کد خبر: ۸۹۹۹

حکیم مهر - رییس شبکه دامپزشکی شهرستان نیشابور گفت: مورد مثبتی از بیماری تب کریمه کنگو در شهرستان مشاهده نشده است.

دکتر علی سلیمانی افزود: برای پیشگیری از این بیماری از ابتدای سال‌جاری تاکنون 1600 لیتر سم رایگان برای از بین بردن کنه‌ها توزیع شده است.

وی ادامه داد: این میزان سم با اعتباری بالغ بر 30 میلیون تومان خریداری شده و به صورت رایگان در اختیار دامداران قرار گرفته است تا روستاها و اماکن دامی سمپاشی شود.

سلیمانی افزود: مهمترین عامل در پیشگیری از این بیماری سمپاشی اماکن دامی و سرد کردن گوشت بعد از ذبح است، شهروندان برای استفاده گوشت را در دمای صفر تا 4 درجه و بین 18 تا 24 ساعت نگهداری کنند.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان نیشابور یادآور شد: اتاق پیش سرد کشتارگاه نیشابور در آینده نزدیک ساخته خواهد شد و خوشبختانه تاکنون از بیماری تب کریمه کنگو مورد مثبتی در شهرستان مشاهده نشده است.

وی درخصوص اتاق پیش سرد نیشابور، گفت: تمام کشتارگاه‌های استان یا کشور مجهز به اتاق پیش سرد هستند که دام ها پس از ذبح داخل اتاق پیش سرد می‌شوند، اما در نیشابور اتاق پیش سرد که تکمیل شده باشد، وجود ندارد که قرار است تا دو هفته آینده این اتاق آماده شود.

وی با اشاره به اینکه‌ وظیفه ساخت این اتاق برعهده شهرداری است، خاطرنشان کرد: شهروندان توجه داشته باشند حتما از گوشت‌های دارای مهر دامپزشکی استفاده کنند.

گفتنی است به تازگی دو تن از هموطنانمان در خراسان رضوی بر اثر ابتلا به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو جان خود را از دست دادند.

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه