کد خبر: ۹۰۱۷

حکیم مهر - مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به اعلام نتایج اولیه دومین دوره آزمون نیمه متمرکز دکتری، از مهلت ارسال سوالات و اعتراضات داوطلبان به نتایج اولیه تا 30 خرداد ماه خبر داد.

دکتر حسین توکلی با بیان اینکه نتایج اولیه آزمون دکتری صبح دوم خرداد منتشر شد، بیان کرد: داوطلبان آزمون دکتری در صورت هر گونه سوال به کارنامه باید سوالات خود را حداکثر تا 30 خرداد ماه از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org ، ارسال کنند و به درخواستهایی که پس از مهلت تعیین شده و یا روش‌های دیگر ارسال شود هیچگونه پاسخی داده نمی‌شود.

وی افزود: هر زمان مشخص شود که داوطلب در اعلام هر یک از مواردی چون سهمیه، معدل، نام موسسه فارغ التحصیلی، رشته تحصیلی غیره ... حقایقی را عمدا یا سهوا کتمان کرده است، در هر مرحله ثبت‌نام، پذیرفته شدن، حین تحصیل و غیره که باشد از این آزمون و آزمون سال بعد محروم می‌شود و حق هر گونه اعتراضی از وی سلب می‌شود.

توکلی با تاکید بر اینکه کارنامه داوطلبان مربوط به مرحله اول مجاز به انتخاب رشته است، خاطرنشان کرد: رتبه اعلام شده ملاک نهایی پذیرش نیست، چراکه پذیرش نهایی پس از ارسال نمرات مصاحبه انجام می‌شود و داشتن رتبه کمتر دلیل پذیرش نهایی نیست، بنابراین داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در انتخاب رشته دقت کنند.

وی با اشاره به تاثیر معدل تراز شده دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد، گفت: معدل‌های درج شده در کارنامه، بر اساس معدل‌های اعلام شده توسط داوطلب در تقاضانامه اینترنتی است، بنابراین داوطلبان باید در صورت معرفی اصل مدرکی را که نشانگر این معدل باشد، به همراه سایر مدارک به محل معرفی خود ارائه کنند، در غیر اینصورت موسسه محل معرفی از مصاحبه و ادامه روند پذیرش داوطلب دارای مغایرت معدل خودداری می‌کند.

وی با بیان اینکه حداقل نمره معدل بر اساس دوره کارشناسی 10و کارشناسی ارشد 14 در نظر گرفته شده است، اظهارکرد: برای دانشجویان ترم آخر دوره کارشناسی ارشد که حداکثر تا 31 شهریور ماه سال جاری فارغ‌التحصیل می‌شوند، میانگین واحدهای گذرانده شده اعلامی آنان تا 31 شهریور ماه 90 درج شده است.

وی در خصوص نحوه محاسبه نتایج اولیه داوطلبین، گفت: نمره کل داوطلب بر اساس 80 درصد نمره علمی تراز شده حاصل از آزمون و 20 درصد معدل موثر مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد محاسبه شده است.

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به پذیرش 10 هزار داوطلب در این دوره از آزمون، گفت: نتایج نهایی داوطلبان 20 شهریور ماه اعلام می‌شود.

به گفته توکلی، داوطلبین با استفاده از شماره داوطلبی یا شماره پرونده و همچنین مشخصات شناسنامه‌ای داوطلب (نام‌ خانوادگی و نام، شماره شناسنامه و تاریخ تولد) به کارنامه نتایج اولیه آزمون خود دسترسی خواهند داشت.

همچنین دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (دفترچه شماره 2) این آزمون از طریق سایت سازمان سنجش در اختیار داوطلبان مجاز به انتخاب رشته قرار خواهد گرفت. بر این اساس داوطلبان مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی از روز پنج‌شنبه 4 خرداد لغایت یکشنبه 7 خرداد می‌توانند نسبت به انتخاب و درج کدرشته محل‌های انتخابی خود در سایت سازمان سنجش نسبت به انتخاب 50 کد رشته محل اقدام کنند.

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه