کد خبر: ۸۶۴۷

حکیم مهر - سایت سازمان نظام دامپزشکی نوشت : رئیس سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران در پنجمین دیدار نوروزی ، به فرهنگستان علوم رفت و با رئیس و اعضاء گروه دامپزشکی فرهنگستان ، دیدار و گفتگو کرد .

دکتر سید محمد آقامیری که با همراهی برخی مسئولان سازمان به دیدار چهره های ماندگار و استادان برجسته دامپزشکی عضو  فرهنگستان علوم  رفته بود ، ارتباط ضعیف بین مجامع محتلف دامپزشکی در کشور را  باعث هدر رفتن منابع ملی و انرژی دانست و افزود : ناهماهنگی بین بخش های مختلف دامپزشکی می تواند طرح های ملی  را به سمت آزمون و خظا سوق دهد که در این شرایط به مصلحت کشور و در راستای منافع ملی نخواهد بود .

دکتر آقامیری گفت : دامپزشکی می تواند با یاری گرفتن از توان استادان ، پیشکسوتان و اعضای هیئت علمی دانشکده های دامپزشکی " نقشه راه دامپزشکی " را ترسیم و با اجرای آن در دوره های گوناگون به اهداف عالی دست یابد .

در این جلسه دکتر حسن تاجبخش رئیس گروه دامپزشکی فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران و چهره  علمی ماندگار دامپزشکی با اعلام  رضایت از عملکرد  نظام دامپزشکی  ، ابراز امیدواری کرد : در سال جدید مجموعه  دامپزشکی اعم از دولتی و خصوصی با التزام به قانون و مصالح دامپزشکی کشور مشکلات را رفع و در جهت اعتلاء و پیشرفت این رشته تحصصی حرکت کنند.

استاد ممتاز دانشگاه تهران ، همچنین روند صعودی برگزاری دوره های آموزشی با امتیاز باز آموزی را امیدوار کننده دانست و افزود : برگزاری دوره های آموزشی با سر فصل های بازنگری شده توسط دانشکده های دامپزشکی باعث بروز شدن دانش و آگاهی های دامپزشکان می شود.

دکتر محمد قلی نادعلیان استاد برجسته دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران ابراز امیدواری کرد : همه تشکل های دامپزشکی از جمله دولتی و خصوصی دست به  دست هم دهند و با اتحاد و یکپارچگی ،  فارغ از اختلاف سلیقه های شخصی برای اعتلای دامپزشکی بکوشند.
چهره ماندگار دامپزشکی افزود :  از دکتر آقامیری تشکر می کنم زیرا نظام دامپزشکی در چند سال اخیر  کارهای بزرگی مانند دوره های باز آموزی برگزار کرده است به صورتی که کارها هم اکنون بر ریل مناسبی  به حرکت افتاده است و من امیدوارم با توجه به پتانسیل های بالایی که در دامپزشکی وجود دارد نظام دامپزشکی کارهای بزرگتری نیز انجام دهد .
دکتر بابا مخیر از دیگر چهره های پر افتخار ماندگار دامپزشکی کشور ضمن تبریک سال نو گفت : با وجود مرکز تحقیقات واکسن  و سرم سازی رازی و فعالیت چشمگیر دامپزشکان در آن پیشنهاد می کنم  همان طور که وزارت جهاد کشاورزی سازمانی به نام  تحقیات کشاورزی دارد مرکز تخصصی به نام مرکز تحقیقات دامپزشکی تاسیس شود .

دکتر سید مهدی کیایی استاد دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران و عضو پیوسته گروه دامپزشکی فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران گفت : هنگامی که  به عملکرد  چند ساله نظام  دامپزشکی نگاه میکنیم  متوجه می شویم که این نهاد نوپای  12-13 ساله در حقیقت کارنامه  درخشان و قابل قبولی از خود ارائه داده است و هنگامی که به سن 40 و 50  سالگی برسد قطعاً ثمرات بی نظیری خواهد داشت که بخشی از این خدمات به عهده دکتر آقامیری بوده است و انشاء الله خدا به همه توفیق بدهد تا بیش از پیش برای اعتلای دامپزشکی بکوشیم  .
دکتر محمود بلورچی استاد بخش مامائی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران به معضل تعدد و تکثر بی رویه دانشکده های دامپزشکی پرداخت و گفت : وجود بیش از 23 دانشکده دامپزشکی که تنها معدودی از آن ها استاندارد های آموزشی برای ارائه رشته دکتری دامپزشکی را دارند نه تنها باعث افزایش بی رویه دامپزشکان می شود بلکه سطح علمی دامپزشکان را نیز کاهش می دهد.
عضو وابسته گروه دامپزشکی فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران افزود :متاسفانه شاهد تاسیس دانشکده های دامپزشکی هستیم که از ابتدایی ترین شرایط تاسیس از جمله حداقل 37 عضو هیئت علمی با مدرک تخصصی محروم هستند و حتی بعضی از این دانشکده ها به علت عدم استقبال داوطلبان تعطیل شده اند.
دکتر بلورچی از دکتر آقامیری درخواست کرد به عنوان نماینده صنف دامپزشکان کشور از ابزار های تحت اختیار برای جلوگیری از این روند غیر منطقی استفاده کند.

در پایان این دیدار لوح تقدیری از طرف سازمان نظام دامپزشکی به اعضاء گروه دامپزشکی فرهنگستان علوم  اهداء شد .

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه