کد خبر: ۹۰۸۷
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر - همایش سلامتی ارمغان شیر و تجلیل از سفیران سلامت در پگاه تهران برگزار شد.

به مناسبت روز جهانی شیر (اول ژوئن) ، همایش سلامتی ارمغان شیر و تجلیل از سفیران سلامت شرکت شیر پاستوریزه پگاه تهران روز چهارشنبه 10 خرداد با حضور 200 نفر از فعالان حوزه سلامت در بخشهای شهرداری ، آموزش و پرورش ،  کمیته شیر مدارس متخصصین تغذیه در سالن اجتماعات این شرکت برگزار گردید .

دکتر گلمکانی مدیر کل اداره سلامت شهرداری تهران ، کریمیان دبیر کل کمیته شیر مدارس کشور ، رزاقی معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه 18 مهمانان ویژه این مراسم بودند .

در این همایش در میان سفیران سلامت از دو تن از دامپزشکان (دکتر ثریا نواب پور و دکتر آراسب دباغ مقدم) هم به عنوان سفیران سلامت تقدیر بعمل آمد.

مهندس رفعتی مدیر عامل شرکت  پگاه تهران در مراسم افتتاحیه این همایش ضمن گرامیداشت روز جهانی شیر از  فعالیتهای سفیران سلامت پگاه تهران که در ارتقای سلامتی اقشار جامعه و اصلاح الگوی تغذیه جامعه نقش موثری ایفا نموده اند قدردانی نمود و رسالت این شرکت در تولید محصولات سلامتی بخش و فرهنگ سازی در این حوزه را از موهبتهای بزرگ برشمرد .

در ادامه مهندس چمنی مشاور مدیر عامل شرکت صنایع شیر ایران با تاکید بر اهمیت مصرف شیر و فرآورده های شیری در سبد غذایی خانوار اشاره کرد ، سیاستهای حمایتی مسئولان در حوزه صنعت شیر در نهایت منجر به ارتقاء  سلامت و بهبود کیفیت زندگی جامعه می شود و در این راستا صنایع شیر ایران نیز آماده همکاری در حوزه فرهنگ سازی است .

دکتر گلمکانی مدیر کل اداره سلامت شهرداری تهران هم متذکر شد که فرآیند سلامتی ، فقط مراجعه پزشک نیست بلکه پیشگیری از درمان هزینه کمتری دارد و این امر مهم همکاری بین بخشی و مشارکت تمامی ارگانها و سازمانها را می طلبد که پگاه تهران با اعتقاد به این دو اصل مهم و با طرح ملی سفیران سلامت گامهای بزرگی در این حوزه برداشته است .

 کریمیان  دبیر کمیته شیرمدارس کشور و سخنران دیگر برنامه ، با اشاره به مشارکت فعال شرکت صنایع شیر ایران و بویژه پگاه تهران در طرح شیر مدارس اضافه کرد با اراده و تعصب می توانیم فرهنگ مصرف شیر و فرآورده های شیری را در جامعه نهادینه کنیم چرا که فرزندان امروز مادران و پدران فردا هستند .

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
-
|
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۰
0
0
با تشکر از اطلاع رسانی خوب شما، لطف بفرمایید در خصوص آخرین وضعیت انجمن علمی بهداشت مواد غذایی ایران نیز توضیح مختصری ارائه نمایید. وب سایت یا وبلاگ انجمن تشکیل شد؟ ثبت نام و عضوگیری انجام می شود؟ با سپاس مجدد از شما
دکتر آراسب دباغ مقدم
|
-
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۰
0
0
ضمن تشکر از اطلاع رسانی و تبریک به استاد پیشکسوت صنعت شیر سرکار خانم دکتر نواب پور که به حق از افتخارات دامپزشکان شاغل در صنعت شیر هستند، برای روح استاد دکتر عباس فرخنده، که هنوز هم کتاب هایشان راهگشای دست اندرکاران صنعت شیر است، طلب آرامش و آمرزش دارم. امروزه جای همکاران دامپزشک در صنعت شیر بسیار خالی است و صنعتی که به همت والای دامپزشکان بنیان گذاشته شد، به جز معدودی دامپزشک- که تعدادشان به انگشتان دو دست هم نمی رسد- کسی از همکاران را در خود نمی بیند. به نسل جوان و جدید دامپزشکی، ورود به این صنعت را- که سالانه گردش مالی بسیار بزگی دارد و شاغلان و متخصصان آن نیز بسیار راضی هستند- توصیه می کنم. البته شرط اول این ورود این است که به دو واحد درس بهداشت و صنایع شیر که در دانشکده های دامپزشکی تدریس می شود و متاسفانه هم، از جانب دانشجویان جدی گرفته نمی شود، اکتفا نکنند و با شرکت در دوره های تکمیلی و کارگاه های مرتبط و انجام کارآموزی در صنعت شیر، اطلاعات و تجربیات خود را بالا ببرند و بتوانند در این صنعت برای خود جایگاهی باز بکنند. امروزه این صنعت بیشتر در دست دانش آموختگان صنایع غذایی است.
ضمنا امروز در مراسم، جای مسولان سازمان دامپزشکی کشور بسیار خالی بود. نمی دانم دعوت نبودند یا نیامده بودند.سازمان دامپزشکی باید بیش از این در صنعت لبنیات فعال شود.
نظر شما
ادامه