کد خبر: ۹۱۹
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
دکتر سید علیرضا مرندی وزیر اسبق بهداشت از بی توجهی وزرای بهداشت و جهاد کشاورزی به موضوع وضعیت واکسن سازی این مؤسسه انتقاد کرد و با ادبیاتی خاص افزود : وزارت جهاد کشاورزی باید موضوع واکسن سازی را طلاق دهد و بگوید فعالیتهای این مؤسسه به من ربطی ندارد!...
dalimi

حکیم مهر -  دکتر مرندی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفتگوی زنده با برنامه مردم و سلامت شبکه رادیویی سلامت روز دوشنبه 9 آذر ماه ، به انتقاد از مؤسسه سرم و واکسن سازی رازی پرداخت.
وی وضعیت تولید واکسن های دامی این مؤسسه را بر اساس برخی گزارشات واصله نه چندان مناسب و وضعیت تولید واکسن های انسانی را وحشتناک خواند.
دکتر سید علیرضا مرندی وزیر اسبق بهداشت از بی توجهی وزرای بهداشت و جهاد کشاورزی به موضوع وضعیت واکسن سازی این مؤسسه انتقاد کرد و با ادبیاتی خاص افزود : وزارت جهاد کشاورزی باید موضوع واکسن سازی را طلاق دهد و بگوید فعالیتهای این مؤسسه به من ربطی ندارد!
دکتر مرندی خواستار واگذاری بحث ساخت واکسن به بخش خصوصی شد و گفت : اگر واکسن آنفلوآنزا را خودمان می ساختیم می توانستیم به همه واکسن بزنیم و مجبور به واردات نبودیم.
وی با تجلیل از دامپزشکانی چون مرحوم استاد دکتر میرشمسی به ورود اساتید بازنشسته مثل ایشان به بخش خصوصی و موفقیت های زیاد در این زمینه اشاره کرد و اظهار داشت : افرادی که هم اینک مدیریت این مؤسسه را برعهده دارند اگرچه بعضاً متدین هستند اما به نظرم می توانند در مصادر دیگری موفق باشند و وقتی این مؤسسه وضعیت مناسبی ندارد نباید با افراد رودربایستی نماییم.

 

انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
كمالي
|
-
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۸۸/۰۹/۱۰
0
0
آقاي دكتر مرندي از واردات واكسن به كشور چه ميزان پورسانت نصيب شما مي شود
روستايي
|
-
|
۱۸:۱۴ - ۱۳۸۸/۰۹/۱۰
0
0
آقاي دكتر مرندي ميزان آشنايي شما با روند توليد يك واكسن و زمان ارائه آن براي بازار مصرف , بدون توجه به زمان لازم براي توليد واكسن , انجام ارزيابي هاي باليني كه مورد نظر وزارت بهداشت است و با توجه به زمان لازم اخذ مجوز هاي لازم براي مصرف چه مقدار است . طبق نظر محققين واكسن ساز دنيا از زمانئ ظهور يك بيماري تا زمان تائيد واكسن آن چند سال طول مي كشد لذا بايد توجه كرد كه كشور هاي استعمارگر براي توليد كار و در آمد زايي اين ويروس ها را ساخته و از قبل واكسن آن را هم آماده كرده اند.
رسولی
|
-
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۸۸/۰۹/۱۱
0
0
کلمه طلاق کلمه بسیار مذموم و در این زمینه مورد اشاره هم بسیار ناپسند مورد استفاده قرار گرفته است.
مگر آقای دکتر مرندی فکر می کنند که ساختن واکسن خم رنگرزی است که هر وقت اراده شد بسرعت آن تهیه شود!!!
