کد خبر: ۸۹۲۲
تعداد نظرات: ۲۳ نظر
تاکنون 6 مورد ابتلا به این بیماری در این استان گزارش شده است که متاسفانه 2 نفر از این افراد به دلیل شدت بیماری جان خود را از دست داده‌اند / این بیماری از طریق تماس با حیوان آلوده و در هنگام ذبح حیوان و تماس با امعاء و احشاء حیوان آلوده در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی به انسان منتقل می‌شود...

حکیم مهر - رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت در پی گزارش مواردی از ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو در کشور و فوت 2 نفر از مبتلایان، از هموطنان خواست از خرید دام بدون تایید دامپزشکی اکیداً خودداری کنند.
دکتر محمدمهدی گویا در تشریح موارد ابتلاء به بیماری تب کریمه کنگو در استان خراسان رضوی اظهار داشت: تاکنون 6 مورد ابتلا به این بیماری در این استان گزارش شده است که متاسفانه 2 نفر از این افراد به دلیل شدت بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

وی گفت: اولین مورد گزارش شده مربوط به یک کارگر کشتارگاه بوده است که حدود 10 روز پیش با علائم بیماری در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد بستری شد.

گویا ادامه داد: این بیمار قبل از مراجعه به بیمارستان امام رضا به یک کلینیک خصوصی مراجعه می‌کند که در آنجا نیز یک پرستار در حین تزریق سرم به بیمار، با خون وی تماس پیدا می‌کند و به بیماری مبتلا می‌شود.

وی افزود: این بیمار پس از مراجعه به بیمارستان امام رضا (ع) مشهد بلافاصله تحت مراقبت‌های درمانی قرار گرفت ولی به دلیل شدت بیماری، ظرف 8 ساعت پس از مراجعه فوت کرد.

گویا گفت: در بیمارستان امام رضا (ع) نیز یک نیروی خدماتی، یک پرستار و یک انترن در تماس مستقیم با بیمار بودند که از همان ابتدا تحت مراقبت‌های ویژه قرار می‌گیرند ولی متاسفانه انترن بیمارستان به دلیل شدت این بیماری جان خود را از دست می‌دهد.

رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت افزود: در حال حاضر 2 پرستار یاد شده، فرزند بیمار و یک نیروی خدماتی در بیمارستان امام رضا (ع) تحت مراقبتهای ویژه قرار دارند و تمامی اقدامات درمانی لازم بر روی آنها انجام شده است و حال همه آنها رضایتبخش است.

وی در ادامه با بیان اینکه تب کریمه کنگو یک عفونت ویروسی است که به شدت واگیردار است، گفت: این بیماری از طریق تماس با حیوان آلوده و در هنگام ذبح حیوان و تماس با امعاء و احشاء حیوان آلوده در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی به انسان منتقل می‌شود.

گویا افزود: همچنین این بیماری از طریق گزش کنه‌ای که روی بدن دام بیمار وجود دارد، قابل انتقال به انسان است و در صورت ابتلا انسان به این بیماری، دیگر افرادی که در حین مراقبت درمانی با خون و ترشحات بدن فرد بیمار در تماس باشند و نکات بهداشتی را رعایت نکرده باشند، ممکن است به این بیماری مبتلا شوند.

رئیس مرکز مدیریت بیماریها در تشریح علائم بیماری تب کریمه کنگو گفت: این بیماری در ابتدا ممکن است با یک بیماری سرماخوردگی ساده اشتباه گرفته ‌شود و تب، سردرد، تهوع و استفراغ، درد بدن و علائم گوارشی از دیگر علائم ابتلای به این بیماری است.

وی افزود: بعد از چند روز بیمار دچار خونریزی از بینی، لثه، دستگاه گوارشی و دستگاه تناسلی می‌شود و بیمار خونریزی زیرپوستی پیدا می‌کند که در این موقع، وضعیت بیمار بحرانی است و حتی با انجام اقدامات درمانی، بیمار ممکن است جان خود را از دست دهد.

گویا در ادامه با تاکید بر اینکه دامهای مبتلا به تب کریمه کنگو هیچ نشان و علامتی از بیماری ندارند، از هموطنان خواست به هیچ وجه دام‌هایی که مهر تایید سازمان دامپزشکی را ندارند، خریداری نکنند.

رئیس مرکز مدیریت بیماریها با اشاره به ابتلا 6 نفر از هموطنان در استان خراسان رضوی به این بیماری و فوت 2 نفر از آنان گفت: تمامی گزارشها و مراتب به سازمان دامپزشکی اعلام شده است که منشاء دام‌های آلوده مورد شناسایی و بررسی قرار گیرند و نتیجه، در اسرع وقت اطلاع‌رسانی شود.

گویا در ادامه آمار مبتلایان به این بیماری در سراسر کشور را 13 نفر اعلام کرد و گفت: 6 نفر از این موارد در استان خراسان رضوی بوده‌اند که 2 نفر از آنان فوت کرده‌اند. 7 مورد ابتلا نیز قبلا در استان سیستان و بلوچستان گزارش شده بود که همگی مورد درمان قرار گرفته‌اند و کاملا بهبود یافته‌اند.
روایت معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از مرگ دانشجوی پزشکی بر اثر بیماری تب کریمه کنگو

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به فوت دانشجوی پزشکی این دانشگاه بر اثر ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو گفت: این دانشجوی دوره کارورزی پس از مراقبت از یک بیمار مشکوک به تب کریمه کنگو و همچنین وجود بیماری زمینه ای فاویسم، درگذشت.

دکتر رضا سعیدی افزود: دانشجو امیر کیخسروی دانشجوی پزشکی ورودی سال 85 بود که به همراه برادرش که دستیار تخصصی است، ساکن مشهد بود.

وی یادآور شد: موضوع از 30 فروردین ماه 91 از زمانی آغاز شد که فردی که کارگر قسمت کله پاکنی در کشتارگاه مشهد بود در حین فعالیت دست خود را می برد و پس از آن در مرکز خانه بهداشت کارگری دست اش را پانسمان می کند، 2 روز بعد دوباره پانسمان را تجدید می کند و پس از آن با علائم تب به درمانگاه مراجعه می کند و هر زمان که مراجعه می کرده یک سری علائم را می گفته در نهایت 13 اردیبهشت به بیمارستان امام رضا (ع) مراجعه می کند.

سعیدی خاطرنشان کرد: بیمار با علائم تب و خونریزی شدید به اورژانس بیمارستان امام رضا (ع) مراجعه می کند و بر اساس گزارش پزشک اورژانس به دلیل وخامت حال بیمار سریعاً در بخش عفونی و اتاق ایزوله پذیرش می شود و اولین نفری که با بیمار تماس داشته، دانشجو کیخسروی بوده است که از بیمار شرح حال دریافت کرده است.

وی اضافه کرد: دو روز بعد علائم بیماری تب کریمه کنگو به همراه افت پلاکت و تب در این دانشجو ظاهر شد که وی را در بیمارستان امام رضا (ع) بستری کردیم و به دلیل اینکه این دانشجو دارای بیماری زمینه ای خونی فاویسم یا کمبود آنزیم G6PD بود با احتیاط تحت درمان های لازم قرار گرفت اما متاسفانه 21 اردیبهشت ماه درگذشت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به تب کریمه کنگو و اقدامات درمانی و بهداشتی دانشگاه برای سایر افراد در معرض ابتلا، گفت: بیماری تب کریمه یک بیماری مشترک میان دام و انسان است و 60 سال پیش در آفریقا شناسایی شده و متاسفانه دام مبتلا به این بیماری بدون علامت است اما در انسان با علائم شبیه سرماخوردگی به همراه خونریزی، خون مردگی و دانه زدن خود را نشان می دهد.

وی اضافه کرد: این بیماری از ترشحات و خون حیوان آلوده از جمله مهره داران مانند گاو، گوسفند، بز و همچنین کنه های آلوده به انسان منتقل می شود. پرندگان هم در حفظ نسل کنه محیط مناسبی را ایجاد می کنند. همه این عوامل موجب می شود که انسان پس از ابتلا بیش از 50 درصد در معرض مرگ باشد.

