کد خبر: ۸۵۴۹
تعداد نظرات: ۴۱۶ نظر

حکیم مهر -  بیماریهای قابل انتقال بین انسان و خرگوش - دکتر سید شهرام میرزمانی / دامپزشک

 دکتر سید شهرام میرزمانی

ss.mirzamani@gmail.com

 

مقدمه :

عفونت های قابل انتقال بین انسان و حیوان عوامل بیماری زایی هستند که در جمعیت حیوانی وجود دارند اما می تواند به انسان منتقل شوند و در انسان باعث بروز بیماری شوند.  بیماری های زئونوز برخی از بیماری های قدیمی قابل انتقال بین انسان و حیوان از جمله هاری و طاعون و عفونت های نوپدید از جمله نشانگان ریوی هانتا ویروس (HPS) و نشانگان فوق حاد تنفسی (SARS) را شامل می شود .بررسی های اخیر نشان داده که عفونت های انسانی شناخته شده 61 درصد (868 از 1415عامل عفونی) عفونت های قابل انتقال بین انسان و حیوان را تشکیل می دهند و علاوه بر این 75 درصد (132 از 175 عامل) عفونت های انسانی به عنوان یک بیماری نوپدید قابل انتقال بین انسان و حیوان طبقه بندی شده اند.

در بخش اول مقاله موارد متعددی از دلایل اهتمام ویژه به بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان در کشور برشمرده شد اما می توان موارد زیر را در بخش دوم مقاله به آنها افزود تا مسئولین نظام مراقبت سلامت از جمله حوزه های پزشکی و دامپزشکی و سایر بخش های مرتبط آن برای رفع آنها به منظور ارتقای سلامت جامعه گام بردارند .

1)      آمار و اطلاعات دقیقی از جمعیت انواع حیوانات خانگی ( اهلی و وحشی) که در کنار جمعیت انسانی به ویژه در جوامع شهری نگهداری می شوند ، در دسترس نیست . به منظور سرشماری جمعیت حیوانات خانگی( اهلی و وحشی) ، مرکز آمار ایران در سرشماری     دوره ای خود در پرسشنامه سرشماری خانوارهای شهری وضعیت تعداد و نوع جمعیت حیوانات خانگی از جمله سگ ، گربه ، پرندگان( اهلی – مرغ ، خروس ، اردک ، غاز و .. و وحشی – قناری ، طوطی ، مرغ عشق ، مینا و ...) ، ماهی (آب شیرین و شور) ، جوندگان (همستر ، خرگوش ، سنجاب و ... ) ، خزندگان ( لاک پشت ، مار ، مارمولک و... ) ، میمون ، اسب ( بصورت پانسیون در اسب داری) و سایر حیوانات را مورد سئوال قرار دهد .

2)      در سطح سازمان های مسئول سلامت کشور نظام مراقبت از بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوانات (Zoonotic Diseases Surveillance System  ) به طور موثر و کارا تشکیل نشده است و موارد بروز و شیوع این گونه از بیماری ها در کشور بطور یکپارچه و منظم در مراکز بهداشتی و درمانی پزشکی و دامپزشکی ثبت ، گزارش دهی و پیگیری نمی شود .البته شایان ذکر است که جمهوری اسلامی ایران عضویت برنامه کنترل بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان منطقه مدیترانه(Mediterranean Zoonotic Control Programme) را پذیرفته است .

3)      توزیع ، تنوع و شدت موارد بالینی بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان و ظرفیت استفاده از آنها به عنوان سلاح های بیولوژیک اهمیت توجه به عوامل بیماری زای زئونوز را در بهداشت عمومی با تقویت همکاری پزشک و دامپزشک نشان می دهد . بنابراین شناسایی میزبان و مخزن و روش های انتقال عفونت های زئونوز ، روش های کنترل ، پیشگیری و درمان این بیماری ها با  تدوین راهبردهای ملی و استقرار نظام مراقبت از بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان قدیمی ، نوپدید و بازپدید از جمله هاری ، شاربن ، سل ، تب مالت ، تب های خونریزی دهنده ویروسی ، انفلوآنزای پرندگان ، و .... ضروری بنظر می رسد .

4)      تدوین و اجرای برنامه بهداشت و ایمنی شغلی (Occupational Health and Safety Program) برای ارائه اطلاعات درباره احتمال خطر ابتلا به بیماری منتقله از حیوان به انسان ، رعایت بهداشت فردی و سایر خطرات بالقوه همراه با تماس با حیوانات ، به افرادی که با حیوانات در آزمایشگاه ها کار می کنند یا آنها را پرورش می دهند یا آنها را منزل یا مراکز فروش نگهداری می کنند، ضروری است . کلیه افراد شاغل در مراکز نگهداری ، پرورش و آزمایشگاه های حیوانی باید در این برنامه برای اطمینان از مراقبت های پزشکی مناسب ثبت نام نمایند .

 حقایقی درباره خرگوش :

  • تا سال 2006 ،در  6/1 درصد خانواده های امریکا حدود 2/6 میلیون خرگوش خانگی وجود داشته است . خرگوش متداول ترین پستاندار کوچکی است که در امریکا در مقایسه با سگ و گربه به عنوان حیوان خانگی نگهداری می شود .
  • خرگوش تا سال 1912 در راسته Rodentia (جونده rodent) طبقه بندی شده بود اما سپس به راسته Lagomorpha  انتقال پیدا کرده است . بنا براین خرگوش از پستانداران کوچک خانواده Leporidae و راسته Lagomorpha  هستند که در چندین ناحیه جهان پیدا می شوند . در این خانواده 8 جنس به شرح زیر به عنوان Rabbit وجود دارد .
    • خرگوش خانگی اروپایی (European Rabbit) با نام علمی Oryctolagus cuniculus 
    • خرگوش دم پنبه ای(Cottontail rabbit)با نام علمی  Sylvilagus (با 13 گونه)
    • خرگوش  Amami با نام علمی Pentalagus furnessi (در ژاپن)
    • خرگوش کوتوله (Pygmy rabbit) با نام علمی  Brachylagus idahoensis
    • خرگوش آتشفشان (Volcano rabbit) با نام علمی Romerolagus diazi
    • خرگوش خانه به دوش (Bushman rabbit) با نام علمی Bunolagus monticularis
    • خرگوش افریقای مرکزی (Central African Rabbit ) با نام علمی  Poelagus marjorita
    • خرگوش راه راه سوماترا (Sumatran Striped Rabbit) با نام علمی  Nesolagus netscheri و خرگوش راه راه آنامیت (Annamite Striped Rabbit) با نام علمی  Nesolagus timminsi
  • همچنین سه جنس دیگر در خانواده Leporidae وجود دارد که شامل انواع دیگر خرگوش تحت عنوان  Pika   و  Hare می شود . تقریبا 50 گونه خرگوش خانگی(Rabbit) و خرگوش صحرایی(Hare) در خانواده Leporidae و راسته Lagomorpha وجود دارد اما خرگوش خانگی اروپایی تنها گونه ای اهلی است که به عنوان نژاد برگزیده برای تولید انواع گسترده نژادهای خرگوش خانگی استفاده می شوند و بطور معمول در دسترس می باشد . خرگوش اروپایی به بسیاری از مناطق سراسر جهان معرفی شده است . وجه تمایز های خرگوش های جنس Rabbit
انتشار یافته: ۴۱۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵۵
فرشته
|
-
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۷
28
160
واقعا متاسفم که ما دکترهایی داریم که ............ خرگوش ها اگر در محل تمیز و مرتب نگهداری شوند هیچ مشکلی نه برای خودشون و نه صاحبشون ایجاد میکنند.یه جوری نوشتین که هر کی ندونه فکر میکنه اگر خرگوش بگیره هر چی بیماریه خواهد گرفت.
در ضمن اگر اطلاع ندارید بهتره بدونید که خرگوش ها بستر مخصوص دارند که خردههای چوب هست.
شما گفتین که باید روی قفس های با کف یکپارچه و سفت باشه,. قفس های کف سیمی اجازه می دهد که مدفوع و ادرار از میان آن به خارج دفع شود),ولی مثل اینکه نمیدونید اگر روی این مدلی که فرمودین باشه به زخم های شدید در کف پاشون مبتلا میشوند.و خیلی هم اذیت میشوند.خرگوشها یه دلیل فرم خاصی که پاهاشون داره باید در بستری نرم باشن تا نوک پاهاشون در اون بستر فرو بره ,در غیر این صورت زخم های شدیدی در کف پاشون ایجاد خواهد شد.لطفا به منابع جدیدتری رجوع کنید.
یه دکتر باید همیشه به روز باشه ...........از یه دامپزشک توقع میره که بیمارانش رو دوست داشته باشه و از اونها به هر شکل حمایت کنه و برای آسودگی اونها تلاش کنه به نظرم شما نه تنها این کارو نمیکنید بلکه با این مطلب باعث خواهید شد که افرادی بدون اینکه اطلاع داشته باشند به این حیوانات مظلوم ناخواسته ظلم کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
احتمالا شما تو کار فروش خرگوشید که اینطور ناراحت شدید، یعنی دکتره نمیفهمه وبروز نیست ولی شماهستید؟!
عرشیا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
با سلام .دوست عزیز بنده الان درگیر یکی از این بیماریها شدم که دائما به دنبال علتی دیگه می گشتیم .طبقه بالا خونمون چون خالی بود کامل در اختیار خرگوش بود مدتی می شد که روز به روز من نفس کشیدنم بدتر می شد و الانم باز تنگی نفس جوری شده که نمی تونم بخوابم حتی وقتی می خوام یه لیوان آب بخورم نفس کم میارم و نمی تونم تا اینکه اومدیم طبقه بالا رو تمیز کنیم همین که جارو کشیدن زمین من دیگه نفسم بند اومد بعد متوجه شدیم که دلیل کجا بوده .نا گفته نباشه که وقتی میرفتم طبقه بالا چون خرگوش می اومد دورم چرخ می خورد و باهاش بازی می کردم باعث شده بود که پرزهاش به هوا بلند بشن و وارد مجرای تنفسی و حلق بشن و همیشه احساس می کردم یه چیزایی ته حلقم هست و واقعا بعد که با دقت نگاه کردیم پرز ها کوچیک از خرگوش بود .حالا شما می گید لونه و چوب خشک جلو این مشکلات رو می تونه بگیره ؟خوبه که خودتون می گید چوب خشک اگه تر بود که می گفتیم این پرزها می چسبه بهش ولی همین که خرگوش چوبا رو چنگ میزنه با نور موبایل بالا سر قفس رو نگاه کن تا متوجه بشید و مثه من به سرتون نیاد این .حیوون مال طبیعت هستن اگه بودنشان در کنار انسان ضرر نداشت خدا اونا رو وحشی درست نمی کرد .
خانم حقی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
کاملاموافقم
یلدا
|
-
|
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۷
27
167
من نزدیک چندین سال خرگوش دارم...و هیچ وقت کوچکترین بیماری از خرگوشام منتقل به من نشد!!!! نمیدونم این جو حیوان زدگی کی میخواد از بین بره!!!! بستر خرگوش باید از علوفه و کاه و کلش باشه و یونجه تمام روز باید در دسترس خرگوش به همراه آب باشه، این یکی از نکات مهم نگهداری از خرگوشه. همچنین برای ادرار میتونین از ظرف ادرار گربه استفاده نمود و اون رو با بستر خرگوش پر کرد و خرگوش را آموزش داد تا در محل خوابیدنش ادرار نکنه. واقعا متاسفم برای کسی که نام دکتر رو یدک میکشه، اما...افسوس
پاسخ ها
لیلا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
چجوری یادش بدم تو جاش ادرار نکنه ی ۳ ماهشم هس
fatemehkaviani
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
سلام خسته نباشید میخواستم بدونم موهای خرگوش برای انسان زرر دارد من یه خرگوش با نژاد چشم قرمز دارم موهاش زیاد می‌ریزه می‌خوام بدونم موهاش برای انسان بد هست یا نه آخه هر وقت بغلش میکنم احساس میکنم توی گلوم کای موهای خرگوش چسبیده لفا پاسخ دهید ممنون
الهام
|
-
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
24
99
سلام
من حدود 5 ماه است كه يه خرگوش دارم
خرگوش من هميشه كاهو و هويج مي خوره و علاقه خيلي خيلي زيادي به خوردن نون داره ولي تا حالا نديدم كه يه قطره آب هم بخوره
تازه خيلي هم شاد و شنگوله .
اكثر مواقع دست منو ليس مي زنه كه نمي دونم اين كارش نشونه چيه ؟
خيلي دوست دارم از حركتهاي اون بفهمم منظورش چيه ولي متأسفانه تا حالا نتونستم اطلاعات كاملي به دست بيارم .
با تشكر از اطلاعات خوبتون .
پاسخ ها
مرد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
سلام. با این حجم از کاهو و هویج معلومه اب نمیخوره. رژیم غذایی غلطی رو در پیش گرفتی. نان واسه سیستم گوارشی خرگوشها خوب نیست. در ذراز مدت تاثیرات بدی میزاره. یونجه خشک میخواد. اندک هم سبزیجات . میوه و پلت هم کمی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
سلام من یه خرگوش یکسالا دارم بهتره این موادو به عنوان جایزه بهش بده چون اگه زیاد بدی ممکنه اسهال بگیره وخدای نکرده فوت کنه .من به گل پسرم نون میوم و مشکلی نیس ولی به عنوان جایزه نه غذای همیشگی چون همینطور که گفتهشد تاثیر بدی میزاره در درازا مدت اب هم خیلی بهش بدین مثلا پسرمن اب رو از روی انگشت من میخورد به صورت بازی بازی ولی بهش میخوروندم دیگه راستی شیرینیجات بهش نده چون ممکنه خدایی نکرده نابینا بشه ولی ا نونا عاشق شیرینیجاتن جوری که حتی دزدی هم میکنن مال من یه بار یه کیسه قند دزدید یبارم رفت در جعبه بیسکویستو باز کردو یه بیسکوییت برداش واقعا کاراشون جالبه و اینکه دکترا ممکنه بتر سونننت خر گوش من وقتی ۳ ماهش بود پاش شکست وثتی رفتیم دکتر گفت نمیشه اتل بست نمیشه عمل کرد ببریدش خونه یا میمیره یا زنده میمونه اگه هم زنده بمونه نمیتونه بپره وسر پا وایسه تا اخر عمرش تازه باید تو یه جعبه تاریک نگهش دارید ولی ما هیچکاری نکردیم الانم حالش خیلی خوبه منم میتونه زنده زنده بخوره وبپره رو مبل واینکه لیست میزنه یعنی خیلی دوست داره
فاطمه مددکار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
هیجوقت به خرگوش کاهوندین به علت آب زیادی که داره عمرخرگوش کم میکنه به جاش کرفس خوبه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
شمانبایدبه خرگوشتان سبزیجات دهیدشمایونجه خشک رابه عنوان غذااصلی استفاده شودوهرهفته یک حلقه خیاریاانواع سبزیجات به اوبدیداماکاهووهویج ندیدمیوه هم هرهفته بدید
بنام
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
ببخشید خرگوش ها پریود میشن ؟؟
شما که تجربه دارید میتونید بهم نظرتونا بگید کلی چؤن قصد خریدنشو دارم
ترابی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
خرگوشهای ماده دائم الحیض هستند و موقع خرید نر بخرین
منا
|
-
|
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
11
54
من 9تاخرگوش دارم وعاشق اونام و واقعانمیتونم اوناروبلندنکنم وباهاشون بازی نکنم چند وقت پیش یکی ازاونامردالان که چندهفته ازمردنش میگذره هنوزکه هنوزه وقتی یادش می افتم وعکساشومیبینم به شدت گریه ام میگیره قبل از اینکه بمیره مریض شدوشروع کردبه کندن موهاش من موهاشوتوی یه جعبه خوشکل قایم کردم وهروقت دلم براش تنگ میشه میرم سراغشونوبوشون میکنم هنوزبوی بنی خوشکله رو میده اسمش بنی بودکه متاسفانه مرد به هرحال اونجوری که اینجانوشتن نمیشه به هیچ خرگوشی حتی نزدیک شدیه جورایی ترسیدم ولی همونطورکه گفتم نمیتونم ازاونادورشم خیلی بهشون عادت کردم ازلحاظ عاطفی بهشون خیلی وابستم ازدامپزشکان توی ایران هم خیلی خیلی گله دارم چون اونااصلا نسبت به کارشون وبیماراشون احساس مسولیت ندارن من 9تاخرگوش دارم وگذرم زیادبه دامپزشکاافتاده وواقعا اینودیدم
پاسخ ها
مهسا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۳
دوست عزیز خرگوش اصلا نباید کاهو بخوره، نون براش خوب نیست، هویج خیلی تفریحی و به ندرت باید بهش داده بشه و نباید بعنوان غذای اصلی مصرف بشه، غذای اصلی خرگوش تا شش هفت ماهگی فقط یونجه است و شما چون بهش کاهو میدی دیگه آب نمیخوره، دلیل لیس زدن دست میزان علاقه و ارتباط با شماست یعنی شما رو پذیرفته و دوستتون داره که این عالیه.
مهسا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۳
وای چقدر عالی که 9 تا داری خوش به حالت من فقط تونستم 4 تا نگهداری کنم، اصلا نترس گلم هیچ بیماری ای نیست خیالت راحت اینایی که اینا انقدر بزرگش کردند جزء نادرترین هاست، من شخصاً پروفسور رستمی رو قبول دارم واسه دوا و درمان، ایشون اولین کسی هستند که به طور تخصصی فقط تخصص جوندگان دارند و بخصوص خرگوش و مدرکشونو از آلمان گرفتن من که خیلی ازشون راضی ام چون یکی از خرگوشام و از مرگ نجات داد
فرشته
|
-
|
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۶
11
24
الهام جان شما داری اشتباه بزرگی میکنی.
نباید به خرگوشت نون یا کاهو یا سبزی بدی.باید بهش جیره ی غذایی فیبر دار بدی.یعنی چی؟یعنی باد براش یونجه بخری .همچنین باید بهش جیره غذایی تجاری هم بدی .مغازه هایی که مخصوص لوازم حیوانات خانگی دارند بری و براش غذای خرگوش بخری البته یونجه هم دارن.(انقلاب -اسکندری شمالی)
اگه این کارو بکنی خرگوشت به روال عادی زندگیش برمیگرده و اب هم میخوره.ولی هرچه زودتر به این کار اقدام کن.چون این غذاهایی که الان بهش میدی باعث مشکلات وحشتناکی در آینده براش میشه.خواهش می کنم حتما یه سر هم دکتر ببرش.
ممنون. :)
چند کلمه حرف حساب
|
-
|
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۶
34
30
باسلام و تشکر از نویسنده مطالب فوق معتقدم هیچ موجودی از محبوس شدن در یک فضای محدود لذتی از زندگی نمی برد < متاسفانه بچه ها یی که حیوانات را به اصطلاح دوست دارند و با محبوس کردن انها و نوازش دائمی انها نه تنها محبتی به حیوانات نمی کنند بلکه انها را از نعمت بدر و مادر و خواهر و برادر ومحیط زندگی طبیعی شان و با خود خواهی خودشان اسایش را از انها می گیرند و دایما با دست مالی کردن این موجودات بی گناه و دادن غذاهای بامنت به انها فکر می کنند خیلی هنر کرده اند نهایتا چند سال حیوان را اب و غذا داده اند همچنین محیط زیست خانواده خودشان را هم اسیب می زنند عزیز من خانه جای اسایش و ارامشه نه حیوون بازی اگه می خوای محبتی بکنی به همنوعت بکن و فکر نکن اگر یک قصر هم برای یک حیوون توی خونه درست کنی بدون که ازادی اونو ازش سلب کردی در ÷ایان بگم ما ادما خیلی خودخواهیم و همه جوره همه ی موجودات زنده را اذیت میکنیم و فکر می کنیم اینکه اون حیوون به ما عادت کرده از محبت ماست نه بلکه او مارا زندان بان خودش میدونه عزیز من و حیوانات فقط شرطی میشن اگه واقعا حیونا را دوست داریم باید انها را در محیط طبیعیشان حفظ کنیم ونه در قفس خانگی
پاسخ ها
میترا
| United States of America |
۰۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
حرف شما بصورت کلی درسته اما حیوانات خانگیی که بهر ترتیب وارد خونه شدن رو اگر به طبیعت و مخصوصا به طبیعت حفاظت نشده ایران رها کنید قطعا میمیره ! پس بهتره کار ریشه ای انجام بشه و از پرورش دادن و فروشندگی حیوانات و یا واردات اونها جلوگیری بشه و مردم نیز از فروشندگان نخرند . حیوون خانگی رو فقط باید از واگذار کنندگان گرفت که بناچار اون حیوان خانگی وجود داره و نیاز به مراقبت داره . و نه از فروشندگان .
مهسا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۳
ببخشید دوست عزیز شما یه سگ رو بیار خونه و یه مدت کوتاه نگهداری کن ازش بعد بذارش دم در اگر رفت هر چی خواستی به من بگو، حیوانات با انسان اخت میشن، تقریبا 90 درصد کسانیکه حیوان در خانه نگهداری میکنند اونارو حبس و درون قفس نمیکنن، اغلبشون حیواناتشون رو آزاد میذارن، شما نمیتونید نظرتون رو انقد قاطعانه بیان کنید و بگید که هر کی حیوون نگه میداره فقط داره آزارش میده متاسفم برای طرز فکر شما
مرد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
.............. عزیز من شما اطلاعات داشته باش بعد نظر بده، .................
حیوانات اهلی معمولا دستکاری ژنتیکی شدند مثلا خرگوش اهلی یا خانگی نوزادانی بدون پوشش، کور و کر بدنیا میاره اما خرگوش وحشی نوزادانش با مو و... بدنیا میان. اگر خرگوش اهلی در طبیعت رها بشه نسلش منقرض میشه و... . اینکه دیگران از خونه خودشون میخوان چه استفاده ای بکنن اصلا به من و حتی شما هیچ ربطی نداره . اینکه بخوان منت هم بزارن باز به من و شما ربطی نداره... . حیوان آزاری هم بکنن خودشون و خداشون و حیوانشون میدونن... .
فاطمه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۶
شما که میگی به جای محبت به حیونا محبت به همنوعت کن من که هرچه محبت به هم نوعم کردم بدی دیدم ولی حالا بیا به یک سگ محبت کن ببین تا اخر عمرش یادش میمونه یا نه وتازه من یه خرگوش دارم نازش میکنم سریع دستمو لیس میزنه پس در مورد حیوانا اینجوری فکر نکنید اوناهم درک میکنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
اگر خرگوش بچه. ها. رو. خنج. بزنه خطر. داره
میترا
|
-
|
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
12
12
باتشکرازاطلاعات بسیارمفیدشما لطفادرصورت امکان درمورد تشخیص جنسیت خرگوش مطالبی ارایه دهید ممنون
بهار
|
-
|
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۹
11
12
بی نهایت متشکرم
ساغر
|
-
|
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
13
7
با تشکر ایا می شود خرگوش را در کاتون نگه داری کرد ؟
ایا خرگوش هایی که کوچک هستند هم به انسان صدمه میزنند؟ باتشکر از اطلاعات خوبتان- ساغر

