کد خبر: ۸۸۲۰

حکیم مهر - رئیس سازمان دامپزشکی گفت:‌ با امضای تفاهمنامه همکاری بین دو سازمان محیط زیست و دامپزشکی تمام امکانات این سازمان در خدمت سازمان محیط زیست قرار می گیرد.
دکتر سید محسن دستور در نشست خبری که عصر یازدهم اردیبهشت ماه سال جاری در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد گفت: ‌با امضای این تفاهم نامه زمینه خوبی برای افزایش همکاری بین سازمان محیط زیست و سازمان دامپزشکی فراهم شد.

وی با بیان اینکه پیش از این بین دو سازمان همکاری وجود داشت افزود:‌ با امضای این تفاهم نامه این همکاری ها منظم تر و کامل تر می شود.

دستور اظهار داشت:‌ در 60 سال گذشته بیش از 144 بیماری قابل انتقال بین انسان و حیات وحش کشف شده که 25 درصد آنها منشاء دامی دارد، لذا یکی از مفاد این تفاهم نامه همکاری برای مبارزه با این بیماری هاست.

رییس سازمان دامپزشکی تصریح کرد:‌ مبارزه با قاچاق حیات وحش و جلوگیری از آثار مخرب آن از دیگر مواردی است که در این تفاهم نامه بر روی آن تأکید شده است.

به گفته وی، یکی از موارد مهم دیگری که در همکاری بین دو سازمان باید در نظر گرفته شود بحث ساماندهی صنایع مرتبط با حیات وحش مانند کشتارگاههاست که تا کنون بیش از 60 واحد کشتارگاه دام از سازمان محیط زیست مجوز گرفته اند و 220 کشتارگاه طیور نیز این مجوز را گرفته و 50 واحد دام دیگر نیز در حال گرفتن این مجوز ها هستند.

دستور با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 750 واحد فنی دامپزشکی شامل قرنطینه و خانه های بهداشت در سراسر کشورفعال هستند افزود:‌بیش از 4 هزار کلینیک دامپزشکی بخش خصوصی نیز در کشور فعال است که سازمان دامپزشکی برنامه هایی برای تقویت این واحدها و همچنین آموزش برای ارائه خدمات به حیات وحش نیز دارد.

رییس سازمان دامپزشکی تأکید کرد: ‌با امضای تفاهم نامه همکاری  بین دو سازمان، تمام این امکانات سازمان دامپزشکی در خدمت سازمان محیط زیست قرار می گیرد.
 
خبر مرتبط :

 
نظر شما
ادامه