کد خبر: ۸۶۱۶

حکیم مهر - دبیر انجمن صنفی مرغ‌داران استان اصفهان گفت: در حال حاضر 30 درصد از واحدهای مرغ‌داری تعطیل هستند و در صورت وجود شرایط موجود سایر مرغ‌داری‌ها نیز تعطیل می‌شوند.
بهرام پاکزاد در ارتباط با حمایت از تولید داخلی اظهار داشت: تمام مسئولان دغدغه تولید را دارند، اما در بخش اجرایی اراده‌ای برای این امر وجود ندارد.
وی در ادامه افزود: باید از تولیدکنندگان حمایت شود که این امر سبب ایجاد اشتغال و از بین رفتن بسیاری از مشکلات جامعه است.
دبیر انجمن صنفی مرغ‌داران استان اصفهان در ارتباط با واردات مرغ گفت: در آغاز هدفمندی یارانه‌ها، قانون منع واردات تصویب و قرار بر این بود که هزینه یارانه‌ها برای امر تولید بازگردانده شود که این امر میسر نشد.

در همین راستا واردات صورت گرفت و این در حالی است که واردات فرصت‌های شغلی موجود را از بین می‌برد.
پاکزاد با اشاره به حمایت از تولیدکنندگان بیان داشت: باید از تولیدکنندگان حمایت شود در صورتی که در حال حاضر تولیدکنندگان سرگردان و نگران از آینده هستند که امر اقتصاد با بلاتکلیفی سازگار نیست.

تولیدکننده باید از حمایت دولت اطمینان داشته باشد و وضعیتش مشخص باشد و در صورت وجود امنیت شغلی سرمایه‌گذاری صورت می‌گیرد.
دبیر انجمن صنفی مرغ‌داران استان اصفهان در مورد اهمیت دادن به بخش خصوصی تاکید کرد: باید به بخش خصوصی بها داده شود، زیرا در صورت عدم اختیار بخش خصوصی، سرمایه‌گذاری صورت نمی‌گیرد و زمانی در بخش خصوصی سرمایه‌گذاری انجام می‌شود که اطمینان از آینده وجود دارد.
وی افزود: در حال حاضر با شرایط موجود ظرفیت تولید مرغ در کشور دو میلیون تن است و به دلیل عدم وجود دیدگاه حمایت از تولیدکننده و نفع عده‌ای از افراد در زمینه واردات از تولیدکنندگان حمایت نشده و واردات صورت گرفته است.

پاکزاد با اشاره به تعطیلی تعدادی از مرغداری‌ها تاکید کرد: مرغ‌داری‌ها قابلیت چهار تا پنج مرتبه جوجه‌ریزی در طول سال را دارند، اما در حال حاضر و با شرایط موجود، تنها سه مرتبه جوجه‌ریزی در سال انجام که این امر سبب کاهش بهره‌وری می‌شود.
وی در ادامه بیان داشت: در حال حاضر 30 درصد از واحدهای مرغ‌داری تعطیل شده‌اند و در صورت ادامه این شرایط احتمال تعطیلی سایر واحدها نیز وجود دارد.

دبیر انجمن صنفی مرغ‌داران استان اصفهان به واردات تجهیزات مورد نیاز اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ذرت، سویا و واکسن‌های مورد نیاز با قیمت دلار آزاد وارد می‌شود که این امر سبب بالا رفتن قیمت‌ها می‌شود.

 

نظر شما
ادامه