پاسخ ها
مهسا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۳
ساغر عزیز هیچ خرگوشی به انسان ضرر نمیزنه، من چهار تا دارم هرگز آسیبی بهم نزدن، و اینکه هرگز فکر نکن که اونارو در کارتن نگهداری کنی که این فقط ظلمه، قبل از اینکه بخری یه سرچ ساده در اینترنت بکن و طریقه نگهداریشون رو بخون حتمن بهت کمک میکنه
ریحانه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
عزیز من اینا همشون به نظر من دارن خرگوش ها رو تو ذهن مردم خراب میکنن این طوری که اینا میگن اصلا نمیشه نزدیک شد آن میخوای خرگوش بگیری اول برای اینکه مطمئن شی اول ببر به دامپزشکی
میترا
|
-
|
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
12
18
خیلی متاسفم ...............
پاسخ ها
رامین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
اول اینکه اون ناشناسی که داره تریپ عالم بودن و دیندار بودن بر میداره.بذار بهش بگم اگر نگهداری از حیوانات نوعی زندانی کردن و آرار رساندن هستش.پس چرا امام رضا حیوون خونگی داشت.چرا خیلی از امامان و پیامبرا حیوون خونگی دارن.و بازم اگر این حرفم رو قبول نداری و باز مدعی هستی که نگهداری از حیوون نوعی آزار رسانی و حبس هستش پس چرا این ادعات رو در مورد گاو و گوسفند و مرغ و غیره نداری که تو مملکتمون به شکل انبوه و به نام دامداری دارن فعالیت میکنن؟خخخ خب معلومه جوابی نداری چون این حیوانات به شکمت منفعت میرسونن.ولی خرگوش بیچاره چون به شکمت منفعت نداره برا همین مخالفش هستی.نگهداری گاو و مرغ برا انسان خطرناک نیست و بیماری نداره ولی نگهداری خرگوش خطرناکه خخخ.والا تا جایی که من اطلاع دارم هر چند سال یکبار میشنویم که بیماری مثلا جنون گاوی و یا بیماری مرغ توی دنیا پخش میشه ولی تا الان نشنیدیم بگن یک مریضی از خرگوش توی دنیا پخش شده.واقعا جهل باید تا کی ادامه پیدا بکنه.آههههه
کیمیا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
سلام ببخشید لطفا یکی جواب بده که من می خوام خرگوش بخرم و می خوام هم خوشگل باشه هم قیمتی مناسب داشته باشه و هم سر حال باشه باید چه نوعی بخرم و اینکه اگه خریدم چطوری یادش بدم که سر جاش دسشویی نکنه لطفااا بگین من اصن تجربه ندارم
artomis
|
-
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۹
12
11
salam vaghteton be kheyr.
man 2 ta khargosh daram ke nazdike 2 maheshone.ta alan beheshon shir midam hamrah ba on meghdary sabzijat(kaho karafs havij)non va berenj midam yekeshon topol dare mishe amma on yeki na lagahre va tazegiha motevajjeh shodam mohasho mikane va mikhore nemidopnam chera???kasy mitone komakam kone lotfannnnnnn.asheghe kaghaz khhordanan.
tina
|
-
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۰
7
5
ba arze salam.
man ye khargoshe taghriban ye maho nime daram k az diroz tahala atrafe pelkesh moltaheb va ghermez shode va halate nime baste peyda karde......hamchenin mizane ghazash kam shode va besiar bihale..khaheshmandam zodtar komak konido rahe hali peyda konam ta azin bihali darbiad.......
فاطمه
|
-
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
9
6
سلام
من حدود 3 ماهه که خرگوش دارم .کلم و جعفری و کاهو خیلی دوست داره و عاشق نونه ولی اصلا آب نمیخوره دقیقا مثل خرگوش الهام جون!!! ولی من واسش غذای فیبر دار گرفتم اصلا نمیخورد حتی در شرایطی که هیچ غذای واسش نمیدادم اصلا غذای فیبر دار نمیخورد!!!! و اصلا هم صدا نمیده حتی تو شرایطی که بترسه یا احساس خطر کنه!!! یعنی مریضه!!! البته خیلی هم سرحاله
مرسی لطفا من را راهنمایی کنید
fateme mohamadi
|
-
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۸
6
8
ba tashakor.lotfan matalebi darbare able khargoshi darj konid
مصطفی
|
-
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۸
8
9
سلام دکتر. دو خرگوش نر و ماده خریدم که کمی بیحال بودن . به دامپزشکی مراجعه کرده و دو آمپول برای آنها تجویز کرد برای اولین بار خودش تزریق کرد و دوبار دیگر را بنده تزریق کردم بعد از تزریق اشتباها سر سرنگ به انگشت من برخورد جزیی کرد و کمی خونریزی کرد آیا امکان دارد من دچار بیماری شوم و چطور متوجه بشوم و چکار کنم اگر لطف کنید و بنده را راهنمایی کنید ممنون میشوم متشکرم
پاسخ ها
مهسا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۳
هیچی نیست نترس اون آمپولا مال جرب هستش و اصلا به انسان منتقل نمیشه
ساینا
|
-
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
9
7
دکتر عزیز منو ترسوندید
پاسخ ها
مهسا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۳
دوست عزیز با یه مطلب نظرتو عوض نکن بیشتر مطالعه کن
طاهاماهان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
سلام دوستان لطفأبه تاریخ سؤالها توجه کنید،ممنون از لطفت مهسا جان گلم،
علیزاد
|
-
|
۰۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۶
10
7
با سلام و تشکر از شخصی که حیوان بازی رو نکوهش کرد

میون این همه پیامی که هموطنان خودخواه در پاسداشت این فرهنگ غربی (حیوانبازی) بالاخره یک کلمه حرف حساب هم دیدم. من خودم وقتی حیوانات باغ وحش رو می‌بینم حالم گرفته میشه که اینها به چه جرمی باید اینجا محبوس باشند؟
حتی حیواناتی مثل شیر و گرگ و پلنگ و ... هم باید آزاد باشند
بجای حیوانبازی بهتر بود ملت به دنبال پرورش گل و گیاه بودند
یادمه توی باغ وحش مشهد یه خرس بود که یاد گرفته بود لیزلیزک بازی کنه روی موزاییک‌های قفسش که سرگرم باشه
صحنه‌ی خیلی غم‌انگیزی بود برام که اون خرس بیچاره رو میدیدم
پاسخ ها
سارا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۶
تویی که میگی در باغ وحش شیر و پلنگ را بایند ازاد بگذارند مگه نمی دانی در ایران اینا همه منقرض شده اند و نمیتوانند ازاد بگذارند که همین چند تا هم منقرض بشوند بعد فقط برای دیدن نیستند در اصل از اونا محافظت می کنند پدر من تازه باغ وحش داره
2
|
-
|
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
3
16
دکتر من یه خرگوش دارم نمیشه واسش شلوار دوخت که راحت همه جا بره
ناشناس
|
-
|
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
6
19
سلام و با تشکر از اطلاعات خوبتون
میخواستم بپرسم من یکی از دوستام هست که وقتی زایمان کرد به ما گفتن بیماری خونی داره که از طریق چیزی که گربه یا خرگوش دهن زده خورده و الان باید به بچه اش هم یه امپول خاصی بزنن که البته اونا به بچه شون اون امپول رو نزدن
میخواستم بدونم الان بیماری اون ممکنه به ما هم انتقال پیدا کنه و اگه امکانش هست از چه طریقی؟
ممنون که برام وقت گذاشتید
فرزاد
|
-
|
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
7
15
بابا کشتی مارا این از همستر هالا خرگوش بعدشم می خای روی حیوانات دیگه تحقیق کنی پس یک باره بگو حیوان خونگی اصلا نخریم چون بیماری دارند من که میخرم
پاسخ ها
فرجی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
اون واسه مدفوع گربه اس اونم گربه وحشی
علی
|
-
|
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
8
8
من که فکر می کنم شما میگین بخریم ولی مواظب بهداشت ومریضی هایش باشیم که به پزشک مراجعه شود ولی از اگاهی که به ما دادید که موجب شود بیشتر مواظب باشیم ممنونیم نه ممنونم ح ح ح
*
|
-
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
4
4
با سلام
من عاشق حیواناتم.شاید به خاطر اینکه پدر من هم دامپزشکه.خصوصا خرگوشها را خیلی دوست دارم. خواستم بپرسم
1.که شما نوشته بودید خرگوشها در 6و7ماهگی بالغ میشوند ولی همه جا میگویند در4ماهگی/
2.اینکه خرگوشهای ماده فعال تر از نر ها اند طبیعی است /
3.چرا ماده ها خیلی مو میریزند در صورتی که نر ها اینطور نیستند/
خیلی ممنون
پريناز
|
-
|
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
9
10
سلام،يه سوال خيلي مهم دارم آقاي دكترميخواستم بدونم اگه خرگوشي دچاره بيماري سل بشهازخودعلائمي نشان ميدهد و اگرخدانكرده سل داشته باشد درماني دارد ك دوباره سلامتيشو بدست بياره؟يكي ازدوستام ميگه اگه سل داشته باشه آتيشش ميزنند:-(
پريناز
|
-
|
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
11
13
سلام،يه سوال خيلي مهم دارم آقاي دكترميخواستم بدونم اگه خرگوشي دچاره بيماري سل بشهازخودعلائمي نشان ميدهد و اگرخدانكرده سل داشته باشد درماني دارد ك دوباره سلامتيشو بدست بياره؟يكي ازدوستام ميگه اگه سل داشته باشه آتيشش ميزنند:-(
فائزه
|
-
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
3
15
سلام چه مطالب جالبی در مورد خرگوش اینجا نوشته هه ولی خب منکه همشو قبول ندارم حدود یک هفته پیش دو تا خرگوش نر و ماده خریدم خیلی هم دوتاشون ملوسی و خووشگیلن البته ناگفته نمامند تنها کاری رو که خوب بلدن خوردنه یعنی از لحاظ خوراک خیلی شکمو هستند هر چی دم دستشون بیاد میخورن مثل کیک،پفک،سبزی،کاهو،هویج.....
قربونشون برم من عاشقشوونم اسم یکیشونو گذاشتم هانا ولی اون یکیشونو هنوز براش اسمی انتخاب نکردم راستی هنوزم بعد از خریدشون یک بارم دستم نگرفتمشون اخه ی کوچولو میترسم...
melika
|
-
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
3
4
سلام چند وقت پیش روی دست خرگوشم زخم ایجاد شد ولی به مرور خوب شد ولی الن یه قسمت دیگه از همون دستش زخمه ولی خیلی بیشتره انگار خودشو گاز گرفه بیشتر موهاش ریخته و چند تا زخم کوچیک داره چیکار کنم؟؟؟
پاسخ ها
مهسا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۳
عزیزم حتمن ببرش به دامپزشکی تخصصی جوندگان
سلام
|
-
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
28
7
با سلام خدمت هموطنان عزیز
دوستان آیا به نظرتون بجای اینهمه حیواندوستی و خرگوش بازی بهتر نیست کمی به فکر همنوعان خود باشیم ؟
دین ما به حیوانات حق وحقوق خاصی قاعل هست اما نه اینکه تو آپارتمانهای امروزی که ا برای خودت نیست انوقت بیایی حیوناتی مثل خرگوش نگه داری
آخه چه سودی دارن اینکارا؟؟؟؟؟؟؟