سعیدی خاطرنشان کرد: کشتارگاه مشهد یک کشتارگاه صنعتی است و تمامی مراحل ذبح و قطعه کردن دام به صورت صنعتی انجام می شود و تنها مرحله ای که کارگران با دام در تماس هستند همان مرحله کله پاکنی است. متاسفانه بیمار نیز درگذشته است.

وی یادآور شد: ما مسیر حضور بیمار در مراکز درمانی را نیز رصد کردیم و حدود 100 نفر از افرادی که با بیمار و دانشجو در این مدت در تماس بوده اند نیز مورد بررسی بیماری قرار دادیم و برای افرادی که نیاز بود اقدامات پیشگیرانه انجام دادیم و برای افرادی هم که نیاز بود دارو تجویز کردیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد توصیه کرد: به دلیل اینکه متاسفانه دام بدون علامت است، باید از مصرف گوشت تازه خودداری شود و دام پس از ذبح تا 24 ساعت در دمای منفی 1 تا 4 قرار گیرد تا ویروس های آن کشته شوند و پس از آن مصرف شود.

دانشجوی پزشکی امیر کیخسروی ورودی سال 85 دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز پنجشنبه 21 اردیبهشت درگذشت و دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای تسلای خاطر بازماندگان هزینه دفن پیکر این دانشجو را در حرم رضوی تقبل کرد این دانشجو روز شنبه 23 اردیبهشت به خاک سپرده شد.

دکتر محمود شبستری - رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در پیامی درگذشت این دانشجوی پرتلاش که با ایثار جان، به وظیفه انسانی و الهی خویش به سر حد کمال عمل کرده را ضایعه اسفناک برای جامعه دانشگاهی دانست.

گفتنی است تا لحظه انتشار این خبر به رغم گذشت چندین ساعت از این واقعه و پرداخت بسیاری از خبرگزاریها و منابع خبری و همچنین واکنش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان دامپزشکی کشور واکنشی نداشته و در سایت خود هم خبری در این باره منتشر ننموده است!

 

