کد خبر: ۸۵۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - پنج تن داروی غیر مجاز دامی به ارزش بیش از یک میلیارد  ریال در ایام تعطیلات نوروز که خارج از چرخه و شبکه مجاز و بصورت قاچاق در اردبیل توزیع می گردید ، با همکاری عوامل نیروی انتظامی و دامپزشکی کشف و ضبط شد.

سرپرست اداره کل دامپزشکی اردبیل با اعلام این خبر گفت : این محموله شامل 30 قلم انواع داروهای دام و طیور نظیر آنتی بیوتیک ها، مولتی ویتامین ها، مکمل های غذایی و ضد عفونی کننده ها بود که از یک انبار در شهرستان اردبیل کشف و با حکم قضایی توسط عوامل پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیروی انتظامی و بازرسین دامپزشکی ضبط گردید و متخلفین با تشکیل پرونده قضایی جهت صدور حکم نهایی به مراجع ذیربط معرفی شدند.

دکتر صادق صالحی افزود : نظارت بر تهیه، توزیع و مصرف انواع داروها، واکسن ها و سموم مورد استفاده در دام و طیور از مهمترین وظایف دامپزشکی است که به طور مستمر توسط کارشناسان دارو و درمان استان انجام می پذیرد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه براساس قانون ، فقط شرکت های پخش دارو در صورت داشتن شرایط لازم، با دریافت مجوز از سازمان دامپزشکی کشور، مجاز به توزیع انواع داروهای دام و طیور که با تأیید این سازمان در داخل کشور تولید و یا از خارج کشور وارد شده هستند ، خاطر نشان کرد : بر این اساس تهیه و خرید و فروش داروهای دامی خارج از چرخه و شبکه توزیع سازمانی قاچاق محسوب می شود.

سرپرست اداره کل دامپزشکی اردبیل ادامه داد : برخی از افراد فرصت طلب و سودجو ، اقدام به فروش و عرضه برخی از داروهای دامی با قیمت پایین می نمایند که یکی از ترفندهای فریب کارانه در جهت فروش اینگونه داروها است و بخش اعظمی از این داروها قاچاق و تقلبی بوده و خارج از شبکه مجاز وارد کشور شده است . اینگونه داروها در بسیاری از موارد عوارض پس از مصرف دارند که لازم است دامداران و مرغداران نسبت به موضوع توجه جدی نمایند.

دکتر صادق صالحی افزود: نظارت ها در زمینه کنترل توزیع و عرضه و فروش داروهای دامی بیش از پیش تشدید و در این راستا متخلفین به مراجع قضایی معرفی می گردند.

وی به کلیه دامداران و مرغداران استان توصیه نمود انواع داروهای دامپزشکی، مواد بیولوژیک، واکسن، سموم و مواد ضد عفونی کننده را فقط با تجویز دامپزشکان و از داروخانه ها و مراکز مجاز دامپزشکی تهیه نموده و در موقع خرید به تاریخ تولید، تاریخ انقضاء و پروانه بهره برداری و مجوز صادره از دامپزشکی توجه نمایند.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
اشکان علی خیاوی
|
-
|
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
0
0
من ضد عفونی کننده مرغداری تولید میکنم چطور پروانه دامپزشکی بگیرم
نظر شما
ادامه