پاسخ ها
مهسا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۳
شما نگهداری نکن کسی مجبورت نکرده ولی یاد بگیر تو کار کسی هم دخالت نکنی و نظرتو برای خودت نگهداری
سارا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۶
خو تو بهفکر همنوعت باش چی کارت به ما بعد ماکه هرچی خوبی به همنوعمون کردیم بدی دیدیم تو این دنیا نامردی ببینیم تو که به فکر همنوعتی چی میشی
کیمیا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
سلام به همه ی دوستان عزیز اقا یا خانم (سلام) که نوشتید به جای خرگوش بازی به فکر همنوع هایمان باشیم نظر شما درست ولی در کشوری مانمی شود به یکدیگر اعتماد کرد و به فکر همنوع های که هر لحظه به فکر نقشه کشیدن برای مرگ همنوع هایشان از جمله ما ها هستیم باشیم در ضمن بعضی ها برای اینکه حیوان نگه داری میکنند که پدر یا مادرشان شاغل باشد و نیاز به توجه یا سرگرمی دارد که امروزه به قول شما در اپارتمان های کوچک که مال خودمان نیستند در واقع پولی برای خرید اپارتمان ندارند خرگوش هم حیوانی بامزه و هم ارزان است که میشود خرگوش را در هر جا نگهداری کرد
۹
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
و وتکوت
لیلا
|
-
|
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
3
6
سلام.چشم چپ خرگوشم خاکستری شده.مرسی
الهه
|
-
|
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
7
9
سلام الهه هستم 16 سالمه من اگه بخوام خرگوش بخرم مامانم میگه شومه و نجس هست می خواستم ببینم مامانم راست میگه
پاسخ ها
مهسا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۳
عقل خودت چی میگه دختر خوب ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
زنگ بزن بپرس
الهه
|
-
|
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
9
5
لطفا به نظرم جواب بدید
پاسخ ها
قاضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۱
سلام الهه دخترم خرگوش هیچگونه شومیت نداره درست مثل گاو و گوسفنده ونجس هم نیست
عطیه
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
منم شنیدم شوم عزیزم ولی یه دونه گوگولی مگولیش رو خریدم و به خودم گفتم برام شانس میاره و اینطوری هم شد و کارام روبراه شد تو هرچی رو به خودت تلقین کنی همون میشه خیلی دوسش دارم...
رویا
| Canada |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
سلام عزیزم
اون خرافاته. توی گوگل خوندم چون قدیم خرگوش ها در مزارع کشاورزان زیاد محصولات آنها را میخوردن، عقیده شون این بوده خرگوش شومه...
مدیر مسئول حکیم مهر
|
-
|
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
3
4
بسمه تعالی. خرگوش از نظر شرعی نجس نبوده و شوم نیز نمی باشد. در واقع شوم بودن هیچ حیوانی از نظر علمی سندیت ندارد. البته نظر والدین در خصوص نگهداری حیوانات خانگی را همواره باید در نظر گرفت.
الهه
|
-
|
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
6
9
بله درسته ولی خیلی دلم میخواد خرگوش داشته باشم اگه بخوام خرگوش بخرم از کجا باید بخرم یکی از دوستام از انقلاب خرگوش گرفته 365 تومن پول داده آیا این درسته
پاسخ ها
رویا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
خرگوش خانگی اینجا یعنی همدان 60 تومانه،،من یه بچه خرگوش صحرایی دارم فعلا بهش شیر گوسفند میدم
الهه
|
-
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
4
6
سلام می خواستم بپرسم که اون خرگوش مریضی میاره یا نه
مدیر مسئول حکیم مهر
|
-
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
3
6
لطف کنید وقت بگذارید و مقاله فوق را مطالعه بفرمایید.
الهه
|
-
|
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
2
3
سلام آقای دکتر میشه یه سئوال در مورد فروش خرگوش در گیلان بپرسم
الهه
|
-
|
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
2
2
سلام آقای دکتر میشه به سئوالم جواب بدید
ناشناس
|
-
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
1
1
با سلام. متاسفانه در این خصوص اطلاعی ندارم.
الهه
|
-
|
۰۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
2
1
سلام اقای دکتر اگه من بخوام خرگوشمو واکسینه کنم باید خودمم واکسینه بشم
ناشناس
|
-
|
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
2
3
خیر، لزومی ندارد.
الهه
|
-
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
2
2
سلام اقای دکتر من چیکار کنم که خرگوشم بیمار نشه منظورم بیماری های دندونیشه من نگران همینم
ناشناس
|
-
|
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
3
3
سلام در پاسخ به سوالتان :خرگوشها بسیار بسیار مستعد بیماری رشد بیش از اندازه ریشه دندان و رشد دندانهای پیش هستند در حالت طبیعی دندان خرگوش در طول سال 10 تا 12 سانتیمتر رشد
می کند و اکثر صاحبان خرگوش فکر می کنند غذاهای مانند سبزیجات و هویج برای سلامت
خرگوش کافی است در حالی که خرگوشها برای کوتاه نگاه داشتن دندان های آسیای خود نیاز به علوفه های خشبی ( یونجه) و سنگهای معدنی دارند.


الهه
|
-
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
3
2
سلام آقای دکتر من یونجه و سنگ های معدنی رو از کجا بخرم
ناشناس
|
-
|
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
1
1
با سلام در پاسخ به پرسش شما جهت راهنمایی بیشتر به نزدیک ترین داروخانه یا کلینیک دامپزشکی محلتان مراجعه بفرمایید.
مدیر مسئول حکیم مهر
فرید
|
-
|
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
1
3
سلام خرگوش من دچار بیرون زدگیه مقعد میشه علتش چیه لطفا؟
سمیرا
|
-
|
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
2
3
سلام خرگوش من اصلا اب نمی خوره یه چند روزی است که مریضه و دستشویی نمی کنه اندازه مدفوعش کوچک شده و دلش مرتب صدا می ده افسرده وبیمار است غذای متداولش هم کاهو و تخمه و گوجه و نان و هویج و گاه چوب و روزنامه و موکت می خوره ایا دچار انسدادروده شده اصلا غذا نمی خوره چکار کنیم.
پاسخ ها
اوا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
خرگوش منم همینجوریه دلش صدا میده غذا نمیخوره اب نمیخوره پی پیش کوچیک شده چیکارش کنیم ؟مریضیش که انتقال ب انسان نمیشه !
نرگس
|
-
|
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
2
4
با سلام و تشكر از زحمات بسيار زياد شما در تهيه ي اين مقاله ي بسيار جالب وكامل به مناسبت هفته ي جهاني بهداشت.اميدوارم همه ي ما انسان ها با بهره گيري از تعاليم خداوند حكيم كه سعادت ما را مي خواهد؛از هرگونه بيماري خصوصا بيماري هاي منتقله مصون باشيم.با آرزوي سلامتي و شادابي روز افزون براي شما وهمه ي كساني كه دلسوزانه در راه خدمت به بشريت تلاش مي كنند.خداوند نگهدارتان باشد واجري در خور تلاشتان دريافت نماييد.هم دراين جهان و هم درجهان ابدي.با تشكر مجدد
کوثر
|
-
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
1
1
سلام اقای دکتر پس نگهداری خرگوش در حیاط خانه های ویلایی موردی ندارد؟
ناشناس
|
-
|
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
6
3
پس خرگوش خيلي خطرناكه مثل هيولا...
سونیا
|
-
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
2
2
سلام آقای دکتر، خرگوش من حدود 2 ماهه است ، زمانی که یک ماه داشت خریدمش و بلافاصله نزد دامپزشک بردمش، براش یه قطره غلیظی پشت گشهاش زد و تجویز کرد که تا سه روز بهش قطره ضد انگل بدم. البته با معایعه فرمودند که کاملا سالمه اما کوچک و ضعیفه که با تغذیه خوب الان واقعا شیطون و بازیگوش شده. من فقط نگرانیم بابت خوردن مدفوعش است و اینکه مبتلا به انگل نشه، البته من هفته ای یک بار حمامش میکنم و همیشه خونش رو از مدفوع و ادرارش تمیز و پاک میکنم. رژیم غذایی که دکتر به من دادند هم انجام میدم که شامل عدس شسته خشک شده، بیسکوییت ساقه طلایی، نان سوخاری، بلال، سبزی، کاهو، هویج، خیار و یونجه است، البته سنگ معدنی هم براش توی خونش گذاشتم. ممنون میشم برای سلامتیش بیشتر راهنماییم کنید
با سپاس
پاسخ ها
هوتن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
بسیار کار اشتباهی انجام میدین که هرهفته حمومش میکنید اصلا خرگوش متنفراز اب لطفا اگه درمورد چیزی اطلاعاتی ندارید کافی یه سرچ بکنیدبعداون بلارو سر اون زبون بسته بیارین دررابطه با مدفوعش هم اون چیزی که میخوره مدفوع نیست اون پروتینی که بایکبار خوردن موادغدای جذب بدنش نشده واسه همین یکباد دیگه میخوره که کامل جذب بدنش شه درضمن نون ساقه طلایی و نون سوخاری این چیزا شبیه سم برای اون خرگوش لطفابهش فقط یونجه بدین ومقدار کمی سبزی جات
ملینا
|
-
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
2
7
سلام من یک خرگوش خریدم نمی دونم نر یا ماده یکی راهنمایی کنه ممنون میشم
رضا
|
-
|
۰۷:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
3
3
ظاهرا بعضی ها بدون اینکه متن رو خونده باشن همینجوری نظر میدن و به مولف محترم مقاله حمله میکنن! آخه این بنده خدا کی گفته خرگوش بسیار خطرناک هستش و خرگوش نگهداری نکنید و این حرفا؟ ایشان فقط به بعضی از بیماریهای منتقل شونده از اون اشاره کردن و توصیه اکید دارن برای رعایت اصول بهداشتی برای نگهدارنده های آن همین
منیر
|
-
|
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
3
5
سلام با تشکر از راهنمائی شما:
مخمل (خرگوش) ما 4 ماهه است و درباره عادت جیش کردن سر جایش مشکل داریم، فقط عادت کرده خودشو نگه داره تا از قفسش بیرون میاد میپره روی کاناپه جیش می کنه حالا هم که زود میریم بگیریمش از شدت اضطراب روی کاناپه پخش میکنه لطفا راهنمایی بفرمائید ممنون میشم.
فروزان آزادجو
|
-
|
۰۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
2
0
سلام . واقعا ممنون. خیلی خیلی خیلی عالی بود.
ساحل
|
-
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
2
3
خرگوشم اسهال داره
پاسخ ها
سارا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۶
خرگوش من جیگره
خخخخخخ
زهرا
|
-
|
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
4
3
خرگوش من چه نازه
mohammad
|
-
|
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
1
1
با عرض سلام و خسته نباشید مطالب کاملا تخصصی و کامل بود نهایت استفاده رو بردیم با دوستان با کمال تشکر و خسته نباشید.
صادق
|
-
|
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
1
1
سلام خرگوشه من پوزش داره سیاه میشه و دیگه پوف نمیکنه چی کار کنم
دارابي
|
-
|
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
4
6
سلام براي 10 عدد ماده خرگوش چند عدد خرگوش نر لازم است؟؟؟؟؟؟؟
فريبا
|
-
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
4
4
با سلام خدمت همه عزيزان زحمتكش.يه سوال دارم خرگوش من ٢٣ ماه سن دارد.خيلي باهوش هستش اسمشو مي فهمه،منو خوب ميشناسه ...،تنها مشكلي كه داره يه وقتهايي كه در قفسش هست غش مي كنه و ميوفته تو قفس.و فقط تو قفس به اين صورت هست ممنون ميشم كه راهنمايي كنيد،
پاسخ ها
***فرشته***
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
فیلمشه
ایدا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
معنی این کارش اینه که خیلی از وضعیتش راضیه و داره میگه زندگی بهتر از این نمیشه اغلب خرگوشها وقتی این کار رو میکنن صاحبانشون نگران میشن درصورتی که علامت رضایتمندی اونهاست
ناشناس
|
-
|
۰۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
1
3
خیلی عالی بود.
هانی
|
-
|
۰۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
1
2