انتشار یافته: ۲۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
غلي
|
-
|
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
0
0
متاسقم بسيار غم انگيز بود من خوذم دامپزشكم- متاسقم براي سازمان كه همچنان از با سرپوش گذاشتن ميخواهد خودشو تبريه كنه
ناشناس
|
-
|
۰۷:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
0
0
با سلام و تشکر از اطلاع رسانی شما، اخبار مرتبط با این جریان، از اولین ساعات روی پورتال دامپزشکی استان به نشانی http://rkh.ivo.ir در قسمت خبرهای مهم قرار گرفته و علاقه مندان می توانند جهت پی گیری به آدرس یادشده مراجعه کنند. روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی
ناصر
|
-
|
۰۷:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
0
0
بسمه تعالي
اگر بخواهيم بطور اصولي به اين مسئله بپردازيم، بايد به عرض برسانم كه NRA هر كشوري National Regulatory Authority كه در بعضي كشورها در زمينه دامپزشكي و پزشكي يكي است مثل امريكا يا هلند و در بعضي كشورها از جمله ايران جدا است، بايد يكسري اسناد را چاپ ومنتشر كند مثل ايرانين فارماكوپه، ايرانين GMP و ..... از جمله اين اسناد سطح بندي ميكروارگانيسمها است كه به Level هاي چهارگانه تقسيم بندي ميشود. يعني بر اساس مخاطرات و درمانهاي در دسترس و يكسري مطالب ديگر كه متاسفانه نمي‌توان به دليل محدوديت جا در اينجا ذكر كرد، تمامي ميكروارگانيسمها در 4 گروه قرار مي‌گيرند و بر اين اساس نحوه محافظت فردي، نوع تجهيزات، نوع ساختمان و مسائل ديگر تعريف ميشود. متاسفانه در كشور ما نه در زمينه دامپزشكي و نه در زمينه پزشكي اين تقسيم بندي صورت نگرفته است و منابع تصريح ميكنند كه هر كشور بايد اين تقسيم بندي را با توجه به شرايط خود انجام دهد و مثلا شرايط كانادا يا انگلستان با ما تفاوت دارد. مثلا تب برفكي در انگلستان سطح 4 محسوب ميشود اما در ايران كه بيماري اندميك است سويه هاي موجود سطح 2 تقسيم بندي ميشوند. ضمنا در ايران شرايط كار با ميكروارگانيسمهاي بالاتر از سطح 2 در هيچ مركز پزشكي يا دامپزشكي وجود ندارد و علت مرگ همكاران ما هم بدليل نبود شرايط كاري، نبود وسايل مناسب محافظت شخصي، آموزش مناسب و ..... است. علاقمندان ميتوانند به سايت WHO و يا ساير مراكز با جستجوي Laboratory Biosafety Levels اطلاعات خوبي را كسب نمايند.
يك دامپزشك
|
-
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
0
0
شرايط كار در كشتارگاههايمان بسيار سخت است و رعايط موازين بهداشتي در آنها بسيار سخت تر! اما از جهت توجه به بهداشت مصرف كنندگان، پرسش اينست كه در چند واحد از كشتارگاههاي موجود، نگهداري لاشه هاي ذبح شده در سردخانه هاي بعد از كشتار، عملي ميشود؟ اگر جواب صفر يا نزديك به صفر باشد، واقعا جاي تامل دارد!!
یک دامپزشک
|
-
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
0
0
انشا اله سازمان دامپزشکی نظارتهایش را دقیقتر و موثرتر و علمی تر کند _نه فقط به صورت یک کار کلیشه ای و گزارشات غیر واقعی - تا شاهد کاهش دامهای آلوده باشیم و مهمتر از ان مردم و رسانه ها و ... اخطارهای دامپزشکی و بهداشت را خیلی جدی تر بگیرند تا شاهد تکرار چنین فجایعی نباشیم
ناشناس
|
-
|
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
0
0
این نتیجه ............. ناشی از لاشه های ممهور به مهر دامپزشکی در کشتارگاه و قصابی های معتبر بوده است نه لاشه بدون مهر و مصرف کنندگان گوشت این گوسفند در سطح شهر هم در معرض خطرند و احتمالا تعداد بیشتری دام در آن روز مبتلا بوده اند . سال ها فریاد زدیم قبل کشتار تست pcr انجام دهید اما پس چه کسی دنبال تعیین رییس نظام دامپزشکی باشد یا صدور پروانه یا دادن مجوز واردات دارو و واکسن های بی کیفیت؟؟؟؟؟؟؟
م.ا. مشهدي
|
-
|
