کد خبر: ۸۸۲۲
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
برخی افراد از روزهای قبل چیدمان هیأت مدیره آینده را طراحی کرده بودند / دکتر ادیب هاشمی از همه افرادی که قصد داشتند به وی رأی دهند عذرخواهی کرد / تاریخ نشان خواهد داد که این روند انتخابات و مهندسی آن چه لطماتی به جامعه دامپزشکان ایران وارد می‏کند...

حکیم مهر - نامزد باسابقه انتخابات هیأت مدیره جامعه دامپزشکان ایران، انتخابات این تشکل غیردولتی را مهندسی شده خواند.

دکتر فرج الله ادیب هاشمی که دقایقی پیش از رأی گیری، انصراف خود را از شرکت در انتخابات اعلام کرد گفت : این انتخابات از پیش مهندسی شده و این جو سنگین من را آزار می‎دهد.

وی با بیان این مطلب که برخی افراد از روزهای قبل چیدمان هیأت مدیره آینده را طراحی کرده بودند افزود : به دلیل جو سنگین حاکم و آزاردهنده‎ای که وجود دارد انصراف دادم و تاریخ هم نشان خواهد داد که این روند انتخابات و مهندسی آن چه لطماتی به جامعه دامپزشکان ایران وارد می‏کند.

دکتر ادیب هاشمی همچنین در گفتگو با حکیم مهر از همه افرادی که قصد داشتند به وی رأی دهند عذرخواهی کرد.

گفتنی است سایت سازمان نظام دامپزشکی هم در خبری به انتشار اظهارات دکتر ادیب هاشمی درباره مهندسی انتخابات پرداخت.

این در شرایطی است که دکتر جعفری معاون این سازمان با قید قرعه به عنوان نفر آخر موفق به کسب یک صندلی از هیأت مدیره جامعه دامپزشکان ایران شد و دکتر اکبرین و دکتر شجاعی هم از مجموعه سازمان نظام دامپزشکی و نظام دامپزشکی تهران موفق به کسب رتبه های برتر و ورود به هیأت مدیره این تشکل غیردولتی شدند.

انتخابات هیأت مدیره جامعه دامپزشکان ایران عصر یازدهم اردیبهشت ماه سال جاری در محل مرکز همایشهای بین المللی رازی تهران و همزمان با آخرین ساعات برگزاری هفدهمین کنگره دامپزشکی ایران برگزار شد.

 

خبر مرتبط :