خرگوشم لپش باد کرده و پیش یه دکتر بردیمش تو تهران گفت دیگه نمیشه جراحیش کرد دندوناش رفته تو کانال اشکیش و بهمون گفتن میتونیم راحتش کنیم و ماده ی بیهوشی رو زیاد کنیم ما قبول نکردیم
یه دکتر دیگه هم تو شهر خودمون بروجرد بردیمش گفت دندوناش و ول کنین ولی لپش که باد کرده عفونته براش آمپول چرک خشک کن زدیم و لپش هر روز بیشتر باد میکرد یه بار عفونتش ترکید و دوباره باد کرد و ترکید ولی ایندفعه خیلی بزرگ شده یکم عفونت ازش اومد بیرون ولی دیگه نیومد تیکه پایینی لپش یعنی زیرش سفته مثه استخوان ولی بالاش نرمه چشماشم بعضی اوقات اشک میاد ازش .بزاغش غلیظ شده و از گوشه دهنش میریزه بیرون نمیدونم چرا؟؟آبریزش بینی شدیدم داره قبلا همیشه تو دستشویی خودش دستشویی میکرد ولی الان بعضی اوقات جاهای دیگه ادرار میکنه آقای دکتر لطفا سریع جوابمو بدید تا براش یه فکری بکنم و گرنه ممکنه از دست بره لپش خیلی باد کرده شما خودتون چنین موردی جراحی نمیکنین؟؟؟خواهشا زود جوابم و بدید اگه کمکم کنید تا اخر عمرم مدیونتونم
ترابی
|
-
|
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
2
1
سلام آقای دکتر
من خرگوشم را به عینالی بردم و پیش خرگوشهای محافظت شده رها کردم بعد از یک هفته متوجه شدم که یر خرگوشم سوراخ شده و نگهبانی نگذاشت ببرم و هفته بعد هم زخم سرش به دوتا گوشهایش رسید از آنجا گرفتم و بردم به دامپزشک آمپول زد انگل زدو پماد سیلور سولفاد یازین دادو گفت حتما ببر حمام بعد از اینکه حمام کرده هم اشتهایش کم شده و هم مدفوع اش یزرگتر و چسبناک شده و هم بوی بدی میدهد.
زهرا
|
-
|
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
7
6
من میتونم حمومشون کنم؟روشون آب لریزم؟
انسان
|
-
|
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
4
6
باسلام خدمت همه دوستداران حيوانات ازجمله خرگوش ، من هم مدتي است خرگوش نگهداري مي كنم و مطلبي را خدمت همه دوستان عرض مي كنم كه شايد بتواند بسياري ازمشكلات اين موجودات زبان بسته رابرطرف كند و اون اينكه حتما در وعده هاي غذايي ، علف يونجه را به جيره غذايي اين حيوانات بيافزاييد . زيرا منهم درابتدا باتوجه به اينكه ازكودكي ازحيوانات نگهداري مي كنم ، اين مورد را نمي دانستم و باعث مرگ يكي از خرگوشهايم شدم ولي به محض استفاده ازيونجه درتغذيه اين حيوان زبان بسته ، ديگردچارمشكل نشدم و خواهشم ازتمامي دوستان اين است كه حتما تامي توانند يونجه را دررژيم غذايي خرگوش خود بكارببرند ومطمئن باشند كه بسياري از ضعف هاي خرگوش آنها برطرف شود . باتشكر
انسان
|
-
|
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
1
2
من براي ظرف ادرار خرگوشها ، از سبدهاي ميوه كه كوتاه هستند استفاده مي كنم . به اين ترتيب كه يك سيني كه روي باپارچه پوشانده باشد مي گذارم و سبد را برروي پارچه مي گذارم و به اين ترتيب حيوان خودش واردسبدشده و درآن دستشويي مي كنه و نه تنها زمين كثيف نميشه بلكه شستشوي آن نيز آسان مي شود وحتي گاهي اوقات اگر ببينم پارچه زيادي از ادرار حيوان خيس شده روزي دوبار آنرا عوض مي كنم و اين زبان بسته نيزهميشه تميزمي مونه و زحمت منهم كمترمي شه .
zohre
|
-
|
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
3
4
من به تازگی یک بچه خرگوش گرفته ام اما هر کاری می کنم غذا نمی خوره به زور بهش غذا میدهم چیکار کنم؟
مهسا
|
-
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
3
1
سلام از کجا بفهمم خرگوم نر هست یا ماده
سینا
|
-
|
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
4
5
سلام ؛ من تازه دوتا خرگوش گرفتم، بونی و برفی نامیدیم شان.
فقط میخواستم بپرسم میشه آنها را شست (حمام بتم)؟
اگر بلی میشه رهنمایی کنید.
ممنون
هانیه صدام کن
|
-
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
5
5
ببخشید سوالی دارم خرگوش من خیلی وقت پیش بچه آورد و همه مردن هفت قلو بعد اوردیمشون تو باغچه حالا خیلی وقت از این موضوع گذشته ولی بچه نیزایده چرا
ستاره
|
-
|
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۸
1
6
سلام .من سه ساله خرگوش دارم . تو اتاقم آزاده و یه ظرف مخصوص داره که توش ادرار میکنه و‌من عوضش میکنم . خرگوش حیوون خوبیه تمیزه و‌مهربونه . ولی واقعا دلم میسوزه که این موجودات که جاشونتو طبیعته رو میفروشن و از زندگی عادی محروم میکنن .این خرگوشهای خانگی دیگه توان زندگی در طبیعت و تهیه غذا برای خودشونو ندارن و‌من جای مناسبی پیدا نمیکنم که خرگوشمو بسپارم اونجا .لطفا خرگوش نخرین . گناه دارن . اینها باید تو طبیعت باشن و ریشه گیاهان رو بخوورن وگرنه دندونهاشون زیادی رشد میکنه و درد میکشن و با درد میمیرن .‌برای من شهر نشین هم تهیه یونجه که غذای اصلی خرگوشه سخته. اونها باید یونجه بخورن که مریض نشن.
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۹
2
3
سلام خرگوشم امروز زایمان کرد باید چی کار کنم
پاسخ ها
سارا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۶
مبارکه ،بعدش میتونم بپرسم که چه کار خاصی میخوای انجام بدی ؟
Nazanin
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
4
3
سلام ببخشید من یکم ترسیدم امروز خرگوش خریدم اول باهاش بازی کردم بهش سیزی اب دادم بعدم گذاشتمش تو قفس براش سیزی ابم گذاشتم ولی الان میگن خرگوش بیمارهای بدی منتقل میکنه لطفا بگین چکار کنم ک ن مریض یش نه ونه من مریض کن اخ من به زور مامانم اجازه داد خرگوش بخرم راهنمایم کنین از دستش ندم
پاسخ ها
....
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
نگران نباش نازنین جون فقط برای چکاپ 2 ماهی یا 1 ماهی یکبار ببرش دام پزشک
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
اگر میخوای تو قفس نگهداری کنی چرا خریدی حیوان رو زندانی نکن
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۶
2
1
سلام کسی میدونه چرا خرگوش من اب نمیخوره ممممنننننوووونننن
پاسخ ها
الهه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۳
من شنیدم خرگوشها اگه سبزیجات آبدار مثل کاهو بخورن آب بدنشون تامین میشه و تمایلی به آب خوردن
ندارن
شیوا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
3
3
من خرگوشم زیاد جیش نمیکنه بعد خیلی لیسم میزنه چرا؟؟؟
بلفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
2
1
سلام خرگوش من خیلی خوشبخت بود اما بردنش باغ وحش در حال حاضر به یه گربه خیابونی غذا میدم و به یک یا کریم با بچه هاش جای زندگی دادم لطفا در مورد این دو حیوون هم مطلب بزارید با تشکر
صادق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
2
2
سلام من خرگوشم یک بار بردم برون شهر اونجا ک ساعتی توی زمین آزاد میچرخید، از فردای اون روز دست راستش رو بالا میگرفت و موقه حرکت ازش استفاده نمیکرد، بردمش دام پزشک گقت فلج و شکستگی نیست و بهش آمپول ضد التهاب زد(بماند که چقدر برای زدن آمپولا اذیت شد و نزدیک بود آمپول توی بدنش بشکنه). الان یک هفته گذشته همچنان از دستش استفاده نمیکنه ولی ورمش یکم بیشتر شده، میترسم ببرمش دامپزشک کاری هم از دست خودم برنمیاد، نمیدونم چکار کنم کسی میتونه کمکم کنه و بدونه چکارش کنم؟
ایلیا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
5
2
سلام آقای دکتر من سه چهار روزی است خرگوش خریدم ميخواستم ببینم بابای من خرگوشم ومیشوره مشکلی نداره مرسی
پاسخ ها
......
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
ایلیا جون به هیچ عنوان نباید خرگوشو بشوری یکی از دوستای من خرگوششو شست و گوشای خرگوش مشکل پیدا کرد اونا یه اسپری مخصوص دارن که از دام پزشک باید تهیه کنی وقتی به خرگوش اب بزنی هم گوشاش اسیب میبینه هم از استرس به مرور میمیره چون خرگوش ها از آب میترسن
Alireza
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
2
1
Salam man haftey pish ye sanjab kharidam emroz ke dashtam bahash bazi am dastamo gaz gereft negaranam ke ye moghe har bashe vali behesh nemyad har bashe lotfan javabbedin
عسل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
3
3
سلام ميشه بگيد موى خرگوش باعث چه بيمارى هايى ميشه؟؟!
پاسخ ها
آریا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
سلام دوست عزیز.من خودم 4 تا خرگوش نگه داری میکنم.18 سالمه و تا جایی که یادمه خانوادمون خرگوش نگه داری میکنن.خرگوش هیچ بیماری نداره و به انسان منتقل نمی کنه و انسان به اونا منتقل نمیکنه.خرگوش یکی از تمیز ترین حیوونای دنیاست.اونا مدام خودشونو تمیز میکنن.زبونشون دارای موادیه که از شوینده های ماهم قوی تره اما مخصوص خودشونه برا همین نیازی به تمیز کدنشون نداره.لطفا خرگوشو زیر آب نبرید.اگرم دیدید گلی شده یا خاکس شده با یه حوله نم دار شروع کنین تمیز کدنشون.آب اگر یه قطره هم تو گوششون یا بینیشون یا چشمشون بره خدایی نکرده یا کر و یا کور ویا خفه و میمیرن.راستی گفته های این دکتر 1 درصد امکان درست بودن داره.اصلا نگران نباشید تو خانواده ما که هیچ اتفاقی نیوفتاده خداروشکر.اصلا خود خرگوش امکان خوب کردن بعضی از بیماری ها رو هم داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
سلام من یه خرگوش نر دارم این چند وقت دنبال جفت میگرده با رفتارش میفهمم آیا مریض نمیشه ؟ غذای اصلی خرگوشم نخود چیه از بچگی عادتش دادیم به نخودچی عاشق نخود چی آیا براش ضرر داره ؟ خرگوش را خیلی بوس می کنم آیا مریض نمیشه یا مریض نمیشم ؟
دم پنبه ایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۱
2
2
سلام
خرگوش من یک ماه خرده ایی هست
موقع خواب از خودش صدا میده انگار خروپف میکنه .یا بینیش کرفته .تاحالا این مورد رو ندیدم تو خرگوشام .یعنی سرما خورده؟یا یه نور رفتار خاص خودشه؟
لطفا جواب بدین
افشین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
2
2
با سلام و خسته نباشی
خواستم بپرسم بیماری نیوکاسل که توپرندگان شایع است به خرگوش هم قابل انتقاله!؟؟؟ خیلی ممنون میشم جواب رو به ایمیلم ارسال کنید
با تشکر
ملینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
3
4
ببخشید ادرار خرگوش خطر ناک است.؟؟؟؟؟؟؟؟
غزل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
2
2
سلام.من تاحالا خرگوش نخریدم اما فکر خریدنش تو ذهنم هست.من 14 سالم هست و آلرژی دارم به همین دلیل مامانم نمیگذارد خرگوش بخرم ولی خیلی دوست دارم بخرم.به نظرتون مامانم راست میگه؟؟؟؟دوستان عزیز لطفا راهنماییم کنین
محسن
|
United States of America
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
2
1
اولین که با نظر یلدا صد درصد موافقم چرا که بعضیها با این اطلاعات نادرست و غلط باعث مرگ همچین حیوون دوست داشتنی بشن من خودم دو تا خرگوش دارم که یکیشون سه ماهشه و پاهاش دچار یه نوع انگل شده که خیلی درد میکشه الان سه شبانه روزه مواظبش هستم روزی یه نوبت پاهاشو با شامپو لیندان شستشو میدم بعد وایمیستم تا خشک بشه بعد پماد تریامسینولون ان ان به پاهاش میمالم تا خوب بشه اینو گفتم بخاطر اینکه اگه بجای گوش دادن به حرفهای این مثلا دامپزشک این سایت از اول پیش یه دکتر دامپزشک مجرب رفته بودم تا الان خرگوشم داشت مثل اونیکی جستوخیز میکرد بخاطر همین منم مثل یلدا ازتون میخام سراغ یه منبع بهتر باشین با تشکر
سعیده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۷
1
1
سلام
من خرگوش دارم که یک سال و نیم هست تو خونه هم زندگی
میکنه خیلی هم منو دوست داره ولی خیلی ترسو هست خیلی
در ضمن الان 5 روزه نا خنهای جفت دستاش حالت خشکه زیاد بین انگشتان دست و حالت کپره بسته شده نمیدانم میخواره یا درد داره همش دستاش تو دهنشه میجود
و مرتب دستاشو تکان میده وروی دو پا می ایسته دستاشو کم میزاره زمین
یعنی ی جو رایی نا راحته کف دسش یا درد داره یا خارش
نمیدو نم چکار کنم
اگه ممکنه راهنمایی کنید ممنون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
خانم خرگوشت مبتلا به انگل جرب هست اگر برای رفع مشکل اقدام عاجل نکنی به زودی تکه تکش می کنن
رومینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
9
2
منو خرگوشم خوبیم حسودا در چه حالن?
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
4
2
سلام من3 هفته شده که خرگوش خریدم خیلی دوستش دارم روزی 1ساعت باهاش بازی میکنم میخواستم ببینم مشکلی نداره و مریضی ایجاد نمیکنه
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
2
2
من فکر میکنم متاسفانه جناب کارشناس/دکتر بیشتر از اینکه به دامپزشکی علاقه داشته باشن دنبال مکتب خرافات و جهل قدیمی هستن که خرگوش و بد میدونه.
متاسفم برای سایت که از کارشناسان رده بالاتری مشاوره نمیگیره.
نسرین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
2
2
سلام...خرگوشای من مبتلا به انگل جرب هستن...طبق توصیه دامپزشک از داروی آیورمکتین تزریقی هر دو هفته یکبار به مدت چهار مرتبه این تزریق رو انجام دادم ولی خرگوشا همچنان به شدت در حال لرزوندن و خاروندن خودشون هستن...ممکنه در این ارتباط داروی خوراکی و موثر تجویز کنید تا بتونم این موجودات بی گناه رو نجات بدم تا کمتر زجر بکشن؟
william
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
4
6
میخواستم ببینم اگه خرگوش دستمون رو چنگ بزنه احتمال بیماری وجود داره؟خواهش میکنم جواب بدید من خیلی نگرانم...
امیر حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
1
4
سلام و عرض ادب . ببخشید من خرگوشم منو لیس میزنه . ایا مریضی به من منتقل میشه ؟
پاسخ ها
سحر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
نه اگه لیست بزنه یعنی دوست داره و بهت اعتماد کرده
نازگل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
2
2
نه به نظر من هیچ مشکلی وجود نداره
الهام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
1
1
سلام و خسته نباشید،من چند روزه یه خرگوش کوچولو خریدم،اما مدفوع نمیکنه،از دامپزشکی براش یونجه خریدم،اما هنوز مدفوع نکرده،میشه لطفا راهنماییم کنین،ممنون میشم.
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
3
5
سلام ..مو های خرگوش من خیلی میریزه ...لطفا راهنمایی کنید
سهند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
4
3
سلام من یه خرگوش دارم که خیلی اروم بود ولی چند وقته که وحشی شده و گاز میگیره جلوی دهنشم یه کمی خیس میشه نمیدونم این نشونه چیه لطفا راهنمایی کنید
سهند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
1
1
سلام من یه خرگوش دارم که خیلی اروم بود ولی چند وقته که وحشی شده و گاز میگیره جلوی دهنشم یه کمی خیس میشه نمیدونم این نشونه چیه لطفا راهنمایی کنید
شیما
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۱
2
1
سلام.. من الان مدتیه ک خرگوش دارم .. و تمام کارایی ک میگید رو انجام میده لیس میزنه شیطنت هاشم میکنه .. کلا با ما خوبه ولی یه سوال‌رشد دندوناشون فقط با کاهو و اینجر چیزاس؟شما میگید اگه کاهو و هویج بخورن دندوناشون بلند میشن و براشون مضرهمن که تا الان ندیدم دندونش بلندتر شده باشه .. و ببخشید یه سوال دیگه؟؟ خرگوشها همه اب میخورن ؟؟ منکه بهش اب میدم نمیخوره .. ختی. بزور هم ک شده نمیخوره .. هرکاری میکنم نمیخوره .. بنظر شما براشون مضره ؟
پاسخ ها
نازی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
شما جون خرگوش شما نباید کاهو بخوره یا خیلی کم بخوره کاهو همیشه اب بدن خرگوش رو تامین میکنه برای دندوناش هم یه سنگ هایی هست باید بخری و خودشون دندوناشونو بهش میمالن و خیلی این خوبه
مسيحا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
1
2
سلام، من به همگي توصيه ميكنم ، اگر براي خرگوشتون مشكلي پيش اومد به دكتر معماريان مراجعه كنيد، ايشون فوق العاده با سواد هستند و خرگوشك منو چند بار نجات دادن، من به شخصه پيش ١٠ تا دكتر يا بيشتر رفتم كه خرگوشمو درمان كنن، دريغ از يك مقدار شرف و سواد..،
مهناز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
1
1
سلام من دوساله که خرگوش دارم خیلی خوشگل وبامزه است اسمشو میدونه توجای مخصوص خودش دستشویی می کنه بسیار تمیزه خیلی بهش وابسته شدیم دنبال یک نفر میگردم که واقعا حیوانات رو دوست داشته باشه تا اونو هدیه کنم الان خیلی سالم وسرحاله میترسم اگه یک موقع بمیره فرزندم که بهش وابسته شده از نظر روحی دچار مشکل بشه هرکی دوست داره برام پیغام بزاره تا خرگوشمو بهش بدم (همدان) )
پاسخ ها
امید
| - |
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
سلام. به بنده ایمیل بنده بزنید
bashihakim@gamil.com
آرزو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
2
1
خرگوش آب لازم نداره ،وجعفری ،هویج خیلی خوبه وباخوردن کاهو خیلی مدفوع می کند
سارینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
3
2
ببخشید ایا خرگوش برای دخترا نازایی میاره؟
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
4
4
سلام من دو تا خرگوش نر و ماده دارم و زیاد بلد نیستم ازشون مراقبت کنم به نظر شما چکار کنم تا خرگوش شاداب.سالم را داشته باشم لطفا یه جوابی برام بنویسید که خرگوشم را نگه داری کنم.........لطفااا من خیلی خرگوش دوست دارم ونمیخواهم پسش بدم
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
2
1
سلام من دو تا خرگوش نر و ماده دارم و زیاد بلد نیستم ازشون مراقبت کنم به نظر شما چکار کنم تا خرگوش شاداب.سالم را داشته باشم لطفا یه جوابی برام بنویسید که خرگوشم را نگه داری کنم.........لطفااا من خیلی خرگوش دوست دارم ونمیخواهم پسش بدم
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
1
1
سلام من دو تا خرگوش نر و ماده دارم و زیاد بلد نیستم ازشون مراقبت کنم به نظر شما چکار کنم تا خرگوش شاداب.سالم را داشته باشم لطفا یه جوابی برام بنویسید که خرگوشم را نگه داری کنم.........لطفااا من خیلی خرگوش دوست دارم ونمیخواهم پسش بدم
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
0
0
سلام من دو تا خرگوش نر و ماده دارم و زیاد بلد نیستم ازشون مراقبت کنم به نظر شما چکار کنم تا خرگوش شاداب.سالم را داشته باشم لطفا یه جوابی برام بنویسید که خرگوشم را نگه داری کنم.........لطفااا من خیلی خرگوش دوست دارم ونمیخواهم پسش بدم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
2
1
من ميخوام خرگوش بخرم نگه داريش سخته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
0
0
سلا م من یه خرگوش دارم دوهفته پیش چشماش شبیه آبله زده بود باپماد چشمی خوب شد بعداز اون بچم صورتش دونه هایی شبیه آبله زده ممکنه بخاطر اون باشه ؟
hani
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
1
1
سلام.لطفا حتما حتما به سوالم جواب بديد.من يه خرگوش تقريبا دو ماهو نيمه دارم.خيلي شيطونو سرحاله اما مشكل اينه كه يه كشاورز به پدر من گفته كه موي خرگوش نازايي مياره و از اون زمان پدرم ميگه كه تا مطمئن نشي نبايد بغلش كني و ازين جور حرفا.ميخوام بدونم واقعيه؟دقيقا سر همين مسئله ملوسمو از دست دادم.گربه كوچولومو از دست دادم.ممنون ميشم حتما راهنماييم كنيد.
نرگس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
1
2
سلام متاسفانه دختر من خرگوشش را مرتب بغل میکرد و روی شانه و سرش می گذاشت
الان موهای دخترم شپش زده!!!
آدرین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
14
1
با سلام به همه.......اوه ه ه ه ...چقدر آدم بیکار اینجاس..آخه آدم چیزی که به درد نمیخوره و خاصیتی نداره نگه میداره...
ناشناس
|
Afghanistan
|
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۹
0
0
مرسی از این موضعاتعداد دیگری هم بگذارید مرسی
سارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
3
2
سلام
من خرگوش دارم همه چی میخوره از مرغ بگیر تا هرچی فکرشو بکنی جالبه هویج و کاهو تو دهنش نمیکنه عاشق برنج و ریحونه حتی بهش کباب و لازانیا و اینام میدم ابم اصلا نمیخوره
فرشته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
0
0
سلام من یه خرگوش 2ماهه ناز دارم خیلیم دوسش دارم فقط هم هویج وکاهو وسبزیجات میخوره بهم بگین چه کارایی باید براش انجام بدم تا راحت تر باشه
مريم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
2
4
من ١٢ سال خرگوش داشتم اخرشم به خاطر كهولت سن مرد...تو خونه زندگي ميكردو واقعا عزيزبود..لطفا بي خيال خرافات و وسواس بشيد انرژي حيوانات واقعا مثبته و حالتونو خوب ميكنه
پانیز
|
Germany
|
۰۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
0
0
سلام اقایه دکتر خسته نباشید .من یه خرگوش دارم که یه چند هفتس که مرتب دستاشو میاره بالا مرتب تکون میده بطور غیر عادی فکر میکردم خواب رفته واین کارش عادیه تا امروز که نگاه کفه دستاش کردم دیدم زخمیه مابینه شیارهاش خیلی خیلی ناراحت شدم البته کفه دستاش انگار پاره شده خیلی گناه داره بیچاره دلم براش سوخت و نمیدونم چیکارش کنم اگه میشه لطفا راهنمایی کنید.ممنون
شهاب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
1
0
سلام.من یدونه خرگوش دارم خیلی وقتا بی حاله و یجا گرم دراز میکشه یعنی مریضی داره
رها
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۰
1
1
اقای دکتر تو رو خدا جوابمو بدید چون من شرایط مالی بردن دامپزشک وندارم خرگوشم ۷ ماهشه وتا الان همیشه سالم وسرحال بوده ولی امروز یکی از چشماش بسته شده ومن خیلی خیلی ناراحتم چیکارکنم ایا مریض شده؟ چجوری خوب میشه
پاسخ ها
زري
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۷
سلام من خرگوشم چشماش بسته شده بود 3 روز جعفري را در عرق كاسني خيس كردم دادم خورد خوب شد.
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۹
0
0
من نزدیک چن ماهه که خرگوش دارم ولی با اینکه که خیلی مراقب بودیم هر دوشون قارچ گرفتن یکی شون اندازه گربه بود اندازه موش شد بعد مرد اون یکیم پاش تیکه تیکه شده نمیدئنم چرا لب دهنش دوتا قلمبو باد کرده دماغشم بزرگ شده رفته بالا اصلا خیلی تغییر کرده نمیدئنم چش شده
بهناز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
2
2
سلام من 4ساله خرگوش دارم.برای دندوناش حتما باید چوب و پوسته درخت بجود و یونجه خشک و اب و پلت در دسترسش باشه
به چندتا از سوالای دوستان اینجا جواب میدم:
اگر دخترتان شپش گرفته ربطی ب خرگوش نداره باید سردخترتان را با اب اسفند جوشیده بشورید.
مریضی هایی ک میبینید علایمی دارن مثل جوش یا بیرو زدگی حتما ب دامپزشک مراجعه کنید.
اگ مدفوع خرگوش کم شده ی چیز غیر طبیعی مثل موکت خورده نباید اجازه بدین اشیای پلاستیکی یا غیره رو بخوره درست مثل انسان باید مواد غذایی بخوره تا تغذیه بشه
اگ جایی غیر از جای خودش یا قفسش جیش میکنه لج کرده و از چیزی ناراحته باید روشتون رو عوض کنید مثلا ممکنه جاش خیلی کثیف شده ک نمیره دیگ سر جاش. یا زود ب زود بذاریدش تو قفس و بعد ک جیش کرد درش بیارید.
مواد خوراکی شیرین نباید بخوره. اون شخصی ک نوشته بود مرغ یا لازانیا یا پفک ببینید کار خطرناکی میکنید اینها غذای خرگوش نیست.
هر میوه یا سبزی ک میخواید ب خرگوشتون بدین باید حتما بشورید.
عین بچه انسان باید ازش مراقبت کنید نگید حیوونه مهم نیست اتفاقا خیلی مهمه چون چرخه سیستم بدنش رو شما میسازید پس چیزای خوب بدین بخوره تا سالم بمونه.
بانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۴
1
1
سلام من عید نیستم کجا باید خرگوشم رو بگذارم؟لطفا توروخدا جواب بدین
كيميا فرخي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
1
3
سلام خسته نباشيد من خرگوش لوپ چهار ماهه دارم كه به تازگي جرب گرفته و تحت درمان ه خانوادم ازش خارش پوستي گرفتيم كه البته همه تحت درمانيم ، اول كف پنجولاش زخم ايجاد شد كه الان از بين رفته اما حالا روي پاهاش ريزش پيدا كرده و پايين گوشاش اگه ميشه يكي بگه خوب ميشه يا نه ،چقدر طول ميكشه ، پيش دامپزشك رفتم و دارو هم ميزنم براش اما ميترسم خوب نشه ماهم خوب نشيم
لببببب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۰
0
0