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
0
0
چه رابطه اي است بين .......... و بروز اولين تلفات انساني در كشتار گاه مشهد؟ ؟؟؟؟ هيچ ارتباطي نيست جان شما - در مملكت ما همه چيز اتفاقي با هم ربط ندارد.ولي مربوط به نظر مي رسد
دكتر احمد حميدي نسب
|
-
|
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
0
0
اميدوارم خداوند از گناه دامپزشكاني كه در جريان واردات دام زنده بودند و سكوت كردند بگذرد. ايا مي دانيد ..........تاكنون چه امتيازاتي را در مورد گوشت و دام پاكستاني گرفته اند؟؟؟؟شايد بتوان گفت كارگر سلاخ كشتار گاه در معرض خطر است ولي جواب خانواده دانشجوي پزشكي متوفي بخاطر اشتباه يا اهمال كاري ....... را چه كسي مي دهد؟؟؟
ناشناس
|
-
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
0
0
بنده به عنوان دامپزشك نيز با كنه هاي آلوده در تماس بوده ام ولي شانس آورده ام كه تا حالا CCHF نگرفته ام!!!!!!!. اين هم از سختي هاي كار دامپزشكي است ولي با ين كه دامپزشكي در خط مقدم مبارزه با اين بيماري است و بايد سازمان دامپزشكي در راستاي مبارزه با اون بودجه و نيرو جذب كنه تازه مياد و سروصداشو ميخابونه و ميگه شهر در امن و امان است آسوده بخوابيد!!!!!!!! اين بيماري تو كشور ما بومي بوده و خواهد بود و وقتي متوليان امر به فكر نيستن اين هم ميشه نتيجش كه دو هموطن فوت ميكنند و ......... ككشون هم نميگزه
ناشناس
|
-
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
0
0
در دوره سوم شورای مرکزی نظام دامپزشکی و با تدبیر دکتر آقامیری و بخصوص دکتر رزم یار کمیته های نظام دامپزشکی شکل بهتری به خود گرفتند. در کمیته امور آزمایشگاها بحث سطوحی که مطرح نموده اید شد و قرار بود با بهره گیری از متخصصین امر این موضوع عملیاتی شود. اما متاسفانه به زودی این کمیته مانند بسیاری از کمیته ها به سوی برگزاری کنگره متمایل شد و از کار اصلی و بسیار ارزشمندی که شروع کرده بود دور شد!
دامپزشک
|
-
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
0
0
با سلام ، بسیار متاسفم برای فوت هموطنان.به همه کسانی که مطلبم را میخوانند با شرف قسم میخورم در هیچ کشتارگاه ایران رعایت جمود نعشی ( Rigormotis ) انجام نمیشود، گوشت دام پس از کشتار مستقیم توزیع و به قصابی ها ارسال میشود .در حالیکه گوشت های وارداتی دقیقا تمامی مراحل بهداشتی را با نظارت سازمان دامپزشکی طی مینماید. جای بسی تامل است که چطور سازمان دامپزشکی برای اجرای مقررات بهداشتی در خارج از کشور اینچنین نیرومند عمل میکند و در مورد کشتار داخل کشور بسیار ضعیف بوده . مگه چند درصد واردات گوشت داریم و چه حجم عظیمی در داخل کشور کشتار میشود، واقعا صلاحیت مسئولین و سواد آنان چه مقدار است ؟ چگونه برای این سمت ها انتخاب میشوند! حتی در مقاله اصلی شاهد هستید که مسئولین وزارت بهداشت هم در مورد زمان و درجه حرارت نگهداری گوشت برای جمود نعشی اعداد متناقضی را عنوان میکنند ! حداقل فرصت دارید ، بروید دوباره کتاب ها رو بخوانید و بعد اظهار نظر کنید، بیچاره مردم که خودشان را بدست شما میسپارند
دبیر زیست شناسی
|
-
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
0
0
با سلام بنده اخیرا با سایت شما اشنا شده ام و خبر بیماری جدید را از روزنامه ایران خواندم و ناراحت شدم من ساکن ارومیه و بازنشسته اموزش و پرورش هستم قصابی که از او گوشت میخرم میگوید که دامها را اکثرا در کنار جاده امامزاده ارومیه سر میبرند از اداره بهداشت تقاضای رسیدگی دارم که به کشتار قاچاق دام خاتمه بدهند با تشکر
ناشناس
|
-
|
۰۶:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۶
0
0
اين هم نتيجه واردات دام زنده منتظر گسترش بيماري هزاره باشيد چون در افغانستان و پاكستان وجود دارد
مهدى
|
-
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۶
