کد خبر: ۸۹۱۰
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی کرمان، البرز و قاینات

 

برگزاری سمینار آموزشی مدیریت پرورش و بیماریهای شتر در کرمان


سمینار آموزشی با عنوان مدیریت پرورش و بیماریهای شتر در محل اداره کل دامپزشکی استان کرمان برگزار گردید .

رئیس اداره آموزش و ترویج اداره کل دامپزشکی استان کرمان در این خصوص اظهار داشت : با توجه به قرار داشتن استان کرمان در یک منطقه کویری و لزوم ارتقاء دانش فنی کارشناسان این اداره کل در خصوص پرورش و بیماریهای شتر، یک دوره آموزشی با عنوان  مدیریت پرورش و بیماریهای شتر در محل این اداره کل برگزار گردید.
دکتر آذر نامجو با اشاره به حضور معاونت فنی این اداره کل در نخستین کنگره ملی شتر  بیان داشت: جهت انتقال تجربیات دکتر فرید صباغ معاونت فنی این اداره کل به سایر کارشناسان سمینار  مذکور با حضور 40 نفر از کارشناسان اداره کل و شبکه های دامپزشکی شهرستانها تابعه برگزار شد.
نامجو ادامه داد: دکتر صباغ در این کلاس با اشاره به مقاومت بالای شتر در تحمل بیماریها نسبت به سایر حیوانات که موجب می گردد علائم خستگی و ناراحتی کمتری از خود بروز دهند،  از کارشناسان درخواست نمود در حین بررسی بیماریهای شتر در منطقه با دقت بیشتری عمل نمایند.
گفتنی است مهمترین مطالبی که در سمینار  آموزشی  مدیریت پرورش و بیماریهای شتر بیان شد می توان به موارد ذیل اشاره نمود:
مشخصات ظاهری ، سیکل تولید مثل ، علائم و راههای تشخیص ، درمان و پیشگیری از مهمترین بیماریهای شتر همچون آبله ، پاسترولوز و سورا

 

---------------------------------

 

بازدید مدیر کل دامپزشکی و معاونین سازمان جهاد کشاورزی استان البرز از یکی از درمانگاههای بخش خصوصی


 مدیر کل و رئیس اداره دارو،درمان و آزمایشگاههای اداره کل دامپزشکی به اتفاق معاونین سازمان جهاد کشاورزی استان البرز از یک درمانگاه نمونه دامپزشکی در این استان به منظور حمایت از فعالیتها و پیگیری تقاضاهای این بخش بازدید نمودند.
اداره کل دامپزشکی البرز هدف از بازدید مسئولین از کلینیک دامپزشکی کلبه حیوانات را حمایت بیشتر از بخش خصوصی عنوان نموده است.


 

------------------------------------------

 

رئیس شبکه دامپزشکی قاینات:
تجهیز اکیپ‌های واکنش سریع دامپزشکی در قاینات


رئیس شبکه دامپزشکی قاینات از توابع استان خراسان جنوبی گفت: تجهیزات مورد نیاز اکیپ‌های واکنش سریع دامپزشکی قاینات تأمین شد.
سید حبیب حسینی با اشاره به نقش دامپزشکی در ستاد بحران این شهرستان به‌عنوان یکی از دستگاه‌های فعال در بروز حوادث و بلایای طبیعی اظهار داشت: تجهیزات لازم فنی برای مقابله با بروز بحران احتمالی تأمین شده است.

وی افزود: در راستای تجهیز اکیپ‌های مذکور و همچنین برای مقابله با بیماری‌های دام و طیور و همچنین حفظ زنجیره سرد در حمل و نقل واکسن‌ها مبلغ 240 میلیون ریال هزینه شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی قاینات اضافه کرد: این پروژه در سال 1389 آغاز و در پایان سال گذشته به پایان رسید و هم‌اکنون تمام اکیپ‌های دامپزشکی در مرکز شهرستان و بخش‌های زیرکوه، اسفدن، سده و خضری برای مقابله با بیماری‌های دام و طیور تجهیز شده است.

حسینی از واکسیناسیون بیش از 870 هزار نوبت سر دام علیه بیماری‌های آبله و شاربن در سال گذشته در سطح شهرستان قاینات خبر داد.

وی اظهار داشت: با توجه به کاهش جمعیت دامی شهرستان ناشی از خشکسالی پیش‌بینی می‌شود طی امسال حدود 750 هزار نوبت سر دام زیر پوشش واکسن‌های آبله و شاربن قرار گیرند.

رئیس شبکه دامپزشکی قاینات همچنین از تشکیل هشت اکیپ واکسیناسیون و سه اکیپ مراقبت فعال از بیماری‌ها در شهرستان خبر داد.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر مهدی شریف
|
-
|
۰۶:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۱
0
0
واقعاً باعث غرور و افتخار جامعه دامپزشکی است که ما شاهد پیشرفت این حرفه در زمینه درمان دامهای کوچک هستیم. اصلاً باور نمی کردم که در استان البرز درمانگاه دامپزشکی اینقدر مجهز و خوب باشد! از این بابت خیلی خوشحالم و به وجود آمدن این تحول را مدیون حمایتهای رئیس سازمان و مسئولین دامپزشکی و تلاش بخش خصوصی در استانها میدانم. با آرزوی موفقیت برای درمانگاه کلبه حیوانات.
م.ر
|
-
|
۰۶:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۱
0
0
در این شرایط که درمانگاهها و بیمارستانهای دامهای کوچک هیچ حمایتی از جانب بخش دولتی نمی شوند به نظر من مدیر دامپزشکی البرز واقعاً برای این بخش در البرز بی نظیر کار کرده.انتخاب درمانگاه نمونه در استان و بازدید به منظور حمایت از آنها در کشور کم سابقه است . به امید اینکه سایر مسئولین دامپزشکی نیز این حمایتها را انجام دهند.
دامپزشک
|
-
|
۰۷:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
0
0
استان البرز با داشتن چنین مراکزدرمانی از مجهزترین استانهای کشور به لحاظ درمان دامهای کوچک و نیز بهداشت آنهاست.حمایت مدیر کل محترم این استان از این بخش تحسین برانگیز است. این اقدام در شرایطی صورت گرفته که متاسفانه اقدامات مایوس کننده ای از جانب بخش دولتی علیه حیوانات خانگی صورت می گیرد.
نظر شما
ادامه