سلام شما که میگین خرگوم اب نمیخوره به دلییل اینکه انقدر کاهو هویج بش میدی ابش جذب بدنش میشه
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۵
0
1
سلام به علاقه مندان خرگوش ها ، من و همسرم در منزل خرگوش داریم ، سفید رنگ و خیلی ناز ، 4 سال با ما زندگی میکنه هفته ای یکبار حمام میکنه ، آب و یونچه بهش میدیم و هیچ مشکلی هم نداره
ملیکا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۱
3
1
من یک خرگوش سفید با چشم های قرمز که شیر آب کاهو نون وهویج می خوره دارم
رکس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۲
1
2
سلام ب دوستان
خواهش میکنم برای سلامتی خرگوشتون ۸۰درصد یونجه و علوفه خشک بدین بهش (بخاطر سایش دندون لازمه تازه یونجه فیبر و کلیسیم داره که براشون مفیده)
۲۰درصد کاهو ,مکمل,هویج ,میوه و ...
البته یه چیرایی هم براشون مضر هست که در اینترنت سرچ کنید میفهمین
خرگوشهای زیر یه ماه نخرین چون شیرمادرشونو باید باید باید بخورن .یهو یه غذای جدید زیاد به جیره خرگوش اضافه نکنین چون ممکنه بکشینش.
خرگوش اگه رژیم غذاییش درست باشه اب هم میخوره.
اگه خرگوشتون یونجه خشک نخورد شما وظیفه تونو فقط اب و یونجه خشک در دسترسش بزارین و چیز دیگه ندین .حتی اگه یکی دو روز نرود بخورد.
وسایل مورد نیاز خرگوشو اماده کنین نگین خرج اضافیه .وسایلی مثل پوشال ,مکمل,سنگ معدنی و...که واجب هس
جای دستشویی خرگوشو از اول بهش یاد بدین که همه جا ادرار نکنه .
وقتی این ادرار روی پوستش بمونه دچار سوختگی میشه.شستن هم خوب نیس و اگه یک درصدم مجبور بشین سختع... ممکنه خرگوش سکتع کنه
خرگوشتون هر جایی کع با کفش میرین نباید بره مثل پارک مثل خیابون مثل برخی جاهای منزل,چون ممکنه انگل بگیره.
راستی به ازای هر صد گرم وزن خرگوش ۵گرم غذا روزانه لازمه .مثلا خرگوش ۵۰۰گرمی ۲۵گرم غذا باید روزانه بخوره که ۲۰گرمش باید یونجه خشک باشه
دریا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۶
1
0
سلام دوستان.من خرگوشم رو هفت ساله دارمش یه نر تک دارم خدارو شکر هیچ مشکلی نداره همه چی هم می خوره فوق العاده حرف گوش کنه.
Ehsan
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
1
0
سلام من ی هفته هست یه حرخرگوش خریدم ولی بر سر بی احنیازی یکی از اعضای خانواده زیر کابینت گیر کردو پشتش خون اومد و مو هایاون قسمت ریخت
پماد بتا متازون زدمش
لطفا سریع راهنماییم کنید چیکارش کنم
سامان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
0
0
سلام دوستان
من تصمیم گرفتم یه خرگوش بگیرم البته خیلیها میگن جفت بگیر که تنها نباشه . نمیدونم چیکار کنم. ضمنا چجوری باید دستشویی رفتن رو یاد خرگوش بدم؟
bi mokh
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
0
0
سلام میتونین یه کاغذ رو به ادرارش اغشته کنین تا بوی ادرارشو بگیره بعد اونو جای مورد نظر بذارین تو اونجا ادار کنه...
ستاره
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۹
0
0
سلام,من چند روزه دوتا خرگوش سه ماهه خریدم فقط و فقط بهشون کاهو میدم,چون یونجه گیر نمیاد, نمیدونم چیکار کنم؟؟؟
پاسخ ها
زري
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۷
كاهو مناسب نيست يونجه از محل هاي تهيه غذاي حيوانات تهيه كنيد بسته بزرگ حدودا 7ت تا مدتها هم مي ماند جعفري هم خوب است.
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۱
0
0
سلام .خرگوش من یک چشمش رو یا باز نمسکنه یا خیلی کم باز میکنه چه قطره ای باید براش بگیرم؟!
پاسخ ها
زري
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۷
من چند روز جعفري را در عرق كاسني خيس كردم دادم خورد خوب شد .
سما
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
1
1
میخواستم بدونم آیا خرگوش برای دختر نازایی میاورد یا خیر ؟
بهار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۹
0
1
من حیوانات رو دوست دارم و به نظر من دوستان عزیز که اینقدر با تعصب از نگهداری حیوان در منزل صحبت میکنید بدونید که جای حیوان در طبیعت هست و ما با آوردن حیوان در خانه حتا اگر بیشتر رسیدگی و امکانات هم فراهم کنیم باز هم درحال ظلم کردن در حق اون زبون بسته ها هستیم .. جای حیوان در طبیعت هست این حقیقتی هست که باید قبول کنیم
شیدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
0
0
سلام .ممنون از تمام اطلاعات خوبتون .من قصد خرید خرگوش دارم اما متاسفانه بعضی از نظر ها واقعا دل گرم کننده و بعضی ها باعث ترس بیشترم نسبت خرگوش شده بیماری ها و ابتلای انسان با اونها همه اینها باعث ترسم از خرید هر نوع حیوانی من جمله خرگوش و همستر شده لطف کنین من رو راهنمایی کنین چطور این ترسو از بین ببرم اصلا بخرم یا نه ؟حتی میترسم اگه بیمار بشه و ببرمش دامپزشکی درمان نشه و اون وقت هم خودم ناراحت میشم هم اون زبون بسته اما خیلی علاقه به داشتن حیوان خوانگی برای پر کردن تنهاییم دارم خواهشا راهنمایی کنین منو.ممنون
پاسخ ها
خانم حقی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
باسلام به نظرخرگوش خیلی حیوان خوب نازی هست.فقط قبلادرموردنگهداریش اطلاعات داشته باش بعدبخرهیچ مشکشلی نداره مطمین باش.خیلی دوست داشتنی هستن
اناهیتا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
0
0
سلام ببخشید خرگوش من موهای پاهاش و دستاش ریختهه و قرمز شده این نشونه چیه؟؟؟؟؟؟؟تو رو خداا جواب بدین خیلی نگرانشم
فرزین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۴
1
1
لیکنب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
احتمال زیاد قارچ گرفته ببرینش دامپزشکی
سارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۴
0
2
به نظر من با این مطالب کسایی که میخوان خرگوش بخرن ، می ترسونید!!!!!!
نارين
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۶
1
1
سلام من يه خرگوش داشتم چندروز پيش يكدفعه حالت فلج شدو درعرض چنددقيقه جلو چشمام جون داد دامپزشكي هم رسوندمش ولي دير شده بود خيلي ناراحتم بيشتر ازاينكه نميدونم علتش چي بوده داره ديوونه ام ميكنه اگه كسي همچين تجربه ايي رو داره يا علتش رو ميدونه لطفا برام بنويسه
دنیا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۷
0
0
سلام خرگوش من مدفوع خودش را میخورد ایا برایش مشکلی پیش می اید
پاسخ ها
مهسا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۳
هیچی نیست طبیعیه نگران نباش توی اینترنت راجع به نگهداریشون بخون نوشته
Asal
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۱
0
0
سلام نظر همتون برام مفید بوده من از نگه داری خر گوش سر در نمیارم
مهسا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۳
1
0
واقعا براتون متاسفم با این سایت مسخرتون
ملیکا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۴
0
0
من 6 خر گوش دارم ولی مریض نه شدام
شیما
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۵
0
0
سلام .خسته نباشید من دوتا خرگوش دارم یکیشون روی پاش یه شکل دایره ای هست که موهای اون قسمتش رفته و پوس دستش معلومه بقیه جاهاشم داره شیوع پیدا میکنه واقعا نمیدونم چیکار کنم فقط گریه میکنم لطفا راهنمایی کنین بگین ازچیه چجوری درمونش کنم؟
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
1
1
سلام من یه خرگوش دو ماهه دارم اوایل که گاهو میدادم خیلی ادرار می کرد اما الان که یونجه میدم مدفوع می کنه چی کار کنم که یه جای بخوصوص مدفوع یا ادرار کنه چون همه جا رو کثیف می کنه و من مجبورم تو قفس نگهش دارم ممنون می شم اگه جواب بدید
fatima
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
0
0
سلام خسته نباشید من حدود یک ماه وخورده ای پیش خرگوش خریدم حدود دوهفته ای میشه که دست و پاهاش انگار زخم شده ناخن هاش زیاد رشد کرده انگار دست وپاهاش خشک شده دماغش هم انگار روبه بالا رفته البته زیاد نه بایدچیکار کنم تا حالا همچین بیماری از خرگوشام ندیدم اخه من قبل از این ۴ تا دیگه داشتم هر چقدر هم تو اینتر نت سرچ کردم راه درمانی وجود نداشت لطفا کمکم کنید
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
بیماری خطرناک جرب گرفته،من20تاخرگوش سالم داشتم،ازیه بی ناموس،یه خرگوش مریض گرفتم،نمی دونستم جرب داره،من خیال کردم پنجه ها ش به چیزی خورده که خون اومده،اول همون مرد،خرگوشای خودم هم همه مردن،فقط نفرینش میکنم
شیوا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۷
1
3
با عرض سلام و خسته نباشید ،من دوماه میشه که دو تا خرگوش دارم ،امروز یکیشون دستم و کاز گرفت و ی کوچولو زخم شد میخواستم ببینم لازمه واکسن بزنم یا نه؟
حسنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۷
0
0
سلام اینجا کلی مطلب خوندم راجب ادرار ولی خرگوش من ادرار شبیه آب نداره کوچیم هست بعدش اینکه ی نوع حشره تو تنش دیدم سیاه رنگ آیا این حشره ب انسان هم انتقال پیدا میکنه؟خاهش میکنم راهنماییم کنین
ahmad
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۹
1
1
با عرض سلام من ١ماهه خرگوش لوپ گرفتم امروز كه از بيرون اومدم ديدم يه چشمش بسته شده واقعا ناراحتم اگه ميشه يه راهه حل واسم بزاريد امكان داره از واكسن نزدنش باشه؟
ستاره
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۵
0
0
سلام من امروز دو خرگوش خریدم یکی نرویکی ماده براشون یونجه وهویج خریدم خیلی هم دوست دارن خرگوش ها سفیدن و متوسط. چشماشون خیلی قرمزه خیلی ازشون می ترسم آیا عادیه؟لطفا اگه میشه زود جواب بدید ممنون.
روشنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۲
0
0
با عرض سلام و خسته نباشید.
یک هفته ای میشه که دوتا بچه خرگوش خریدم. تقریبا غذا خوب میخورن و مشکلی نیست. اما امروز کف قفس چندتا حشره خیلی ریز دیدم و یخورده ترسیدم. یعنی ممکنه شپش باشه؟ لطفا کمکم کنید که چکار کنم؟! در ضمن پراکندگی مدفوعشون هم اذیتم میکنه! چطور بهشون آموزش بدم خب؟؟؟؟
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۳
0
0
سلام من نمی دونم چطوری به خرگوشم آموزش بدم که توی قفسش دسشویی نکنه وتوی خونه میشه نگهش داشت ؟
رز سفید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
1
1
ایا موی خرگوش باعث نازایی است؟
Melika
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۵
1
1
سلام من یه خرگوش مینیاتوری دارم کوچیکه
از جایی ک گرفتم بهم گفتن بهش کاهو بده و اب خیلی کم
خرگوشم هی دستمو لیس میزنا دلیلش چیه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
سلام علت دوست داشتنش روبه شمانشون میده
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۶
0
0
ببخشید آیا موی و یا خودخرگوش باعث نازایی می شود
Sana
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۷
0
0
سلام بخشید فامیلمون چند روزی نگهداری خرگوشو به ما سپردن الان خرگوش خوابیده میشه کسی بگه چطوری میخوابه کلا بی حال افتاده تو خونش دراز کشیده الان من نگرانش باشم یا نه لطفا کمک کنین
سارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
1
0
سلام دوستان، من خرگوش هام رو توی بالکن نگهداری می کنم. بالکن بزرگه، یه خونه ی حدود 2 مترمربعی هم دارن که هروقت خواستن میرن اونجا. حالا من نمی تونم این فضا رو با بستر بپوشونم. کف بالکن و خونشون موزائیکه. به نظر نمی رسه مشکلی داشته باشن. ممکنه پاهاشون زخم بشه؟ این فضا براشون مناسبه؟
farbod
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
1
0
خرگوش من اصلا تعادل نداره چند وقته گردنش به سمت چپ کج میشه وقتی دراز میکشه به سختی پا میشه چیکار کنم لطفا سریع بهم بگید
ز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
2
1
من یک ساله به خرگوشم کاهو کلم خیار هویج نون گندم هندونه ذرت میدم هیچیشم نشده
هادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۴
1
2
سلام.
کلا خرگوش حیوونه خوبیه. علاوه بر اینکه انرژی مثبت میاره باعث شادیم میشه.
من چند ساله خرگوش دارم وچند نکته براساس تجربه شخصیم میخواستم خدمت تون عرض کنم.
توی این چندسال خرگوشام توی پارکینگ بدون افتاب بودن(افتاب بری جذب کلسیم و تشکیل ویتامین دی الزامیه) اما کمبودشو با مولتی ویتامین جبران میکردم.
تغذیشون فقط با جو وذرت وهمچنین علف هرز و نون بوده از نظر رشد و تکثیر هیچ مشکلی نداشتم ودقیقا هر ۳۱ روز ۸ تا ده تا بچه خرگوش از هرمادم میگرفتم.
از هیچ داروی استفاده نکردم جز مولتی ویتامین اونم دوز خیلی پایین.
اولین بار بایگ جفت شروع کردم و برای جلوگیری از شپش اسپری مخصوص میزدم.
هرگز خرگوش رو نشستم و حتی اب پاشیم نکردم.
لونهاشون رو باجعبه وتنهای درخت درست کردم.
مشکل بزرگ شدن دندون و ناخون نداشتم.
کسای که سعی در تکثیر خرگوش دارن فقط سعی کنند ازیگ جفت شروع کنند چراکه زمانی که ازجاهای مختلف حیونای مختلف میخرید بیماری زیادی به کلونیتون وارد میشه.
همیشه خرگوش تمیز و تپلشو انتخاب کنید و دقت کنید شپشک نداشته باشن و موهاشون صاف و کشیده باشه.
بهترین سن برای تکثیرخرگوش چهار ماهه هست ممکنه برای اولین بار تعداد بچهاشون کم باشه اما به مرور زمان درست میشن.
بعد تکثیر زیاد حتما هر شیش ماه نرهاتون رو بانرهای جدید که ازجای دیگه تهیه کردین عوض کنید(خودم سالی یگبار این کارو میکنم)
دقت کنید تا یکسال اول فقط از همین جفت نسل بگیرید برای مثال اولین زایمان تمام بچها رو نگهدارید و از زایمان دوم فقط مادهارو نگهدارید.
برای هر پنج ماده فقط یک نر لازمه.
خرگوش بلا فاصله بعد زایمان جفتگیری مجدد میکنه.
مطلب خیلیه اما ......
الی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
1
1
سلام من میخوام خرگوش بگیرم ولی بااین حرفایی که زدین یکم ترسیدم بخرم یا نخرم اخه بیشتریا همش میگن خرگوشمون مریض شده
آیلین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۷
1
0
با سلام من شش شهرویر امسال ی خرگوش خریدم که حدودا چهار یا پنج ماهشه اصلا باهام دوست نمیشه کلی هم غذا میخوره بیتر بهش گشنیز و جعفری میدم اصل کاهو نمیدم بعضی وقت ها هم پسته پوست کنده تازه. اما کلی در روز نازشم میکنم بعضی وقت ها هم تو خونه ولش میکنم اصلا اسمشو یاد نمیگیری و هرکاری میکنم بتونه توی ظرفش دستشویی کنه گلاب رتون نمیکنه خیلی باهام اخت شده ی بار حمومش کردم و سری خشکش کردم خیلی خیلی کثیف شده بود دوستان قیمت معاینه اینکه سالمه یا نه چقدره؟ یا برای جفت گیری سنش خوبه؟ ماده هستش
نگار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۵
0
0
با عرض سلام
ی خرگوش 15 ماهه دارم دندانش زیادی رشد کرده.
به بیمارستان دامپزشکی درین مراجعه کردم بعد از سه جلسه گفتن براش مرگ سبز!! تجویز میکنن.
گفتن وارد مرحله چهارم شده
ی سوال نمیشه دندان کامل خارج بشه که عمر حیوان طولانی تر بشه؟
لطفا اگر امکان داره راهنماییم کنید واقعا مستاصل شدم.
یگانه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۴
0
0
میخواستم بدونم ایا خرگوش برای کودکان مریضی خاصی داره . لطفا جواب بدین
شمیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
0
0
سلام،خرگوشم یک ساعته ک نرمال نیست بدنش خیلی داغه و همش ولو شده تا حالا این شکلی ندیده بودمش چکار کنم؟؟
الهام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
0
0
سلام.من چند روزه دوتا خرگوش کوچولو و شیطون خریدم وخیلی ام دوسشون دارم.میخاستم ببینم اینکه میگن مویه خرگوش بده و اگه بریزه و وارد بدن انسان بشه باعث نازایی و کیست میشه آیا حقیقت داره از وقتی اینو شنیدم حتی میترسم بزارمشون رو فرش که مبادا موشون بریزه.لطفا راهنماییم کنید.من دلم میخاد هر ثانیه باهاشون بازی کنم آزادانه نگهداریشون کنم....
رز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
0
0
خرگوشمو تازه خریدم چن روزی هست دستشویی نکرده باید چکار کنم همش بی حال یه گوشه میمونه بی حرکت شیطنتم نمیکنه
آراد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۸
0
0
سلام،یک خرگوش حدود دوماهه داریم که بردیمش دامپزشکی،دکتر گفت احتمالا ماده هستش،حدود دو روز میشه که جدااز ادرار و مدفوعش،یچیزی مثل خونه لخته شده دفع میکنه،این چی میتونه باشه؟؟؟ممنون میشم کمک کنید
Prs
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
1
0
سلام به همه من هیجده سالمه یک هفتس یه خرگوش ناز خریدم که جنسیتشم نمیدونم فعلا کوچولوعه و معلوم نیست بابام گفت خرگوش دوست ندارم و به ما نمیاد و اسرار داره رهاش کنم و به طبیعت بسپارمش ولی واقعا انگارقلبمو میخوان ازم بگیرن به شدت دوسش دارم و دلم میخواد تا اخر عمر کنارم بمونه چیکار کنم بابای مهربونم که خودشم واسه خرگوشم جاشو درست کرد راضی شه؟
پاسخ ها
کیمیا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
عزیزم من خودم ۱۱ سالمه و پونزده روز دیگه میشه ۱۲دسالم من همیسه برای اینکه بابام رو راضی کنم خودم رو لوس میکنم و به بابات بگو=بابایی جونم لطفا بزار خرگدشم رو نگهداری بکنم قولل میدم که مراقبش باشم و اذیتش نکنم اخه من دوسش دارم تو اگه خرگدشم رو ازم بگیری من خیلی ناراحت میشم و باعث میشه که تو درسام موفق نباشم و همش فکرم درگیر خرگوشم باشه ترو خدا بزار نگهش دارم) بیا به همین سادگی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۲
0
0
سلام بعد از هر بار دست زدن به خرگوش لازمه دست ها شسته بشه،؟؟؟
پاسخ ها
کیمیا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
من خودم هنوز خرگوش نخریدم و قصد خریدن دارم ولی از نظر من بشوری بهتر به قول بزرگا (پیشگیری بهتر از درمانه)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
1
0
سلام.لطفا یه دامپزشکی تو شرق تهران‌معرفی کنید براپسرم‌خرگوش گرفتم میخام معاینه بشه.ممنون
الناز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
0
1
سلام یه خرگوش مینیاتوری خریدم خیلی دوسش دارم وخیلی وابستشم نمیخام مریض بشه باید چیکارکنم اگه همیشه بهش یونجه بدم هیچیش نمیشه؟
دیلان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۲
0
0
سلام من تازه خرگوش گرفتم چطوری بهش یادبدم ادراروباید یه جای دیگه بکنه
مهسا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۹
0
1
سلام خسته نباشید.من حدود دو هفتس یه خرگوش نر خریدم.نمیدونم چندماهشه.اولش خیلی ریز بود الان بهتر شده.خیلی زود جای ادرار کردنشو یاد گرفت.خیلی بانمکو بازیگوشه.کاهو کلم سبزی گندم .غذایجوجه.که دانه های بزرگو سفت هستن میخوره.هویج گچ دیوار بعضی وقتا فرشو موکتو گاز میزنه.اب و شیر نمیخوره.یهذایراد داره مدفوعشو همه جا میریزه.من نمیدونم چطور بهش یاد بدم اینکارو نکنه.با ادرارش مشکلی ندارم فقط مدفوعشو همه جا میریزه.لطفا راهنماییم کنید منتظر پاسخ سریعتون هستم.من خیلی حیوونارو دوس دارم.مرغ و ۶تا بلدرچین هم دارم فقط خرگوشو داخل خونه نگه میدارم.کل روز ازاده فقط موقع خواب میزارمش تو سبد که بدش میادو میخواد ازادش کنم.لطفا جواب بدید منتظرم.ممنون از سایت خوبتون.و اصلا نظر اون شخص رو قبول ندارم.این حیوانات خونگی هستن و هیچوقت توی طبیعت زندگی نکردن.اگه ما ازشون نگهداری نکنیم قطعا به شکلهای بدی تلف میشن.
حدیث
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
0
2
خرگوش من اسمش فندق خیلی هم ناز و باریگوشههههه
پاسخ ها
زهرا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
اسمه خرگوش منم فندوقه
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
0
0
درود به همه عزیزان که دوستدار حیوانات هستند . من تا الان هیچ نوع حیوان خانگی نداشتم یعنی علاقه ای هم به نگهداری حیوانات نداشتم اما با هر گونه حیوان آزاری به شدت مخالفم . من نزدیک 5 ماه قبل به طور اتفاقی نزدیک خونمون یک خرگوش پیدا کردم با اینکه تو اون محل به مغازه دارها سپردم شاید صاحبش پیدا بشه که نشد و دلم هم نیومد بندازمش . تو این 5 ماه انقد با این حیوون خو گرفتم اصلا دلم نمیاد بدم به کسی تا الان هم دوبار بردمش دکتر . یه بار سرما خورده بود بار دوم هم که چند روز پیش بود ظرف آبشو چپه کرد رو خودش که خیلی بی حال شد دوباره بردم آمپول زدم . تو این مدت هم هیچ بیماری که مال خرگوش باشه به من منتقل نشده . البته من تو حیاط براش خونه ساختم ولی کف خونه ش کاه و از اینجور چیزا نیست با یه کارتن خیلی کلفت و محکم خونه ساختم دوباره تو کارتن هم یه حالت کلبه فرم ساختم که زیرش آکاسیو و روی آکاسیو پارچه نرم گذاشتم . جالبه که تو خونه ش جیش یا مدفوع نمیکنه میره تو گوشه حیاط یه درخت هست بغل درخت رو خاک کارشو انجام میده که هر چند روز مجبورم تمیز کنم . الان که هوا سرده روزی سه چهار ساعت میارم خونه خوشبختانه تا الان تو خونه اصلا کثیف کاری نکرده .
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
0
0
سلام میخواستم بگم که من ساکن شمالم خرگوشمو تو باغ بغل خونم نهگداری میکنم از لحاظ بهداشتی مشکلی داره؟
از لحاظ غدا هویج و کاهو و یونجه میدم همین
لطفا راهنماییم کنید ممنون
محدثه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
0
1
سلام چند روزی هست که موهای پای خرگوشم میریزه نگرانم لطفن بهم پاسخ بدید
نيكا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
0
0
سلام و عرض ادب
من آبله مرغان گرفته أم
آيا خرگوش من احتمال دارد از من آبله مرغمون بگيرد؟
آيا خرگوش مبتلا به آبله مرغون ميشود؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
0
0
سلام من یه چندروزه ی خرگوش نرگرفتم ۲ ماهشه کلینیک دامپزشکی هم بردشم مشکلی نداشت فقط مدفوعش باکتری داشت ک گفتن خیلی مشکل نداره چنتاشربت و قرص داد موقع خوردن شربتش خیلی اذیت میکنه همیش ب زوربهش میدم☹خیلی بهش وابستم و روش حساسم بعدخورون شربت یکم بی حال شده بیشتروقتاچرت میزنه جوری ک یهوکنترلشوازدست میده و میوفته ازترسش یهوپامیش
امیرحسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
0
0
با سلام خدمت دوستان، یه سوال داشتم ممنون میشم اگه کسی اطلاعات درستی داره بنده رو راهنمایی کنه، من یه چند وقتیه برای همسرم پالتو پوست خرگوش خردیم، ولی همسر تمایل به استفاده از اون نداره، وقتی ازش دلیلش پرسیدم گفت چون پوست خرگوش نازایی میاره، ولی من باورم نشد، گفتم باز این سوال اینجا مطرح کنم شاید دوستانی باشند که بتونن اطلاعات درستی در این باره بهم بدن. با تشکر
ارام
|
Finland
|
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
1
0
سلام.من سه ماهه یه خرگوش نر خریدم.همه چیز خرگوش خوبه.با اینکه زیاد غذا نمیخوره.زیاد مدفوع میکنه.توی اپارتمان نگهداری میشه.توی خونه ازاد میگرده و شبها تو قفس میذارمش.تحت هیچ شرایطی توی خونه ادرار نمیکنه.یه طوری بهت خبر میده که ادرار داره.منم میذارمش تو ظرفش.ولی روی یکی از مبلهای خونه مدفوع میکنه.فقط روی همون یه مبل.هیچ جوری هم یاد نمیگیره تو ظرفش مدفوع کنه.الان دو تا مشکل داره.برای ادرار وقتی خبر داد حتما من باید بذارمش تو ظرفش.مدفوع هم کلا خبر نمیده.بعدش من چند روز برای ظرف دستشوییش از ماسه استفاده میکنم.میخواستم بدونم مریض نمیشه.جایگزینش چی استفاده کنم؟
سولماز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
1
0
سلام من یک خرگوش دارم که حدود ۲ سالشه و نر. به خاطر مخالفت خانوادم نمیتونم نگهش دارم لطفا اگر کسی میتونه نگهش داره به من بگه لطفااااااا
خیلییی ناراحتم خیلی نگرانشم لطفا خبر بدید
اسرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
0
2
سلام من تازگی یه خرگوش خریدم همین امروز یه سادی از خودش بروز داد الانم پا هاش یه کمی ( چپ) می لنگه پاشو میزاره روی زمین اما خیلی ارومو با احتیاط. فردا می برمش دکتر اما الان خیلی نگرانشم
تویه سایت دیگه پرسیده بودن غذا خوردنش مثل قبله
اره مثل قبله و مثل قبلم می خوابه ابش هم به اندازه می خوره اما جنبشش کم شده و اگر هم جنبش کنه میلنگه
حساسیتش رو نسبت به لمس پاش چک کردم پای راستش رو میلرزونه اما پای چپش رو نه
به پاشم دست می زنم هیچ شکستگی احساس نمی کنم
به نظرتون پاش درد گرفته
اها راستی روی هر دوتاشونم می ایسته ولی ناخنای پای چپشو جمع کرده
زمانی که بلندشم می کنم با هر دو پاش دستمو هل می ده