0
0
http://sharghnewspaper.ir/Page/Paper/91/02/26/19
بازنشسته
|
-
|
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۶
0
0
بنده اطلاع کامل دارم که مشکل قاچاق کشتار دام در ....... و بازارهای هفتگی دام شهرستانهای ... و .... و .... کاملا جدیست بهترست تا رفع خطر این بیماری کشتارگاهها و بازارهای هفتگی استان ......تعطیل و گوشت از سایر استانها وارد شود قضیه جدیست
من فکر می کنم ، پس هستم. دکارت
|
-
|
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۶
0
0
سلام خدمت همه ی عزیزان. ............... متاسفانه مجلسی های پشت میز و صندلی نشین ما که نمی دانند « تا گوساله ایی گاو شود ، دل صاحبش آب شود . !!!!!!» ، متاسفانه نمی دانند که « نبینی باغبان چون گل بکارد ، چه مایه زززززززززززززززززووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو غم خورد تا گل برآرد.» . متاسفانه نمی دانند که مشکل تولید در بخش کشاورزی چیست ؟ !!!!!!!!!! واقعا نمی دانند. باور نمی کنید ، بروید مصوبات مجلس در سال های گذشته را مطالعه نمایید . یه کم تاریخ بخوانید. مصوبات مجلس را بصورت روزانه از اخبار دنبال کنید( این که دیگه در دسترس عموم هست.!!!!!! ) . ببینید برای بخش کشاورزی چه مصوباتی دارد. یه مصوبه ی ااااااا ی ی ی ی ی ی دندون گیری داشت ، که اون هم برای سرگرم کردن فارغ التحصیلای رشته های کشاورزی بود، نه حل مشکل کشاورزی. و ............... (مصوبات دیگر ) . متاسفانه با هدفمندی یارانه ها ، یارانه ای که به سازمان دامپزشکی کشور برای سفارش ساخت و خرید سم های ضد کنه که یکی از عوامل اصلی انتقال خیلی از بیماری ها در بهار و تابستان است، برداشته شده است. و باز هم متاسفانه وزارت جهاد کشاورزی برای حل این مشکل، مثل برنامه های بخش تولید کشاورزی کشور در آن وزارت خانه عمل نموده است. ( یعنی کشاورزا خودشون بلدن چکار کنن. حالا هم دامدارا خودشون بلدن چکار کنن. ) و متاسفانه با حذف سازمان قدرتمند دامپزشکی کشور از چرخه سفارش دادن برای تولید سم ضد کنه برای صنعت دامداری کشور، من یکی که اصلا توجیه نشدم چه کسی و یا چه کسانی و یا بهتر بگوییم ..... می خواهند سفارش تولید سالانه 500000 ( پانصد هزار) لیتر سم ضد کنه را برای این صنعت مهم بدهند. در صورتی که کشاورزی و دامداری نسبت به همه ی دیگر صنایع کشور ارجح بوده و در واقع مقام اول تولید در کشور حتی صنعت نفت و مخابرات و برق و تکنولوژی و نرم افزار و سخت افزار و ................. این صنایع مهم تولیدی کشاورزی و دامداری کشور است که اگر نباشند ، خدای ناکرده ما هم مثل همه ی کشور های عرب .... حاشیه خلیج فارس باید نفت بفروشیم و غذا وارد کنیم. ولی بالا غیرتن ، بیاییم به بهانه حمایت از تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی این صنعت اول تولیدی مملکت را به دست ..... نسپاریم یه وقت دیر می شود و بعد از آن ..... کاری از دستشان بر نخواهد آمد. بنده معتقدم که یارانه خرید سم را اگر از سازمان دامپزشکی کشور گرفته اند، بایستی مجوز سفارش تولید سم را همچنان به سازمان دامپزشکی کشور بدهند و با توجه به آمارو ارقام مصرف سم در سازمان دامپزشکی که البته آن هم نیاز دامدار و بازار را برآورده نمی کرده ( سم توزیعی سازمان دامپزشکی کشور کمتر از نیاز دامداران کشور بوده است و نیاز دامدارن زحمتکش بیش از اینهاست) به هر طریق ممکن سم مورد نیاز دامدارن در کشور تولید و در بازار مصرف توزیع شود. وانگهی می بینیم که مثل بخش کشاورزی سم های ( آهکی، گچ و سیمان و خاک و ........) تقلبی در بازار توزیع شده و دامدار از همه چی بی خبر پول گزافی هزینه نموده و هیچ جوابی که نگرفته هیچ، دام و زندگی و هرچه دارد بر باد خواهد رفت. ( اینجاست که ...... کاری نخواهند توانست بکنند. ) .-
ناصر
|
-
