه دامپزشکی فرهنگستان علوم را دارای جایگاه ویژه برشمرد و از آن به عنوان گروهی علمی و قوی یاد کرد.

دکتر محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی هم در سخنانی به افتخار شاگردی خویش در محضر دکتر تاج بخش اشاره کرد و بر اهمیت تداوم تجلیل از شخصیت های ممتاز و چهره های ماندگار نظیر ایشان تأکید کرد.

گفتنی است دکتر سید محمد آقامیری و دکتر غلامرضا نیکبخت بروجنی رئیس و دبیر علمی کنگره هم در این کنگره به سخنرانی و ارائه گزارش پرداختند.

دکتر سید محمد آقامیری رئیس سازمان نظام دامپزشکی با اشاره به قید نخستین بودن این کنگره ، تشخیص صحیح را در گرو یافته های آزمایشگاهی دانست و اظهار امیدواری کرد این کنگره برای شرکت کنندگان سودمند باشد. وی همچنین با افتخار به شاگردی در محضر استاد دکتر تاج بخش مزین شدن این کنگره به نام و تجلیل از مقام ایشان را ارج نهاد و تألیفات استاد را باقیات الصالحات نامید.

دکتر تاج بخش چهره ماندگار دامپزشکی هم پس از دریافت لوح تقدیر از رئیس سازمان نظام دامپزشکی و رئیس ستاد برگزاری کنگره در سخنانی از حاضرین بخصوص برگزار کنندگان این مراسم تشکر کرد.

وی در سخنانی مهم از افزایش بی رویه تعداد دانشکده های دامپزشکی انتقاد کرد و خواستار توقف این روند و تبدیل آنها به مراکز تحقیقاتی شد.

گفتنی است این کنگره توسط سازمان دامپزشکی کشور و با همکاری شرکت همایش پردازان معاصر برگزار شده و روزهای 10 و 11 آذر ماه پذیرای 50 مقاله در قالب سخنرانی و 422 مقاله بصورت پوستر از محققان علوم آزمایشگاهی دامپزشکی است.

 

 

 

نظر شما
ادامه