یه خرگوش دیگه هم دارم اون سالمه و خیلی نگرانشه هر دو تاشون کوچیک هستن و به شدت بهم علاقه دارن
اما وقتی می بینم یکی شون زجر می کشه احساسی خوبی ندارم



هر چند خیلی چیزا رو گفتم
اما باز راهنمایی کنید لطفا
زهرا
|
Mauritius
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
0
1
سلام من چهارتاخرگوش دارم همه میگن بندازشون دور مریض میشی موهاشون باعث میشه آسم بگیری.خیلی دوستشون دارم الان موندم چیکار کنم .
لطفا نظربدین خوانوادم باهام دعوا میکنن میگن مریضی میگیری
مسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
0
1
سلام تا قبل از این مدت من عاشق خرگوشا بودم، البته الانم خیلی دوسشون دارم ولی دیگه ترجیح میدم از دور نگاشون کنم، شاید اتفاقی که واسه خانواده ما افتاد برای شما هم جالب باشه،
چن وقت پیش دختر عموم دوتا خرگوش سفید خرید ولی چون به مراقبت نیاز داشتن هیچ کس سرپرستیشونو قبول نمیکرد و این خرگوشای بیچاره همش بین فامیل دست به دست میشدن، و جالب اینکه هرکی خرگوشارو میبوسید روز بعدش تبخال میزد جوری که ۵ مورد تبخال مشاهده شد تو فامیل و حتی خود من هم دو تا تبخال زدم، آخرش دیگع مجبور شدیم بفرستیمشون یه جایی که ازشون مراقبت کنن که البته مطمعنم اونجا غذای سگ ها میشن،
ولی خب بهتره برای اینکه این اتفاق نیفته هیچوقت خرگوش رو خونه نگهداری نکنین، چون هم خرگوشا گناه دارن هم ما سالم تریم
ولی اگه دوس داشتین خرگوش داشته باشین از یه جای مطمعن بخرین
پانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۳
1
1
سلام من یک ماه هست خرگوش دارم خانوادم میگن مریضی میاره باید بفروشیش ولی من خیلی دوستش دارم
ناراحتم که میخوام خرگوشم از دست بدم ایا واقعا مریضی میاره اخه همسایه مون خرگوش داشت بعد همسایه مون مریض شد و حالش خیلی بد بود دکتر گفت به خاطر خرگوش هست و خرگوش خیلی مریضی میاره
لطفا جواب بدین
نرگس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
1
1
نه عزیزم منم این حرفارو شنیدم ولی نمیدونم واقعی هست یا نه
واثلا این سایت خیلی کند هست و دیر جواب میده تا اومده جواب بدن خرگوش مرده و پوسیده والا!
فائزه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
0
2
سلام دکتر من یک عدد خرگوش دارم 2 روزه خریدمش میشه بیماری های بین خرگوش و انسان رو بگید؟
بهرام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
0
1
سلام به همگي
من يه خرگوش لوپ رو 6ماه پيش خريدم.اولش نگهداريش سخت بود اما با وقت گذاشتن درست شد،حالا فقط رو روزنامه ادرار ميكنه
فقط حالا يه مشكل بزرگ دارم. موهاش به شكل عجيبي ميريزه و ادرارش هم خوني شده ولي اشتهاي زيادي داره خيلي هم رشد كرده.اگر كسي اطلاعاتي داره ميشه به من هم بگه؟؟؟سپاس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
0
3
سلام.من دو هفته هست که یه خرگوش گرفتم.به شدت غذا میخوره.عاشق هویج و کاهو هست.امروز حس کردم شکمش ورم داره.رنگ ادرارش زرد تیره هست و خیلی هم ادرار و مدفوع میکنه.میخواستم بدونم ممکنه بیمار شده باشه؟
kosar
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۲
1
1
سلام خسته نباشيد من بعد از مدتهااا خانوادمو راضي كردم كه خرگوش بخرن برام ولي هنوزم مامانم ميگه نميزارم تو خونه آزادش بزاري كه رو مبل و فرش راه بره بنظرتون اگه دائما تو قفس باشه و با خودم ببرمش بيرون مشكلي ايجاد ميكنه براش؟؟
خيلي خرگوش دوست دارم هنوز نخريدم. نميخوام با نگهداريشون تو قفس عذابشون بدم لطفا سريعتر نظرات مفيدتونو بگين ممنونم
Yalda
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۰
1
1
سلام ببخشید من ندونسته موی خرگوش خوردم بنظرتون بیماری ب من انتقال میشه؟
خرگوشم همه چی میخوره جز اب چیکارکنم؟
پریا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
0
2
سلام دوستان. من 1ماه ی خرگوش گرفتم. آب نمیخوره فقط کاهو میخوره بعضی موقع هم هویج.خرگوشی شما تشنه نمیشن؟؟ و اینکه چرا هرجا میرم دوسداره بیاد باهام.تنها بذارمش تا چند ساعت قیافه میگیره واسم! میخواستم بدونم واقعا وابستگیشون اینقدر زیاده؟ک حتی جای خودش نمیخوابه و تا صب دستامو لیس میزنه.
صبا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۸
0
1
سلام خدمت همه من میخوام تابستون خرگوش بخرم از این حرف های که زدین میترسم .. میشه نظرتون را درمورد خرگوش بگین
الهه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
0
1
سلام منم الان ۲روزه خرگوش خریدم خیلی نازه همش داره دستمو لیس میزنه نمیدونم اینکارش برای چیه میشه بهم بگین
مرضیه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۴
0
1
من دخترم ۴ سالشه خرگوش داره خیلی دوستش داره و هم خرگوشه هم خودش وابسته هم شدن مث بچه تو بقلش میخوابونتش و اونم چشماشو می بنده‌ خرگوشه جیش میکنه و پی پی میکنه من خیلی میترسم دخترم مریض بشه و شنیدم که میگن موهاش بده مضرره و خرگوش باعث نازایی میشه وو میشه لطفا یه نفر راهنماییم کنه چون میخوام اگه بده ببخشمش به یکی. ؟
صبا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
0
1
امشب دوتا گربه خرگوشمو خفه کردن با اینکه تو قفسش بوده
نیلوفر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۵
0
1
سلام من یه خرگوشه نر دارم.خرگوشم همه کسمه.واقعا دوسش دارم.همیشه اروم میشینه تو بغلم منم واسش حرف میزنم.واقعا ک دوسش دارم.اونم همیشه دستمو صورتمو لیس میزنه.من خرگوشمو جوری تربیت کردم ک وقتی دستشویی داشته باشه میره توی حمام کارش ک تموم شد با پنجه هاش میزنه ب در تا برم با پارچه ی مخصوصش برشدارم.من خرگوشمو توی سبد نگهداری میکنم و زیرش و روزنامه میندازم و هر دو سه روز یبارم سبدشو میشورم.خرگوشم خیلی بازی گوشه و تمامه سیم های کامپیوترمو خورده.ولی این واسه اول هایی بود ک خریده بودمش و نمیدونستم چجوری نگهدارمش.الان دگ فقط میره پشت مبل ها و واسه خودش تو خونه بازی میکنه.هر دو روز یبارم خونه رو جارو میکشم ک موهاش ک ریخته جمع بشه.حتی رو مبل و کوسن هارم جارو میکنم.خرگوشه من سبزیجات میخوره و نون.اب هم گاهی خودم دستمو خیس میکنم اونم یکم میخوره.عاشق شیرینی جاته ولی من بهش نمیدم چون فک کنم خطر داشته باشه واسش فقط گاهی واسه تشویقش یه تیکه ی خیلی کوچیک بهش میدم.ناخناشم یبار بردم دامپزشکی کوتاه کرد.الان خیلی یلند شده و دستمو زخم کرده.خرگوش واقعا حیوونه خوبیه و الان جزوی از خونوادمون حساب میشه و همه هم دوسش داریم.فقط من دوتا سوال دارم اگ خودم ناخناشو کوتاه کنم عیب نداره؟و این که ابا باید حتما واسش واکشن بزنم؟ممنون از سایت خوبتون
سمیه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۸
1
1
سلام من یه خرگوش دارم اسمش کلوچه هست کادو تولدم بوده الأن 5ماه هست پیشمه از خودمم بیشتر دوستش دارم رفتاراش شبیه سگ هست، خرگوشا خیلی بازیگوش و شیرین خستن مراقبت زیاد دارن با کوچکترین اشتباه مریض میشن اصلأ حمامشون نباید بکنین از آب میترسن حتی باعث مرگشون میشه خرگوشا بلدن خودشون رو تمیز بکنن نهایتأ دستتون رو نم اار بکنین بکشین به بدنشون، یونجه باید بخورن اگه آب نمیخورن براشون آب میوه طبیعی بگیرین دوس دارن، غذاشون هم پلت هست پلت یونجه و پروتئینی هست، بادم زمینی و بادم گردو تخمه هم دوست دارن سبزی جعفری خیلی دوست دارن،خودتون کم کم با رفتاراش آشنا میشین خیلی دوس داشتنی هستن☺
پریا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۸
0
1
سلام ببخشید می خواستم بدونم ایا خرگوش هم میتونه بیماری های پوستی رو به انسان انتقال بده .ممنون.
میترا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
0
2
من ی خرگوش دارم اسمش هوزان ینی پسر اوازه خان مادربزرگم اینا میگن ک باعث نازایی میشه درسته ؟؟؟؟؟؟
یاسمین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
1
0
سلام چند وقت پیش یه خرگوش سفید دم در خونمون پیدا کردم.. الان مدتیه دارم نگهداریش میکنم میبینم جست و خیز چندانی نداره حتی میبرمش وسط حیاط ولش میکنم ببینم فعالیت میکنه یا نه که عین یوزپلنگ برمیگرده سر جاش.. اطلاعات چندانی هم ازش ندارم فقط میدونم ماده هست نمیدونم چند ماهشه
مهشید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
0
1
سلام دوستان
خرگوش کوچولوی من اسمش توماس هست,این اولین تجربه من تو نگهداری خرگوشه حیونه فوق لعاده دوست داشتنی و عشقیه
فقط اینکه من توماس رو گاهی حموم میکنم و از شامپوی خودم بهش میزنم البته فقط بدنش رو, سر و شکمش رو اصلا شامپو نمیزنم و با آب ولرم شستشو میدم خودشم کیف میکنه و خیلی همکاری میکنه و دوست داره بعدشم با یه حوله نرم خشکش میکنم و در نهایت خودش بازبونش تمیز کاری و خشک کردن رو انجام میده, برای غذاشم میوه, سبزی, هویج و کاهو خیلی کم, یونجه و آب, نون و بیسکوییت خیلی تفریحی و گاهی چند تا دونه کشمش هم میخوره و گوجه و خیار, حتی پوست طالبی, و اینکه سعی میکنم تو باغچه بازی کنه تا حالا هم مشکلی نداشتم ولی چون احساس میکردم کم آب میخوره به روش خودم گاهی بهش آب میدم
بهار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۸
0
4
سلام چرا کسی پاسخ سوالهارو نمیده؟