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
0
0
با سلام
برابر قانون سازمان دامپزشکی کشور سایر ادارات و نیروهای انتظامی مکلف به همکاری در جلوگیری از کشتارهای غیر مجاز کنار جاده ای می باشند.
ایا به نظر شما منطقی است که یک نفر کارمند
دامپزشکی با تحصیلات دانشگاهی با یک نفر خاطی
چاقو به دست در محور های مواصلاتی درگیر شود.
در ضمن پروسه کاهش PH گوشت در کشتارگاههای طرف قرارداد رعایت می گردد.
دکتر دامپزشک
|
-
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
0
0
به راستی باید تا کجا ابعاد فاجعه بیماریهای زئونوتیک و خطرات بهداشتی برای مردم پیش بیاید تا مسئولان محترم بپذیرند که منافع ملی را به منافع شخصی و سلیقه ای خود ترجیح دهند؟
تمام این موارد نشان می دهد که سازمان دامپزشکی باید هر چه سریع تر در چهار چوب علمی فنی خود که همانا وزارت بهداشت است به شکل یک سازمان قوی و مستقل و دارای اقتدار قرار گیرد و از وزارت کشاورزی که برای کلینک های دامپزشکی مهندسین ناظر کشاورزی می گمارد و ......... حذف و نابودی سازمان دامپزشکی .........نجات پیدا کند.
آیا کار سازمان دامپزشکی در ساختار دولتی جز امور بهداشتی است که تقریبا در بیشتر موارد با بهداشت انسان هم پوشانی دارد؟
«من فکر می کنم ، پس هستم. دکارت»
|
-
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
0
0
سلام خدمت همه ی عزیزان. دست عزیزان حکیم مهر درد نکنه با این سانسورهاشون. خداییش مطلبم رو خوندم خودمم از مطلب ارائه شده چیزی دستگیرم نشد. مگه فحش و ناسزا نوشته بودم که این همه سانسور کردین که نویسنده ی مطلب هم نتونه مطالب رو بهم دیگه ربط بده.؟ آخه شما که عرضه نوشتن ندارین ، شما رو چه به راه اندازی سایت و سر کار گذاشتن ملت برای نوشتن مطالبشون.اگه مردین مطلب اصلی رو بزاری تا خوانندگان محترم نظر بدهند و ما هم بدونیم که واقعا مطلبمون نیاز به ویرایش داشت یا خیر ؟ اما بعد . شنیده ها حاکی از آن است که تلفات انسانی بیماری CCHF که در تمامی کشور و در دامها بومی شده است ، در بین انسانهای لطیف رو به افزایش است و باقی ماجراها . ( حوصله ی حکیم مهر رو ندارم برا نوشتن ، با این همه سانسورش. ) موفق باشید.
حکیم مهر
|
-
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
0
0
بیننده محترم با عنوان من فکر می کنم پس هستم - دکارت / ضمن سلام و تشکر از بازدید و صرف وقت در تایپ کامنت. هر چند بیش از 90 درصد کامنت شما عیناً منتشر شده و حذف اساسی در آن صورت نگرفته است اما به دلیل وجود چند عبارت که هم توهین به عموم مسئولین و هم ایراد اتهام به اشخاص حقیقی و حقوقی بود مجبور به درج نقطه جایگزین بوده ایم. حتماً مستحضرید که برابر قانون مطبوعات (که شامل سایت ها هم می شود) انتشار اینگونه عبارات جرم است و صد البته از شأن خود شما و بینندگان محترم هم دور است. با تشکر مجدد از بازدید و زحمتی که در تایپ کامنت متقبل شدید.
ناشناس
|
-
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
0
0
قابل توجه ........ که دامپزشکی را از علوم پست میدانند.
همکار
|
-
|
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
0
0
من فکر می کنم ، پس هستم. دکارت
مطلبی که با این عنوان نوشته شده است اول و اخرش معلوم نیست یا حکیم مهر زیاد سانسور کرده یا نویسنده مطلب بلد نبوده والا نبینی باغبان چه ربطی به گوساله گاو شود دارد
ناشناس
|
-
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۹
0
0
با سلام و عرض خسته نباشید

گویا آقای دکتر سعیدی تا به حال کشتارگاه را از نزدیک ندیده اند که می گویند: کشتارگاه مشهد یک کشتارگاه صنعتی است و تمامی مراحل ذبح و قطعه کردن دام به صورت صنعتی انجام می شود و تنها مرحله ای که کارگران با دام در تماس هستند همان مرحله کله پاکنی است. متاسفانه بیمار نیز درگذشته است.
نظر شما
ادامه