کد خبر: ۸۸۰۱

حکیم مهر - کودکان در بازی‌های خود ترجیح می‌دهند به جای اسباب‎بازی پلاستیکی از مدل‌های زنده حیوانات استفاده کنند.

محققان دانشگاه ویرجینیا با اشاره به یافته‌های حاصل از این تحقیق اظهار کردند: حتی اطفال 11 ماهه نیز به طور غریزی به سمت حیوانات تمایل دارند که از آن جمله می‌توان حیواناتی مانند عنکبوت یا مار را نام برد که بزرگسالان از آن‌ها وحشت دارند.

در این بررسی، محققان بر روی کودکان که بین اسباب بازی‌های جذاب و حیوانات حق انتخاب داشتند، سه آزمایش جداگانه انجام دادند که این مطالعه نشان داد، کودکان علاقه دارند زمان بیشتری را با انواع حیوانات سپری کنند تا با اسباب‌بازی‌های خود.

پژوهشگران یادآور شدند: حیوانات نسبت به اسباب‌بازی‌ها جذابیت و اشتیاق بیشتری را در کودکان ایجاد کردند، به عنوان مثال وقتی فکر کودکان را بر روی حیوانات متمرکز کردند، آن‌ها از خود واکنش بیشتری نشان دادند، در مورد حیوانات بیشتر صحبت کرده و سوال پرسیدند و به همین سبب محققان معتقدند حیوانات نقش موثری در یادگیری کودکان دارند و داشتن یک نوع حیوان خانگی می‌تواند برای کودکان مفید باشد.

«ونسا لوبو» در کنفرانس خبری که در انجمن روانشناسان انگلیس برگزار شد، گفت: مطالعات ما نشان می‌دهد که حیوانات ابزار مناسبی برای آموزش و یادگیری هستند و به همین منظور می‌توان در برنامه‌های تلویزیونی و کتاب‌های کودکان به طور گسترده از شخصیت‌های حیوانات استفاده کرد.

 

نظر شما
ادامه