کد خبر: ۹۱۸۸
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر - رییس اتحادیه مرکزی دامداران با رد استفاده وایتکس در شیر سنتی و صنعتی تصریح کرد: این تهمت در شان دامداران نیست و از کسانی که چنین موضوعی را مطرح کرده‌اند، ادعای حقوقی خواهیم کرد.

سیروس روستا اظهار کرد: با توجه به این که دامداران با شرایط سخت کمبود علوفه، افزایش قیمت نهاده‌های تولید و همچنین پایین بودن قیمت فروش محصولشان به میزان کمتر از هزینه تمام شده شیر خام را تولید و به بازار عرضه می‌کنند لذا سزاوار نیست در چنین شرایطی به جای همکاری و همدلی با تولیدکننده، اتهامات گوناگون زده شود.

وی با تاکید بر وجدان کاری دامداران تصریح کرد: تاکنون چنین موضوعی گزارش نشده و اصلا امکان‌پذیر نیست و این موضوع هیچ گونه منطق وعقلانیتی ندارد.

روستا تصریح کرد: شیری که در آن هر گونه آنتی‌بیوتیک یا ماده اسیدی دیگری استفاده شده باشد در کیفیت آن تاثیرگذار بوده و کاملا مشهود است. از سوی دیگر محصولی که به آن چنین موادی اضافه شده باشد به فرآورده‌های دیگر تبدیل نمی‌شود. به عنوان مثال اگر در شیر خام آنتی‌بیوتیک مصرف شده باشد قوام نیامده و به ماست تبدیل نخواهد شد.

رییس اتحادیه مرکزی دامداران تاکید کرد: شیر خامی که از دامداران تحویل گرفته می‌شود در کارخانه‌های لبنی ابتدا مورد آزمایش بهداشت، سلامت، میزان بارمیکروبی و چربی و موارد دیگر قرار می‌گیرد لذا کارخانه‌ها نیز از تحویل محصولاتی که بهداشت و سلامت مناسبی نداشته باشند خودداری خواهند کرد.

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
-
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۵
0
0
......... لازم نیست تا تکذیب کنید ولی اکثراً این کار را واسطه ها و شیر جمع کن ها انجام میدهند و در هر حال ، نتیجه یکی است
من خودم شیر را فقط از یک محل مطمئن میخرم و به شیر های موجود در بازار اصلاً اطمینان ندارم
میتوانید کود شیمیایی اوره را هم در شیرها اندازه گیری کنید و یا مایع ظرفشویی را بسنجید
ناشناس
|
-
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
0
0
با سلام من دیروز یک شیر ....کم چرب خریدم که واقعا ً طعم وایتکس میداد و مجبور شدم هم رو بریزم دور رسیدگی در کار رو بیشتر کنید با جان مردم بازی نکنید- سارا
رضا از تهران
|
-
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
0
0
از اداره بهداشت خواهشمنديم براي حفظ جان مردم و به خصوص كودكان نظارت بيشتري به كارخانه هاي لبني داشته باشند با تشكر فراوان از شما.
نظر شما
ادامه