کد خبر: ۸۹۵۹

حکیم مهر - رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بهبودی کامل حال هر 4 نفر مبتلا به تب کریمه کنگو در مشهد خبر داد.
دکتر محمد مهدی گویا ضمن اعلام این خبر گفت: اخیرا 6 مورد گزارش ابتلاء به بیماری تب کریمه کنگو در استان خراسان رضوی گزارش شد که 2 نفر از مبتلایان به علت شدت بیماری فوت کردند و 4 نفر بیمار نیز که در بیمارستان امام رضا(ع) مشهد بستری بودند پس از انجام مراقبت های ویژه و درمانی لازم بهبودی کامل یافتند.
وی یادآور شد: علاوه بر 6 مورد گزارش شده 1 مورد مشکوک به این بیماری نیز در مشهد گزارش شده بود که جواب آزمایش وی منفی اعلام شد و حال عمومی این بیمار نیز کاملا خوب است.
 رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر با تاکید بر این که بیماری تب کریمه کنگو از طریق خوردن گوشت منتقل نمی شود، خاطر نشان کرد: این بیماری یک عفونت ویروسی است که از طریق تماس با حیوان آلوده و در هنگام ذبح حیوان و تماس با امعاء و احشاء حیوان آلوده در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی به انسان منتقل می‌شود.
دکتر گویا افزود: همچنین این بیماری از طریق گزش کنه‌ای که روی بدن دام بیمار وجود دارد، قابل انتقال به انسان است و در صورت ابتلا انسان به این بیماری، دیگر افرادی که در حین مراقبت درمانی با خون و ترشحات بدن فرد بیمار در تماس باشند و نکات بهداشتی را رعایت نکرده باشند، ممکن است به این بیماری مبتلا شوند.

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه