کد خبر: ۸۹۴۲
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر - رییس هیات مدیره جامعه دامپزشکان ایران گفت: در راستای رفع مشکل استخدام دامپزشکان کشور، حذف برخی از واحدهای دانشگاهی و کاهش ظرفیت پذیرش دانشجویان دامپزشکی تاحدودی در رفع این معضل موثر است. 
دکتر ناصر نبی پور جذب دامپزشکان فارغ التحصیل را یکی از وظایف ذاتی دولت عنوان کرد که به بخش خصوصی مربوط نمی شود.

وی که روزهای پایانی ریاست خود بر هیأت مدیره جامعه دامپزشکان را می‎گذراند اظهار داشت: هم اکنون با وجود 25 دانشگاه دامپزشکی در کشور، سالانه حدود 900 دامپزشک فارغ التحصیل می شوند که عدم حمایت دولت و هماهنگی دستگاه های ذیربط باعث افزایش تعداد دامپزشکان بیکار در کشور شده است.

نبی پور تاکید کرد: در راستای رفع مشکل بیکاری دامپزشکان، دولت باید دانشگاه دامپزشکی را به مراکز تحقیقاتی دامپزشکی تبدیل کند تا با جذب دانشجویان فارغ التحصیل، صنعت دامپزشکی را مورد حمایت قرار دهد.

وی کشور فرانسه را مهد دامپزشکی دنیا برشمرد و گفت: کشور های فرانسه، استرالیا و آمریکا به ترتیب با سه، دو و شش دانشگاه دامپزشکی از زمره کشورهای موفق در بحث جذب دامپزشکان، بهداشت و پیشگیری بیماری های دام و طیور هستند.

این مقام مسئول تصریح کرد: پذیرش و استخدام دامپزشکان در هر کشور برمبنای واحدهای دامی انجام می شود در حالی که سالانه 900 دامپزشک بدون برنامه ریزی از دانشگاه های کشور فارغ التحصیل و بیکار می شوند.

به گفته ی نبی پور درسفرهای استانی هراز گاهی با احداث یک دانشگاه دامپزشکی دیگر در کشور موافقت می شود که این خود به مشکل بیکاری دامپزشکان دامن می زند.

وی تاکید کرد که مشکل استخدامی فارغ التحصیلان رشته دامپزشکی حل نخواهد شد، مگر اینکه موضوع جذب دامپزشکان به صورت بنیادین توسط دولت مورد بررسی کارشناسی قرار گیرد.

نبی پور افزود: در گذشته فقط سه دانشگاه دامپزشکی در شهرهای تهران، شیراز و مشهد وجود داشت که سالانه حدود 65 نفر فارغ التحصیل و به صورت همزمان استخدام می شدند.

رییس هیات مدیره جامعه دامپزشکی ایران گفت: هم اکنون 72 درصد دامپزشکان در سایر کشورهای جهان در کلینیک ها و فروشگاه های بزرگ فروش حیوانات خانگی (پت شاپ) جذب و مشغول کار می شوند، در حالی که وجود پت شاپ های بزرگ در ایران جایگاهی ندارد.

به گفته وی، با توجه به مشکلات و بیکاری بخش اعظمی از دامپزشکان کشور، هم اکنون به 900 فارغ التحصیل دانشگاهی در سال نیازی نیست.


خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
0
0
ضمن تشکر از جناب آقای دکترنبی پور و مدیر محترم حکیم مهر در ادامه بحث فارغ التحصیلان دامپزشک بیشتر که یکی از عمده مشکلات همه همکاران چه قدیمی چه جدید میباشد! پیشنهاد میکنم نام رشته کاردانی دامپزشکی نیز همانند کاردان دندانپزشکی که به نام بهداشت دهان و دندان ثبت شده تغییر یافته و به نام دامیار یا بهیار دام یا مددکار دام یا .. هر نامی غیر دامپزشکی اطلاق گردد. متاسفانه با وجود سیل عظیم دکتران دامپزشک جدید دانش آموخته و از طرفی سیل عظیم کاردانان دامپزشکی که خود را بنا به تشابه اسمی رشته دکتر میخوانند ! دیگر جایی برای کار در بخش خصوصی و دامپزشکان جوان نمی ماند. متشکرم دکتر فروغ
من
|
-
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۶
0
0
مشکل شما القابه
نظر شما
ادامه