کد خبر: ۸۹۰۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
حکیم مهر - مدیرکل دفتر بهداشت و مبارزه با بیماری‌های آبزیان سازمان دامپزشکی کشور از توزیع رایگان بیش از 3 تن انواع مختلف ترکیبات ضد عفونی کننده و محرک ایمنی اختصاصی آبزیان در سال 1391 توسط این سازمان خبر داد. 
دکتر کاظم عبدی اضافه کرد: سازمان دامپزشکی کشور در راستای ترویج داروهای مجاز ضد عفونی کننده آبزیان، حمایت از تولید بهداشتی و پایدار و ممنوعیت استفاده از ترکیبات غیرمجاز خطرناک و حفظ امنیت غذایی و سلامت مصرف کنندگان اقدام به توزیع ترکیبات ضد عفونی کلرامین تی (تی) و اکسی یدیو به میزان یک هزار و 142 کیلوگرم و ماده محرک ایمنی ایمونوژن به میزان 2 هزار کیلوگرم نمود.
وی ادامه داد: ماده محرک ایمنی ضمن افزایش مقاومت ماهیان در برابر بیماری باعث افزایش تولید و کاهش مصرف انواع آنتی بیوتیک ها شده و با کاهش میزان باقیماتنده های دارویی در فرآورده ها باعث کاهش مقاومت میکروبی در آبزیان و حقظ بهداشت عمومی و سلامت مصرف کنندگان می شود.
مدیرکل دفتر بهداشت و مبارزه با بیماری‌های آبزیان سازمان دامپزشکی کشور اظهار کرد: همچنین یک هزار و 14 کیلوگرم ضد عفونی کننده های مجاز نظیر هالامید، کلرامین تی (T)، سن اگز نیز در اواخر سال 1390 توسط سازمان دامپزشکی کشور در مراکز تکثیر و مزارع پرورشی آبزیان صورت پذیرفته بود.
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
0
0
جالب است بدانید،کلرامین T دارای پایه سولفانامیدی بوده و می تواند پس از استفاده در سلول ها احتباس یافته و مقاومت میکروبی در برابر آنتی بیوتیک های سولفانامیدی ایجاد کند و از عمر تولید چنین بنیانی که بیشتر در بهداشت سطوح غیر زنده غیر حساس مصرف می گردد بیش از 50 سال می گذرد ولی متاسفانه در کشور ما همیشه بدنبال مواد از رونق افتاده و غیر اصولی هستیم.
سجاد
|
-
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
0
0
ما بالای 20 ساله که داریم ماهی قزا آلا پرورش میدم اصلا یک گرم هم دست مانرسید اینا همه حرف مفته دولت حمایت نمیکنه تمام
فقط وسه این خوبه که دهن مردم رو با این حرف ها ببندید
برای ما چاره ای جز مصرف مالاشیت باقی نزاشتید
به دروغ به بهانه ویروس vhs دارین پرورش دهنده ها رو عذاب میدین من پارسال ماهی گرم اول خریدم 240 تون الان دارم میخرم 500 تومن یعنی ............................
همون بلایی که داره سر مرغ دار میارید الان دارین سر ما میارید ............
نظر شما
ادامه