کد خبر: ۸۶۷۷
تعداد نظرات: ۶ نظر

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی گلستان، لرستان، آذربایجان غربی، مرکزی، طالقان و کردستان

 

واکسیناسیون دامهای عشایر مراوه تپه


دامهای عشایر مراوه تپه در استان گلستان به صورت رایگان علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند.


مسئول شبکه دامپزشکی شهرستان مراوه تپه در همایش بصیرتی و معرفتی بسیجیان و سران قبایل و طوایف عشایر که در این شهرستان با حضور مدیر کل امور عشایر استان گلستان و فرماندار شهرستان مراوه تپه و فرمانده بسیج شهرستان شیروان و فرمانده پایگاه بسیج عشایر و سایر مسئولین شهرستان مراوه تپه و با حضور تعداد زیادی از دامداران عشایر تشکیل گردید ضمن تبریک سال نو و اشاره به نامگذاری امسال به نام تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نقش عشایر در تولید ملی را حایز اهمیت دانست.

به گفته دکتر دوجی در دوره اخیر قشلاق عشایر؛ که از اواسط آبان ماه سال 1390 آغاز گردید تا این تاریخ 450000 راس دام عشایر برعلیه بیماری تب برفکی و بیش از100000 راس  بر علیه بیماری آبله بصورت کاملا رایگان واکسینه شده است .

وی همچنین با تقدیر از حمایت های اداره کل دامپزشکی گلستان از آغاز واکسیناسیون دامهای عشایر علیه بیماری شاربن هم خبر داد.

 

------------------------------

 

تشکیل شعبه ویژه جهت رسیدگی به پرونده های دامپزشکی در دادگستری لرستان


مدیر کل دامپزشکی استان لرستان اعلام کرد : با توجه به برگزاری جلسات ویژه و پیگیریهای صورت گرفته توسط این اداره کل در دادگستری لرستان شعبه خاصی جهت رسیدگی  به پرونده های دامپزشکی ایجاد شده است.

 (مشاهده تصویر در ابعاد بزرگ و اصلی با کلیک از اینجا)

دکتر جواد گودرزی اضافه کرد : شعب رسیدگی کننده بر اساس نظر کارشناسی دامپزشکی تخمین  آسیب ناشی از عدم رعایت بهداشت ،مجازاتهای  بازدارنده برای مرتکبین آنها معین خواهد شد.

وی ادامه داد : این هماهنگی بین دادگستری لرستان  و اداره کل دامپزشکی سبب برخوردهای بازدارنده ای با متخلفین دامپزشکی خواهدشد.

 

------------------------------

 

 معرفی مسئول روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی بعنوان فعال نمونه عرصه سلامت


مسئول روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی در هفته سلامت سال 91 به عنوان فعال نمونه عرصه سلامت معرفی شد و تندیس ولوح تقدیر دریافت نمود.


در مراسم اختتامیه هفته سلامت که از سوی دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی ودرمانی آذربایجان غربی در سالن آمفی تئاتر بیمارستان امام خمینی (ره) برگزار شد با اهداء تندیس فعال نمونه عرصه سلامت از تلاشهای دکتر سید علامرضا ملکی مسئول روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی تقدیربه عمل آمد.

 

-------------------------------

 

صادرات بیش از 25 هزار کیلو عسل به خارج از کشور


مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی از صادرات 25 هزار و 845 کیلو عسل طی سال‌گذشته به خارج از کشور با نظارت این اداره کل خبر داد. 

دکتر سیدسعید حسینیاظهار داشت: این میزان عسل تولید شده در استان با نظارت این اداره کل به کشورهای مالزی و کویت صادر شده است.
وی تصریح کرد: در سال گذشته همچنین 168 هزار و 780 قطعه ماهی زینتی به عراق صادر شده است.
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی صادرات 574 هزار کیلو پا و پنجه مرغ به کشورهای هنگ‌کنگ و ویتنام و 58 هزار کیلو کرک به سوئیس، ایتالیا، چین و آلمان را از دیگر اقدامات انجام شده در زمینه صدور گواهی صادرات برای اقلام صادراتی عنوان کرد.
حسینی با اشاره به تولید حدود هشت میلیون کیلو گوشت قرمز در سال 90 بیان داشت: این میزان گوشت از کشتار حدود 140 هزار راس دام سبک و سنگین حاصل شده است.
به گفته وی مقدار گوشت غیر قابل مصرف ضبط و معدوم شده  از کشتار این تعداد دام نیز  95هزار کیلو بوده است.
وی پیرامون اقدامات صورت گرفته در زمینه مبارزه با بیماری‌های دامی خاطر نشان ساخت: طی سال گذشته حدود 4 میلیون و 500 هزار راس دام ‌علیه شاربن و آبله،  650 هزار راس بر علیه تب مالت،8  هزار قلاده سگ بر علیه بیماری هاری واکسینه شدند.
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی تعداد بازدید از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی را 770 هزار مورد عنوان کرد و ادامه داد:  مقدار فرآورده‌های غیر بهداشتی و غیر قابل مصرف ضبط شده در بازدید از این مراکز 150 هزار کیلوگرم بوده است.