محمذ جواد قراگزلو
|
-
|
۲۰:۳۷ - ۱۳۸۸/۰۹/۱۱
0
0
بجای تقویت نهاد های تحقیقاتی و تولیدی
معظمی چون موسسه رازی سعی در تضعیف ان دلرند تا راه ورود واکسن ها و موااد بیولوزیک الوده به کشور هموار گردد تا وضعییت وحشتناکی که بر سر سازمان ...... امد تکرار شود.سوال اینجاست که حد اقل ظرف این سی سال چند اپیدمی و اپی زوا وسی در کشور بروز کرده.درود فراوان بر دامپزشکان و سایر کارکنان این مرسسه پر تلاش و معظم.
یک ایرانی
|
-
|
۲۳:۴۶ - ۱۳۸۸/۰۹/۱۱
0
0
جناب آقای دکتر مرندی فرض کنیم که واکسن های پزشکی موسسه رازی به وزارت بهداشت واگذار شود کدام موسسه یا سازمان شما قادر به ساخت این واکسن ها است. اگر هدف واگذاری به انستیتو پاستور است که بهتر است این انستیتو کلاهی را که کوبا با واسطه پاستور بر سر ایران گذاشته است با قول انتقال تکنولوژی تولید واکسن هپاتیت از طرف کوبا و صرف میلیونها دلار از طرف ایران پاسخگو باشد. متاسفانه رئیس پاستور چون یک آقازاده است و با دفتر بعضی افراد ارتباط دارد برای اینکه هزینه هایی که پاستور نموده ولی هنوز مجبور است که واکسن را به شکل بالک وارد کرده و تنها کار تقسیم واکسن را انجام دهد و ایران را کوبا بازار فروش واکسن برای کوبا کرده است این جو سازیها را برنامه ریزی می کند.
حکیم مهر
|
-
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۸۸/۰۹/۱۲
0
0
پاسخ به (یک ایرانی) :
با سلام و احترام
لطفاً از طرح مباحثی که مصادیق توهین به افراد است آنهم بصورت غیرمستدل پرهیز فرمایید.
حق پاسخگویی برای همه افرادی که مطالبی در مورد آنها مطرح می شود محفوظ است و این نشریه به هیج در مقام تأیید یا رد چنین مطالبی نیست و آنرا صرفاً نظرات خوانندگان نشریه می داند.
یکی از اعضای هیئت علمی موسسه رازی
|
-
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۸۸/۰۹/۱۲
0
0
حکیم مهر عزیز چرا زمانی که به آقای دکتر مرندی فردی با نام کمالی توهین می کند که پورسانت دریافت میکند شما عکس العمل نشان نمی دهید ولی چون فردی به اسم یک ایرنی نام آقازاده ها را می آورد مصداق توهین به افراد است. به نظر اینجانب با سابقه آقای دکتر مرندی ایشان دلسوز برای انقلاب و کشور هستند و هیچکدام از این وصله ها به ایشان نمی چسبد اما شما باید موضع خود را روشن نمائید
حکیم مهر
|
-
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۸۸/۰۹/۱۲
0
0
پاسخ به (عضو هیأت عملی موسسه رازی):
با سلام و احترام
توهین به افراد به هر شکل محکوم است و حکیم مهر در این زمینه در صدد تأیید یا رد هیچ جریانی نیست و صرفاً اخبار منتشر می کند. نظرات خوانندگان هم ارتباطی با حکیم مهر ندارد.
به امید سربلندی اسلام و ایران
|
-
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۸۸/۰۹/۱۲
0
0
استاد ارجمند جناب آقای دکتر مرندی :
بنده با شما در خصوص اینکه موسسه رازی ضعیف شده است کاملا موافقم. با ید خدمت شما عرض کنم که علت عقب گرد موسسه رازی که به قول شما زمانی صادر کننده دانش فنی بوده است عملکرد دولت های بعد از انقلاب و عدم توجه لازم به چنین موسسه مهمی بوده است . بطور خلاصه این شاگرد کوچک شما موارد زیر را علت ضعف این موسسه می دانم:
1- تغییر مدیریت موسسه با تغییر نظام سیاسی کشور . رئیس چنین مرکزی بایستی کاملا آشنا با ساختار بنیادی آن باشد چنانچه قبل از انقلاب بوده است. ولی بعد از انغلاب با تغییر رئیس جمهور رئیس این موسسه نیز تغییر می نماید.