 
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
یک دامپزشک
|
-
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
0
0
عمق این فاجعه در بین دامپزشکان طوری هست که از مرحله اندوهگین شدن گذشته و متاسفانه بیشتر شبیه یک کمدی تراژدی شده. برای صنف واقعا متاسفم.....
دامپزشک
|
-
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
0
0
انتخابات دیروز ضربه سنگینی بر پیکره جامعه بود و به حاشیه رفتن دلسوزانی مانند دکتر ادیب سمی مهلک برای این نهاد موثر است،ای کاش به کارنامه!!!برخی کاندیداها دقت بیشتری می شد.
دکتر آراسب دباغ مقدم
|
-
|
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
0
0
با تمام احترامی که برای جناب دکتر ادیب هاشمی قایل هستم، اما معتقدم در هر انتخاباتی، ترک کننده صحنه، بازنده است. به هر حال در همه جای دنیا انتخابات نوعی یارگیری است که البته ابزار آن متفاوت است. مطرح کردن مسایلی مانند پرداختن جمعی حق ثبت نام در کنگره، پرداخت حق عضویت جمعی دامپزشکان یا خوراندن چلوکباب به تعدادی از همکاران برای اخذ رای ایشان، اگر خدایی نکرده راست باشد که توهینی به صنف و خرد جمعی رای دهندگان است و اگر دروغ باشد هم که ضربه ای بزرگ است به آبروی صنف. ضمن اینکه نتیجه انتخابات هم خیلی جناحی نشده است. به هر حال، حالا که انتخابات تمام شده همه ما وظیفه داریم از هیئت مدیره جدید حمایت کنیم،دیروز روز رقابت بود و امروز روز رفاقت؛ و صد البته وجود بزرگانی چون استاد دکتر نوروزیان و جناب دکتر قماشچی در جمع هیئت مدیره نیز، قطعا از بروز هرگونه انحراف در تصمیم گیری ها جلوگیری خواهد کرد.
ناشناس
|
-
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
0
0
جناب آقای دکتر ادیب هاشمی به نظر شما محیط های قبلی انتخابات جو سبکی داشت که حالا سنگین شد؟منظور شما تعداد افراد بوده اینکه رای دهندگان بیشتر شدن جو سنگین شد یا کادندیدا ها بیشتر شدن شما احساس کردید که جو عوض شد؟مگر انتخاب ......... برای بازرسی مهندسی شده نبود؟ اختلافات شخصی و مشکلات داخلی جامعه رو که نتونستید حل کنید رو امیداریم گروه جدید با اتحاد کامل بررسی و ریشه یابی کرده تا شاهد موفقیت روز افزون دامپزشکان این مرز و بوم باشیم.
ناشناس
|
-
|
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
0
0
اقای دکتر دباغ مقدم . بنده انتقادی از دکتر قماشچی در صفحه ای دیگر کردم شما با لحنی بسیار جالب فرمودید من چون یک دانشجو هستم حق اضهار نظر ندارم و فرمودید زود است در مورد بزرگانی همچون قماشچی نظر داد. استاد گرامی اینجانب با استاد دکتر ادیب هاشمی چند سالی است اشنا هستم وهم در کلاس درس ایشان بودم و هم تحت نظارت ایشان کار تحقیقاتی کردم. خوب است نظر دانشجویان را در مورد ایشان بدانید که چقدر محبوب و دوست داشتنی هستند چه در دانشگاه تهران و چه در دانشگاه ما(ازاد گرمسار) . و جهت ا طلاع شما دکتر ادیب در سال گذشته به عنوان یکی از منتخبین اساتید دانشکده دامپزشکی تهران از نظر دانشجویان انتخاب شدند . پس بهتر است به احترام دانشجویان(البته از نطر شما هیچ حقی در این صنف ندارند)احترام نگه دارید. وبدانید ایشان به خاطر اخلاق و منششان برنده اند.دانشجوی دانشکده دامپزشکی گرمسار
دکتر آراسب دباغ مقدم
|
-
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۵
0
0
دوست دانشجوی عزیز
در سال 1375 که نمی دانم شما در چه مقطعی درس می خواندید، بنده به عنوان نماینده دانشجویان ورودی سال 1369 دانشگاه آزاد کرج با راهنمایی استاد دکتر نوروزیان، برای دعوت از استاد ارجمند جناب دکتر ادیب هاشمی برای تدریس درس بیماری های اندام های حرکتی خدمت ایشان رفتم و اینگونه بود که موفق شدیم برای بار نخست، تدریس این درس را توسط ایشان داشته باشیم.(قبل از ایشان استاد دکتر حکمتی این درس را تدریس می کردند.) و الحق هم تدریس ایشان و البته خلق خوبشان و احترامی که برای دانشجویان قایل بودند، بسیار مثال زدنی و تقریبا کم نظیر بود. ایشان به گردن بنده هم حق دارند و در همین روز استاد امثال نیز جزو اولین کسانی بودند که پیام تبریک خدمتشان ارسال کردم. انتقاد بنده هم نه به کلیت شخصیت ایشان(که بسیار برای بنده هم قابل احترام هستند)، بلکه به انصرافشان از انتخابات است که فکر می کنم(البته به نظر خودم) کار جالبی نبود و یک جور پیش داوری بود. ترکیب اعضای هیئت مدیره جدید نشان می دهد که اعضای جامعه دامپزشکان فارغ از آنکه چلوکباب کسی را خورده باشند یا پول ثبت نامشان را در کنگره و جامعه کسی داده باشد یا خیر، بهترین عملکردها را انتخاب می کنند یا حداقل به چهره های جدید هم این فرصت را می دهند که در مدت 3 سال عملکرد خود را نشان دهند. عدم کسب اکثریت مطلق صندلی ها توسط دو جناح اصلی رقیب، و ترکیب فعلی جامعه از نسل های اول، دوم و سوم دامپزشکی، خود گواهی بر این مدعاست. به نظر من، خوب نیست کسی که دروسی چون آمار و اپیدمیولوژی را می خواند در امور شخصی یا اجتماعی، قبل از مشخص شدن نتایج آزمون(در اینجا انتخابات)، نتیجه گیری کلی و بحث را ارایه دهد!!(مثلا پیش بینی کند که تاریخ نشان خواهد داد که چه بر سر جامعه دامپزشکان خواهد آمد!!) ما همه این دروس را می خوانیم که به عنوان افرادی تحصیل کرده در مواقع بحرانی بهترین تصمیم ها را در زندگی بگیریم و بهترین قضاوت ها را داشته باشیم. به هر حال، بنده همیشه احترام ویژه ای برای استاد ارجمن جناب دکتر ادیب هاشمی قایل بوده و هستم و حدود 15 سال است که به ایشان ارادت دارم. صرف بیان نظر در مورد یکی از کارهای یک شخص، به معنی نفی کلیت آن شخص نیست.(این جمله را از روانشناسان همکارم یاد گرفته ام!!)