---------------------------------

 

طرح واکسیناسیون علیه تب برفکی گاوی و گوسفندی در شهرستان طالقان


 طرح واکسیناسیون تب برفکی گوسفندی در شهرستان طالقان از توابع استان البرز از اول فروردین ماه سال 91 شروع شده و توسط بخش خصوصی و با نظارت شبکه دامپزشکی ادامه دارد. 


با توجه به کوهستانی بودن منطقه و فواصل زیاد روستاها از همدیگر و همچنین پراکندگی گله های گوسفند در این شهرستان این طرح تاکنون ادامه یافته است.

همزمان با این طرح از نیمه فروردین ماه سال جاری هم طرح تب برفکی گاوی به صورت رایگان با نظارت دقیق شبکه دامپزشکی شهرستان آغاز گردیده است.

 

----------------------------------

 

مسئول آموزش اداره‌کل دامپزشکی کردستان اعلام کرد :
آموزش 24 هزار بهره‌بردار در زمینه‌های بهداشتی


مسئول آموزش اداره‌کل دامپزشکی کردستان از آموزش بیش از 24 هزار و 500 نفر بهره‌بردار در زمینه‌های مختلف بهداشتی در سال گذشته در کردستان خبر داد.
ابراهیم آرتین اظهار کرد: از این تعداد، 70 درصد آموزش دیدگان مرد و 30 درصد دیگر زن بودند.

وی با اشاره به اهمیت آموزش‌های دیداری و شنیداری در آگاهی دادن به مخاطبان افزود: تهیه 2 هزار و 361 دقیقه برنامه رادیو و تلویزیونی در موضوعات مختلف دامپزشکی از دیگر برنامه‌های اداره‌کل دامپزشکی استان در سال گذشته بوده است.

مسئول آموزش و ترویج اداره‌کل دامپزشکی کردستان در ادامه برپایی دو مورد نمایشگاه، تهیه، چاپ و تکثیر 346 هزار برگ پوستر، پمفلت، تراکت و بروشور و توزیع آن در بین مخاطبان در رده‌های مختلف سنی و مشاغل مختلف و برگزاری 5 هزار و 648 نفر ساعت آموزش کارکنان و مدیران دامپزشکی استان از دیگر اقدامات این اداره‌کل در زمینه آموزش و ترویج عنوان کرد.

* معدوم کردن 1800 کیلوگرم مرغ منجمد فاسد در دهگلان

آرتین در ادامه از ضبط و معدوم‌سازی یک‌هزار و 833 کیلوگرم مرغ منجمد فاسد و غیربهداشتی در شهرستان دهگلان خبر داد و اضافه کرد: این میزان مرغ با تلاش اکیپ نظارت بر بهداشت عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان دهگلان مقدار

کشف و با حضور نماینده دادستان شهرستان دهگلان با رعایت موازین بهداشتی معدوم شد.

 

انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک جوان
|
-
|
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
0
0
مسئول روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی در هفته سلامت سال 91 به عنوان فعال نمونه عرصه سلامت معرفی شد و تندیس ولوح تقدیر دریافت نمود.
بنده این موفقیت را به مدیر کل محترم این استان که چهره نمونه در عملیات بازرسی گوشت در کشتارگاه و بدون لباس {کار} بودند تبریک میگویم
همکار بخش خصوصی
|
-
|
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
0
0
بنده متوجه ...............
ناصر
|
-
|
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
0
0
همت و تلاش همکاران فعال در عرصه های بهداشتی و بیان اهمیت و جایگاه دامپزشکی در هفته سلامت جای بسی تقدیر و تشکر دارد.
بنده به عنوان یک دامپزشک از فعالیت این عزیزان تشکر و قدردانی می کنم
دامپزشک
|
-
|
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
0
0
..............اگر منظور روپوش است که یادش بخیر زمانی بود که حتی مدیران کل هم طبابت دامها را میکردند ولی اکنون ..........
دکتر دامپزشک
|
-
|
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۱
0
0
با سلام ضمن تبریک به جناب اقای دکتر سید علامرضا ملکی مسئول روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی بنده اجازه بدهید از خود ایشان سوال شود که ایا اشتغال در روابط عمومی در دامپزشکی یک استان تضییع این همه تحصیلات دانشگاهی مشارالیه نمیباشد ایا دکتری که بیش از شش سال در دانشگاه درس خوانده است باید مسئ.ل روابط عمومی شود شغلی که از عهده یک نفر با مدرک دیپلم هم بر می اید گیرم که در ان استان تعداد فارغ التحصیلان دامپزشکی زیاد باشد ایا بهتر نیست که از سواد و معلومات این دکتران دامپزشک که سالها با سرمایه این ملت درس خوانده اند به نحو شایسته تری استفاده شود در خاتمه از سایت محترم حکیم مهر تشکر میکنم اگر این پیام را بدون نقطه چین انتشار بفرمایند
دکتر محمد لطفی زاده
|
-
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۱
0
0
با سلام و احترام / به نظر بنده که مسئولیت مهم روابط عمومی که یقیناً باید سخنگوی یک مجموعه باشد (کاری نداریم که الآن اینگونه هست یا خیر) حتماً به تخصص نیاز دارد و اصلاً از یک فرد دیپلمه (با احترامی که برای واجدین این مدرک قائلم) ایفای این مسئولیت با مختصاتی که ایده آل می دانیم برنمی آید.
نظر شما
ادامه