2- بازنشسته نمودن تعداد زیادی از نیروهای با سابقه موسسه که با روند تولید کاملا آشنا بودند قبل از آنکه جایگزینی برای آنها تربیت شود. که این موضوع به خصوص در بخش هاسی پزشکی شوک عظیمی به موسسه وارد کرد.
2- تغییر چارت تشکیلاتی موسسه . در تشکیلات قبلی موسسه دو معاونت تولید در نظر گرفته شده بود. و قویترین معاونت موسسه بود ولی متاسفانه در اواخر دوره کاری ریاست قبلی موسسه معاونت تولید محصولات دامی و پزشکی به یک معاونت تبدیل شد و دو معاونت دیگر ( معاونت برنامه ریزی که تنها کاری که نمیکند برنامه ریزی است و معاونت تضمین کیفیت که بایستی در سطح یک یک اداره باشد ) و یک مدیریت فنی که در عرض چهار سال چهار بار مدیر آن عوض شده است با تشکیلات کلان اداری و تعداد زیادی پرسنل سربار موسسه شدند و حجم زیادی از بودجه موسسه را به خود اختصاص دادند. و متاسفانه بدلیل اینکه ریاست فعلی موسسه هیچ تعصبی روی موسسه ندارد دائم در حال بزرگ شدن است.
3- حمایت ضعیف دولت از این موسسه به بهانه خصوصی سازی. موسسه رازی اگر تا کنون دوام آورده است بدلیل پشتوانه قبل از انغلاب آن و اهمیتی که به این موسسه می داده اند بوده است. و رئیس آن در سطح معاون وزیر و کسانی بوده اند که شب و روز خود را در موسسه می گذرانده اند. نه استاد یک دانشگاه.
4- عدم هماهنگی و آشنایی رئیس موسسه بدلیل غیر خودی بودن آن در دولت نهم و بکارگیری نیرو های ضعیف سازمان های دیگر در موسسه رازی بجای استفاده از پرسنل زحمتکش این موسسه در پستهای سازمانی آن که باعث کاهش انگیزه آنها شده است .
5- شکل گرفتن باندهای قوی و مافیایی واردت واکسن به کشور و غافل بودن مسئولان کشور از این موضوع که شاید چندان عجیب هم نباشد زیرا می گذاریم میوه های باغداران ما بگندد و میوه خارجی وارد میکنیم که بگوئیم با دنیا ارتباط داریم.
اكبر ي
|
-
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۸۸/۰۹/۱۷
0
0
بسيار از توضيحات و اظهار نظر دكتر مرندي در خصوص موسسه رازي متشكرم. اين مسئله نشاندهنده درك بالاي مديريت كشوري و دلسوزي افراد نسبت به اين نهاد ملي ميباشد. موسسه رازي در طول سالها بدور از مسائل روز بين المللي پيش رفته و سر در لاك خود داشته است اين در حاليست كه مراكزي همچون انستيتو پاستور ايران توانسته در طي سالهاي پس از انقلاب خود را با معيارهاي بين المللي وقف داده و استانداردهاي لازم را كسب كند و اينك نيز كليه خطوط توليد انستيتو پاستور بر خلاف ذكر تعدادي از دوستان كاملاً فعال ميباشد. اگر اين نوع تلاشها در سالهاي اخير در موسسه رازي نيز صورت ميگرفت (عليرغم دريافت ميلياردها تومان پول توسط موسسه رازي) اينك ما نيز بايستي با افتخار براي كشور فعاليت مي نموديم. ولي متاسفانه اين موسسه رازي بجاي حل مشكل تنها با اتهام زدن به مديريتهاي شناخته شده اي همچون دكتر مرندي و بيان وجود مافياي واردات سعي در گمراه كردن اذهان عمومي از واقعيات سوء مديريت شديد اين موسسه دارد.
با تشكر و سپاس مجدد اكبري
نظر شما
ادامه