دکتر نوشین غزاله
|
-
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۵
0
0
سلام
تبریک می گم به همه ی افرادی که با رای جمعی شرکت کننده ها در انتخابات، به هیات مدیره جامعه راه پیدا کردند . نتیجه، نشان دهنده ی حضور افراد از تمام دسته ها وهمینطور گروه های مختلف کاری و سنی است و اینطور امیدواریم که حق همه ی اعضا و درخواست همه گروه ها در تصمیمات و برنامه های اینده ی جامعه در نظر گرفته شود.
برای من ناراحت کننده است که افرادی مثل دکتر ادیب هاشمی و دکتر دباغ مقدم در این دوره ی هیات مدیره حضور ندارند.
من در روز انتخابات حضور داشتم و در جریان ماجراهای انتخاباتی ایجاد شده در روزهای قبل و حین انتخابات هم بودم .
بر خلاف نظر بسیاری افراد من تلاش برای بدست آوردن رای برای پیروزی شخصی در انتخابات و یا تشکیل اعتلاف و تلاش برای روی کار آمدن گروهی از افراد رو نه تنها بد نمی دونم بلکه این رو ماهیت انتخابات دونسته و فکر می کنم این طبیعت هر آدمیست که برای انچه براش اهمیت داره تلاش کنه و همین طور تلاش کنه که با کسانی همکار بشه که موافق یا هم جهت با اهداف اودر اینده پیش خواهند رفت .قطعا برای رسیدن به پیروزی در نتیجه ی هر تلاشی نیاز به برنامه ریزی هست و این برنامه ریزی با مهندسی کردن شرایط به سرانجام دلخواه می رسه.
مسلما تلاش هایی مثل تقلب کردن، توهین به دیگران و کارهایی از این دست رو تایید نمی کنم اما اینکه یک کاندید انتخاباتی از چه روشی برای خودش رای جمع کنه، مثلا شام دادن و دعوت کردن یا سخنرانی و تبلیغات ، بیشتر از هر چیزی -ازجمله اهمیت رسیدن به اون جایگاه، سطح فکری ان فرد، توانایی های مالی و اجتماعی و ...- به سطح فکری مخاطبانش بر می گرده.
وقتی جامعه دامپزشکان برای بسیاری از دامپزشکان ناشناخته است پس انتخاباتش هم برای اونها بی اهمیته و افراد حاضر می شند در ازای شام وتبلیغات سطحی دیگه برگه ی خالی انتخابات رو تقدیم کنند . اینجا باید یا به عملکرد نادرست جامعه در این سال ها شک کرد که نتوسته جایگاه مهم خودش رو به عده ی زیادی نشون بده و خودش رو به دامپزشکای جوان معرفی کنه اینقدر که ارزش یک برگه رای و داشتن حق انتخاب رو بدونند و یا به بی اهمیت بودن صنف برای عده ی زیادی از دامپزشکان که هیج وقت به شغلشون علاقه و تعصبی نداشته اند.
برگزاری انتخابات در زمان کنگره فرصت مناسبی بود که با معرفی جامعه به افراد و جذب اعضای جدید از نظرات همکارانی در انتخابات استفاده کنیم که برای شغلشون هزینه و وقت صرف کردند و در کنگره شرکت کرده اند.
امیدوارم افراد انتخاب شده با انرژی زیاد شروع به کار کرده و بدونند که انتظارات زیادی از ایشان وجود داره. قطعا همکاران دلسوزصنف دامپزشکی خارج از مجموعه هیات مدیره از هیچ کمکی به شما فروگذار نخواهند بود.
دکتر آراسب دباغ مقدم
|
-
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۵
0
0
با نظرات همکار بسیار ارجمندسرکار خانم دکتر غزاله کاملا موافق هستم، نظرات ایشان نشان از درک بالای ایشان دارد که قطعا از یک خانم دکتر تحصیلکرده نیز جز این انتظار نمی رود. با آرزوی موفقیت برای ایشان و تمام همکاران فهیم.
ناشناس
|
-
|
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۵
0
0
دکتر دباغ مقدم حالا یک بنده خدایی یک حرفی زد درباب نظر ندادن شما
شما هم تمام و کمال جوابش را دادی
................. ای بابا خوب همکارا نگران می شن
امیر دانش
|
-
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
0
0
باسلام
تبریک میگم به تمامی اساتید و بزرگوارانی که به هیات مدیره این تشکل راه یافتن.
از طرفی هم تاسف خودم را بابت برخی رفتارهای بچه گانه برخی دوستان اعلام میکنم.
یادمه دبستان بودیم و وقتی از بچه ها میخواستن که به ی نفر رای دهند تا نماینده بشه اون کسی که میدید احتمال رای آوردنش کم هس یا قهر میکرد یا گریه و بچه ها و مدرسه و همه را زیر سوال میبرد.
اینجام ی چیزی مشابه همین رخ داده.
وقتی به این شفافیت رای گیری میشه و هرکس نظر خودش را مستقل میده قهر کردن و انصراف دادن و بقیه را زیر سوال بردن در شان یک دکتر مملکت نیست.
البته متاسفانه این رفتار را ما بیشتر در ایران شاهد هستیم.
کمی متمدنانه برخورد کنیم و شکست را بپذیریم و به کسی که از اکثریت آرا بالا آمده احترام گذاشته و به خدمت کردنش کمک کنیم نه اینکه تازه سد راه آنها شویم.شما اگر مشکلتون کمک به جامعه دامپزشکی هست به دوستانتون که انتخاب شدن کمک کنید.
امیر دانش بخش_کارشناس ارشد
نظر شما
ادامه