سوال خیلی دوستان سوال من هم هست
اما کسی نیس که جواب بده
لطفا پاسخ بدید

چطور به خرگوشم یاد بدم که کجا باید دستشویی کنه؟
ایا حمامش کنم یانه؟

و لطفا لطفا یک مرکز دامپزشکی در مرکز تهران معرفی کنید

ممنون
مهسا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
1
0
سلام دلیل اینکه چشم چپ خرگوشم خاکستری شدهدچیه؟!
ترانه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
1
2
سلام خرگوش من همش قایم میشه نمیدونم دلیلش چیه....میشه کمکم کنید..
Sehuna
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۴
0
0
سلام خسته نباشید من دو تا خرگوش نر و ماده دارم تقریبا سه ماهشونه یه روز درمیان قفسشون رو تمیز میکنم اما این اواخر متوجه شدم که کرم توی قفسشونه میخواستم بپرسم دلیلش چیه؟ خطری برای من یا خودشون داره؟
Roz
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
0
0
سلام می خواستم بدونم آیا خرگوش های مینیاتوری بیماری دارند که به انسان منتقل بشه یا نه؟ممنون می شم جوابم رو بدید.
هانیه
|
United States of America
|
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
1
0
سلام
ببخشید من برای دوستم یه خرگوش خریدم ک فردا وقتی از خواب بیدار شد فهمید کل بدنش دونه ریخته بیرون این از حساسیت به خرگوشه؟راه درمانی داره؟؟؟؟
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
0
1
من پنج ماه یک جفت خرگوش نروماده دارم ماده خیلی خوبه ولی نره بیشتر موقه ها دستمو گاز میگیره نمیدونم واسه چی میام بهش غذا بدم میاد گاز میگیره درد نداره ولی یکبار گازم گرفت دستم خون اومد دیگه نمیدونم به چه دلیلی خیلی دوست دارم بدونم
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
0
2
سلام ببخشید من دوتا خرگوش مینیاتوری خریدم
طبق مطالبی که تو اینترنت هست باید روزی یک وعده یا دودعده بهشون غذا بدم
ولی اوناهمیشه گشنشونه
طوری که ظرفشونو طی چند دقیقه خالی میکنن وبازم غذا میخوام هرچی غذا بزارم براشون بازم وقتی تمومم بشه منو ببینن زودمیان طرفم‌وغدا میخوان.اخه میگن نبایدزیاد بهشون غذا داد.نمیدونم‌چیکار کنم.دلم براسون‌ میسوزه اخه
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
0
1
سلام من چن وقته خرگوش گرفت بچس الان دیدم دونه های مث خال روی پلکو بینیش در اومده ینی چی ؟؟؟
هانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۸
0
1
سلام خسته نباشین میدونم به احتمال زیاد جوابم و نمیدین من خانوادم مشکلی با خریدن خرگوش ندارن خودمم خیلی خرگوش دوس دارم اما میترسم بعدن موجب نازایی م بشه ایا خرگوش موجب نازایی میشه و اینکه خرگوشای مینیاتوری تا چقد رشد میکنن
و تشخیصشون چجوریه ک بچه خرگوش بم قالب نکنن
خیلی بیصبرانه منتظر جوابتونم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۸
0
2
سلام.
ارتباطی بین نگهداری از خرگوش و نازایی وجود ندارد.
مهرنوش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۰
1
0
سلام خسته نباشید من یه خرگوش تقریبا یک ساله دارم تا الان هیچ مشکلی نداشت ولی دیشب متوجه شدم موهاش از قسمت زیر دمش ریخته و هیچ مویی نیست و پوستش کاملا دیده میشه و با دستم بکشی راحت کنده میشه بعد چند روزم هست که هویج خیلی زیاد بهش میدم و آجیلم روزی یکی دوتا (کشمش.نخود.بادام) بهش میدم چون خیلی دوست داره
مهوش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
0
0
سلام پسر من خیلی حیون خونگی دوست داشت همش اصرار میکرد یکی براش بگیرم منم خیلی مقاومت کردم ولی آخرش نتونستم ویه خرگوش يه ماهه براش گرفتم خیلی خوشحاله وذوق میکنه. وقتی اوردیمش خونه گفتن چرا گرفتی براش هم مریضش میکنه هم شوگون نداره، توروخدا واقعا اينجوريه؟
الناز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
0
1
سلام لطفا راهنمایید کنید .از کسی شنیدم که خرگوش نازایی میاره درسته؟؟لطفا کسی هم ادرس دکتر رستمی که الان اسمشونو ذکر کردید برام بزارید ممنون میشم .ادرس ایمیلم رو هم میزارم
atena.akrad@gmail.com
الهه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
0
0
سلام خسته نباشید من تا الان چهار بار خرگوش نگه داشتم میخواستم بگم از وقتی که دوتای اولیش مرد دوتا دیگه خریدم از وقتی که خریدم میترسم مریضی بگیرم الانم که تابستان است یکم گلویم میخاره استرس دارم لطفا راهنمایی کنید
بهار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۲
1
2
سلام من دیروز خرگوش خریدم واقعا این مریضی هارا داره ؟
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ممکنه که گاز بگیره .؟؟؟
مندارم از خرگوشم میترسم!!
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
1
1
من زهراهستم من از اين نوشته ها ميترسم واقعيت دارن منم امروز يه خرگوش خريدم
امیرعلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
0
0
باسلام
اساتید یک خرگوش گرفتم 9 ماه پیش بعد ماه سوم کف دستهاش حالت زخم شده باشه بعد کوزره بسته باشه اونجوری شد بعد بردمش دکتر پماد داد بعد گذشت چندماه اله دستو پاهاش بدنش زیر لب و خود لبش هم اونجوری شده و زخم میشه مثل کف پا انسان دیدید ترک میفته اونجوری شده از نظرشما چه مریضی گرفته. آیا خوب میشه یا بیچاره رو خلاصش کنم راحت بشه
امیرعلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
1
0
اقای دکتر من به تازگی خرگوش خریدم باید واکسن بزنه؟؟

ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۲
0
0
سلام من ی ساله ی جفت خرگوش دارم تا حالا ۴۰ تا بچه بدنیا آوردن چند روز خرگوش نرم دچار زخم دست و پا شده و بیضه هاش از بین رفته میشه دلیلش رو بگید
اسی
|
United States of America
|
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
0
0
آقایون خانوما.
بی پرده اونایی که مدعی حیوان دوستی هستند و اونا را کردن تو قفس و از زندگی طبیعیشون دور کردن خیلی خیلی ........ تشریف دارن اخه ....... برای لذت بردن و دل خودت یا این که کلاس بزاری و ادای اروپاییها را دربیاری حیوان بیچاره را محدود به زندگی که خودت دوست داری کردی ................... شما باعث شدید سودجویان برای بیزنس هر بلایی سر حیوانات و پرندگان و خزندگان جوندگان ووو بیارن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
0
1
شما دکترها فقط بلدین از کاه کوه بسازین خرگوش هیچ مشکلی نداره من چهار تا تو خونه دارم از صبح تا شب هم تو خونه هستن نه مریض شدم نه هیچ مشکل دیگه ای اینقدر با این حرفها ذهن مردم و خراب نکنید ...................
adri
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
0
0
دوستای عزیز من کلا عاشق همه جور حیواناتم بخاطر این شدت علاقه ای هم ک دارم ب خصوص ب خرگوش یکی خریدم ولی خب بعدش پشیمون شدم چون خرگوش مراقبت خیلی خیلی زیادی میخواد
از غذا دادن بهش تا تمیز کردن قفسش در روز دو سه ساعت باید باش بازی کنمو هواشو بگیرم چون دلم نمیاد این طفلی همش توی قفس بمونه
از طرفی هم خودم زیاد خونه نیستم و اهالی خونه هم مراقبت ازش رو قبول نمیکنن الان هم اینقدر وابستش شدم ک ن میتونم بفروشمش ن این ک دلم میاد بدمش ب کس دیگ
شمایی ک میخواین خرگوش بخرید بدونین حیوونی بسیار ارومه و این ک اگ واقعا نمیتونید ب خوبی ازش نگه داری کنید نخرید چون گناه داره
منم اگر برمیگشتم ب اون روزی ک خریدمش این کارو نمیکردم
پاسخ ها
فاطی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
من خیلی خرگوش دوس دارم .کاش یکی خرگوش بده بهم.
صارم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
1
2
سلاملطفا کمک و راهنمایی کنید
من 3 ساله خرگوش دارم امروز یکیشون مرد و من دارم دیونه میشم.این چند روز آخر از پشت به پایین شکلش عوض شده بود لاغر شده بود هیچ مشکلی نداشت اما متاسفانه مرد.این یکی هم داره لاغر میشه تو شهر ماهم دامپزشک میست ببرم پیشش،ازتون خواهش میکنم کمکم کنید نمیخوام شاهد مرگشون باشمچون دیونه میشم.آیدی تلگرام میزارم ازتون ممنون میشم.
Ostobasyan
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
1
2
سلام ....سوالی داشتم میشه
دو روزخرگوش خریدم
دیشب لای موهاش چندتا دونه ریز سیاه دیدم که وقتی دست به دونه ها زدم ریختند .....خرگوشم شپش گرفته؟
فرشاد
|
United States of America
|
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۷
1
0
من چندروزه خرگوش گرفتم فروشنده بهم گفت که سیب وهویج بهش بده
اب نده کاهوه نده میخواستم بدونم راس گفته
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۲
0
0
سلام باید چیکار کنیم تا یجا دستشوی کنه ؟؟ و موهاش نریزه
سارا یوسفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۳
1
1
به نام خداونده مهربان خرگوش توی مدرسه بود من با خرگوش ها بازی می کردم
هانيه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۵
0
3
سلام من 9تا خرگوش دارم اما همه ميگن خرگوش مريضى مياره، بدشانسى داره خلاصه از اين حرفا اما من عاشق خرگوش هام هستم يعنى يك جونم به اونا بستگى داره وهركسى داره بخاطر اين حرفا ولش نكنه تازه من هيچيم نشده يه نكته ديگه بگم كه حيوانات بهترين دوستايى هستند كه هر كسى ميتونه داشته باشه
اصغر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
1
1
سلام اقای دکتر .پسرم دو هفته پیش خرگوش خریده توی خونه چهار نفریم بدن
همه دونهای قرمز زده همراه با خارش میخواستم علت آنرا بپرسم ودرمانش چیست
پاسخ ها
فاطی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
انگل داره احتمالا کک یا گال شایدم قارچ داره حتما دکتر. باید قبل خرید هر حیوان دامپزشک مناسبو شناسایی کنی و یه سری اطلاعات راجع به حیوان کسب کنی بعدشم وسایلشو تهیه کنی بعدم مستقیم همون روز خرید مستقیم حیوانوببری دامپزشک تا اگه بیماری پوستی و انگل داره بعتون بگه و راهنمایی لازمو درمورد نگهداریش بهتون بده و آوردی خونه 1 ماه تا 40 روز قرنطینه کنی با دستکش تمیز بهش غذابدی و جاشو هر روز ضد عفونی کنی دسشویی و خودشو هر روز چک کنی تا مطمین شی چیزیش نیس و اگه بود جبرانش سخت نشه . تازه اونوقت آزاده که تو خونه یا حیاط بگرده. اینها اصول اولیه نگهداری حیوانه. انگل و قارچ مسری هستن به آدم باید حواستون به اینا باشه گاهی هیچ علامتی ندارن.
عطیه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
0
0
من ی خرگوش دارم خیلی ارومه همش لبمو لیس میزنه عاشقشم خیلی بهش وابسته شدمو وسواس گرفتم همش میترسم چیزیش بشه و من دق کنم،چجوری انگل میگیره؟؟باید چکار کنیم ک نگیره؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
من خرگوشم مرد
محمد جواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
0
0
با این دکترادیگه ادم نباید هیچی بخره
علی رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
0
0
سلام من دوتا خرگوش دارم میشه دوستان راهنمایی کنید یونجه از کجا باید تهیه کنم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
0
0
واقعا که بعضی آدما چقد عقده ای برخورد میکنن...بابا دکتر میگه ضرر داره نمیخواد که کارو کاسبی خرگوش فروشان رو خراب کنه که جبهه میگیرید و داد سر میدین که نه خرگوش کثیف نیست آخ از دست این دکترا و چرت وپرتاب مثل این...نکنه خرگوش فروشی که ناراحت میشی و جبهه میگیری ....‌‌‌‌.....دقیقا حیونی که میگیری و بهش غذا میدی به اجبار وابسطه خودت میکنی همون سکه رو میگم که نمیره از جلو در...بهش هیچ لطفی نمیکنی اونو اسیر خودخواهی و هوس خودت میکنی ............جیسون باید نو طبیعت باشه .......
مهنام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
0
0
سلام من یک هفته خرگوش نگهداری میکردم شنیدم که میگن باعث نازایی میشود آیا راست یا نه ممنون‌
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
0
0
سلام
آیا دستشویی خرگوش مینیاتوری باعث بیماری میشه ؟
یلدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
1
0
من یه خرگوش دارم چند بار مریض شد ولی بردمش دکتر و خوب شد دندونش شکست ولی دوباره بالا اومد آخه وقتی خرگوشم انقدر قوی هست باید بهش واکسن بزنم؟؟؟؟؟! لطفا جوابم رو بدین درضمن خیلی مو هاش می ریزه و یکی از دوستان سوال پرسیده بود چطوری زبون خرگوش هارو بفهمم جوابش اینه که تو نت سرچ کنه معنی زبون خرگوش ها
کسرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
0
0
من ی خرگوش لوپ نر دارم که تقریبا ی سالشه. اصلا توی خونه یا قفسش دستشویی نمی کنه و داخل یک گلدون که توی تراس گذاشتم کارشو انجام میده. اما ی ماهی هست که شدیدااا موهاش میریزه. علتش چی می تونه باشه؟ ممنون میشم اگه پاسخ بدین
Hosna
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
1
0
سلام دوستان مشه زود جواب من را بدین
من یه خرگوش ناز دارم اسمش پینکی هست من خیلی روش حساسم پدر میگه اینا چیه و اصلا دوست نداره یه خرگوش داشته باشم میگه اگه موشو بخوری بیچاره میشی من کمی میترسم اما خوب دوسش دارم چیکار کنم خیلی خیلی خیلی دوسش دارم

میگن که اگه موی خرگوش را بخوری نازایی میاره ؟
صدف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
1
0
من دوتا خرگوش دارم یدونه بزرگ ی کوچیک بزرگه رو نامزدم بعنوان کادو بهم داد بعد چند ماه یه کوچیکم برام خرید اسم بزرگه برفی و اسم کوچیکه صدفه وقتی متوجه شدم برفی صدف و اذیت میکنه صدف اوردم اتاق خودم و قفس جدا براش گذاشتم برفی و در طول روز رو بوم خونه میبرم تا بازی کنه شبم میارم خونه ولی بیشتر با صدف سر گرمم اونو بوس میکنم بغل میکنم اونم دستمو لیس میزنه ولی من تو شهرستان زندگی میکنم و نمیدونم از کجا یونجه و پلت تهیه کنم و همیشه کاهو بهش میدم با حرفایی که دکترو میزنن نگرانم کردن ولی خیلی به صدف وابستم بیشتر اوقات برفی گندم کفترای برادرم و میخوره متاسفانه برفی فرار میکنه و اصلا بازیگوشی نمیکنه فقط موقعه غذا دادن روی دوتا پاهاش می ایسته و بعد باید برم کنار تا غذاش و بخوره از طرفی دلم نمیاد بیرونش کنم با حتی بفروشمش
پریسا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
0
0
سلام
من یه خرگوش ۳ ماهه دارم
موهای پشت گردنش شروع کرد به ریختن
بردمش انگل تراپی داخلی و خارجی
موهای پشت گردنش کی در می یاد ؟
کسی تجربه شو داره ؟ کمک کنید
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
0
0
خانم مهسا عزیزم اون دکتری که گفتین کجا هست مطبشون لطفا برام ادرسشو بزارین ب این اینیل پیام بدین @rahimiiifateme743@gmail.com ی خرگوش مریض پیدا کردم این چند روز حتما باید بره دکتر نمیدونم چرا غذا نمیخوره و اب دهنش همش میاد
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
1
0
سلام
من یه خرگوش دارم که 3ماهشت امروز گرفتم وقتی میخواستم بزارمش زمین چنگ زد به دستم میخوام بدونم باید به دکتر مراجعه کنم یا مشکل نداری جای چنگ ها مقداری میسوزد
هانيه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
1
4
سلام خسته نبااشيد
ببخشيد خرگوش هام ايا شپش ميگيرن ؟
من با اينكه خرگوشمو بردم دامپزشك اما بازم سرم شپش گرفته ميخوام بدونم كه ايا ممكنه داشته باشه من از اون گرفته باشم يا نه
پاسخ ها
خرگوشمو میخواام
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۹
بیماری های پوستی مثل انگل و قارچ مسری هستند . پس به احتمال زیاد هم بقیه اعضای خانواده و خرگوشتونم مبتلا شدند.
Hasti
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
1
0
سلام من یک خرگوش دارم هنوز خیلی گوچیکه بعد بیماری نداره من چون داداش کوچیک دارم خیلی میترسم خرگوش لپ هم هست خیلی گوچیکه ولی خیلی مدارا میکنم دستامو میشورم قبل اینگه دست به دهنم بزنم و غذا بخورم ولی میگن خرگوش لپ هیچ مریضی نداره. لطفا هرکی میدونه جوابمو بده
پاسخ ها
محدثه
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
آیاموخرگوش بره توگلومریض میشی هرکی میدونه جوابموبده
فاطمه
|
Finland
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
0
0
سلام ببخشید من می خواستم یه خرگوش
س
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
0
1
سلام ازنظرشماموخرگوش بره توگلوآدمومریض میکنه
پاسخ ها
لیلا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
اگه قارچ نداشته باشه نه .
اگه مریضی مشترک با آدم داشته باشه از اونا میگیری موهاش کاری نمیکنه.حساسیتم مایتها و دسشویی ماتا درست میکنن .تندتند تمیز کنی و هر هفته جاشو وسایلاشو با الکل بالای 70درصد یا وایتکس و آب 1/4 مخلوط کن ضدعفونی کن .مواظب غذاشم باش استریل بگیری کرم و مریضی نگیره همین خییییلی حیوون گلیه من خودم خرگوش داچ دارم که بعضیا اشتباهی اسمشو مینیاتوری میگن غلط مصطلح شده . 3ساله دارم شاد و شنگوله.
فرشته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
2
0
باسلام وخسته نباشید من یک خرگوش ۵یا ۶ روزه دارم اهلی نیست توی یک باغ بدون مادر پیداش کردم من برای سیر کردنش بهش شیر پاکتی کم چرب میدم سرحاله ممنون میشم واسه تغذیش بهم بگین چی واسش بهتره بدم
پاسخ ها
فاطی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
خرگوشهای صحرایی بعضیاشون بچه هاشونو روی زمین یه گوشه ای زیر بته ای جایی قایم میکنن و گاهی بهشون سر میزنن کاش برش نمیداشتی الان مادرشون شاید بهشون دیگه شیر نده. کاش به جاش برای مادرش یونجه میذاشتی. میگن سرلاک گربه 1ب1ترکیب کن بده یا شیر بز پاستوریزش کن بده اگه دیدی نفخ کردن شیر نده و همش آب بده بهتر نشد بدو دکتر تا نمیره.
آخه چرا ندونسته بچه های مردمو یتیم کردی .
ندا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
با غذا یونجه ای هویجی بذار سر جاش حواستم باشه گربه کلاغی نبرتش حتمی مادرش دنبالش میگرده.طفلی
....
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
0
1
سلام خرگوش من جسی جفت نداره ومن بخاطر ایم موضوع خیلی میترسم که براش اتفاقی بیفته جسی همش سیع میکنه که باهاش بازی کنم وهمش درحال بازی کردنه نمی دونم به جفت نیاز د اره یانه خیلی کم پیش میاد که آب بخوره وجهی اکثر مواقع درحیاط بازی میکنه وهنگامی که دربسته است از هرطوری میاد داخل وکنار م میشینه البته توی حیاط یه کلبه داره لطفا درمورد موضوع بالا به من جواب بدهید
نیل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
2
0
خرگوش من آلت تناسلیش ی جوش سفید زده و بغلش یکم زخم شده هر چی خوندم اطلاعاتی پیدا نکردم چیکارش کنم و چه موردی براش پیش اومده
پاسخ ها
خرگوشمو میخواام
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
شاید قارچ گرفته معمولا علامت ندارن و فقط با ریزش مو گاهی با شوره یا کبره شروع میشه گاهی هم با یه جوش قرمز و بعد زخم شروع میشه که گاهی انگل ها یا زخمهای پوستی مثل فرو رفتن خرده چوبها و عفونت اونها باعث ایجادش میشه هم قارچ مسریه حتما محدودش کنی کاملا درمان میشه جای نگرانی نیست فقط یکم وقت گیر هست عوامل استرسزا رو در محیطش کم کن چون به تشدیدش کمک میکنه.کرمها رو اندازه موضع سر انگشتت با دستکش تمیز بردار کمی سر انگشتت گرمش کن تا حیوونی شوکه نشه (که ترجیحا نالیونش خش خش نکنه نترسه )در روز 3بار هر 8ساعت باید بمالید و سر ساعت باید بزنید.ولی از دکترش بپرسید بهتره در ضمن داروی خوراکی بگیرید بهتره چون گاهی قارچ در ریشه تمام موهاش لانه میکنه که اونوقت کرم کمک نمیکنه بهتره خوراکی بده تا از بدنش جذب بشه. از دکتر بپرس چیزی برای اینکه کرم رو نلیسه باید دور سرش ببندی (چیزی مثل اونا که دور سر سگ و گربه میبندن)؟ نباید موهاشو شونه بزنین حیوانو محدود کنید و محلهای حضورشو یا با الکل طبی بالای 70درصد یا محلول 1/4 وایتکس تمام محل حضور و وسایلاشو ضد عفونی کنیدوغذاشو زمین نریزید و غذاهای ویتامیندار بهش بدید که تقویت بشه. سریع دامپزشک ببرید اگه شونه زدید از دکتر بخواهید تا داروی خوراکی بده قارچ مسریه ولی قابل درمانه .در صورت تایید و قرنطینه تا 40روز درمان ادامه داره و بعد 2بار دوهفته درمیان کشت مو باید بدید مطمین بشید تموم شده و تا اون موقع بهتره محدود باشه باهاش با دستکش بازی کنید ترجیحا دستکشی که صدا نایلون نده تا نترسه و غذا بدید و براش اسباب بازی بذارید مثلا گلوله ای که با علف درست کنید سرگرم بشه در غذاش فیبر رو کمی بیشتر کنید چون دیگه نمیتونید شونه بزنید .قرنطینه باشه نه زندان!! .جاش یه مقدار آفتابگیر باشه بهتره. ممنون از عاطفه انسانیتون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
0
2
سلام اگه خرگوش به دست بچه ها حمله کنه یا پنج بندازه یاید سوزن کزاز بزنه لطفا جواب بدین
الناز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
2
0
خرگوشم امروز از پله افتاد پایین. از اون وقتی ک افتاد یه چشماشو باز نمیکنه
خیلی ناراحتم. چیکارش کنم؟
پرستو
|
United States of America
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
3
0
آیا خرگوش نازایی میاره من خیلی نگرانم
پاسخ ها
چه حرفیههههه آخهههههههه!!!!
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
خرافاته.
علم را از شبه علم و خرافات تشخیص دهیم.
علم همیشه درسته مثلا انگل یایمیتونه برخی عفونتها و سموم میتونه باعثش باشه که از سبزی خوردن هم میشه گرفتش و علتش عدم رعایت بهداشت در یکی از مراحل تولید و حمل و نقل و توزیع و مصرفه ولی خود حیوان حالا هر حیوانی هرررررگز
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
1
0
سلام اقای دکتر من میخام یه خرگوش بخرم و بزارم تو باغمون ایا هوا که گرم باشه هیچ مشکلی بر خرگوش به وجود نمیاد لطفا بگین
خرگوشمو میخوااام
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
0
4
سلام دوستان عزیز
یکسری مطلب هست در مورد خرگوش که گمون میکنم بهتره دوستان بدونند چونچو این سوالات رایج درمورد این حیوان نازنینه و حاصل تجربیات کسانیه که حیوان عزیزشونو از دست دادن و اگه تجربیات بیشتری دارید لطفا بگذارید تا به هم و به حیوانات تا جایی که بلدیم کمک کنیم .سعی کنین قبل خریدخخرگوش نیازها و بیماریهاشو یاد بگیریم و دامپزشک خوب رو شناسایی نیم چون چک ماهانه حتما لازمه.سعی کنیم شکار نکنیم و حیوانات و طبیعت رو یتیم نکنیم. و خرگوش زیر3ماه یا هر حیوان رو در سن نوزادی نخرین اولا این ظلم رو در حق حیوان زبان بسته و خانواده اش نکنین
پاسخ ها
خرگوشمو میخواام
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
در ضمن ماهی یکبار تمام ناخنهای خرگوش البته نه از بیخ باید گرفته بشه تا رشد بیرویه اون باعث آسیبو انحراف عضلاتش نشه
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
1
0
سلام من الان خرگوش ماده دارم اسمش هم ریمنی خیلی دوستش دارم غذای خرگوش من نون با یونجه خلاصه هرچیزی دید میخوره مخوصا ب چیزای شیرین علاقه داره ی بار بیسکویت گذاشته بودم رفته همشونو پخش کرده توی خونه ولی نمیدونم چرا موهای خودش میکنه بعدشم چنگ هم میزنه ب ادم دلیل لیس زدنش چیه ک اینطور میکنه چیز روغنی خوبه ک بهش بدی لطفا جواب بدید
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
3
0
من به خرگوشام غیر از نان هرچی میدم میخورند حیوون خیلی نباید تیتیش مامانی بار بیارید
ZZZZ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
1
1
سلام من 1 خرگوش ناز و گوگولی دارم که هیچ مشکلی نداره و هر هفته پیش دامپزشک میبرم و غذاش هم کمی هویج و کاهو و میوه حات هست قفسش هم بسیار بزرگ و جالب هست من قفس خرگوشم رو جوری براش درست کردم که فضای خیلی شادی داره من قفسش رو رنگ های شاد زدم روش و دور قفس رو با ستاره های تزئینی تزئین کردم و خرگوشم خیلی این فضا رو دوست داره من قبل از کرونا خرگوشم رو به پارک میبردم و باهاش کلی بازی میکردم خرگوش من خیللللللللللللی شاد هست من با حرف اقای دکتر خیلی مخالفم خرگوش خیلی حیوان مظلومی هست و اگر در جای تمیزی نگهداری شود اتفاقی نه برای خرگوش میوفتد نه برای خود ادم
پاسخ ها
ناشناس1
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
عزیز بهتره بدونی خرگوش رنگهارو نمیتونه تشخیص بده حالا شما هی برو رنگ آمیزی کن
اصلا از کجا میدونی خوشش میاد هیچ حیوونی قفس رو دوس نداره حتی اگر مثل قصر درستش کنن اون بیچاره رو انقدر زجر نده بهتره بدونی حیوونا اکر زجر بکشن نفرین میکنن . نفرینشونم دامن گیره
عزیزم حتما غذای اصلیش رو بونجه خشک قرار بده با یک کاسه لبه کوتاه برای آب تمیز
و شیرینیجات اصلا بهش نده ک باعث کورشدنش میشه
کاهو و هویج و میوه و نون وکشمش و آجیل هم ب صورت دو روز در هفته بده ب عنوتن جایزه ن همیشه
دقت کن جاشم باید طوری باشه ک حداقل 5 تا خرگوش مثل خودش توش جا بشه عزیزم
امیر علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
1
5
سلام. من دیروز دو تا خرگوش گرفتم. از اون موقعی گرفتمشون بینیم میخاره و همش عطسه می کنم باید چیکار کنم.
پاسخ ها
فلفل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
بدو دکتر بدجور مریضه
خرگوشمو میخواام
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۹
گمونم شما حساسیت دچار هستید. باید مایتها رو که عامل حساسیت هست رو از محیط کم کنید.ولی خوب بهتره خرگوش رو هم از لحاط انگل یا بیماری پوستی دکتر معاینه کنه. حتما حیوان رو که خریدید اول ببرید دامپزشک بگید ار لحاظ بیماریهای پوستی و انگل و سایر بیماریها چک کنه و راهنمایی لازم رو درمورد نگهداری و تغذیه اش به شما بده و بعد هم 1 ماه تا 40 روز قرنطینه کنید تا در صورت بروز مشکل جبرانش سخت نشه.بعد مشکل نبود اجازه بدید تو خونه یا حیاط بگرده و یا قازی بقیه خرگوشهای سالمتون برند.حتما معدوم کردن بهداشتی فضولات و حیوان بیمار رو یاد بگیرید و انجام بدید تا حیوانات بیگناه در ارتباط با باغ و باغچه وکوچه و خیابان و کوه و دشت از سرایت اونها در امان باشند تا مبادا جنایتکار بشید و از شر چرخه لعنتی بیماری و اپی دمی شدنش در محیط جلوگیری کنیم .نگید کوچولوله یا حوصله ندارم بخصوص حالا که بیماریهای زیادی در اثر عدم آموزش کافی و یا تاکید در محیط هست. به خاطر داشته باشید هر بیماری از یک نقطه شروع و به همه سرایت میکنه پس تبدیل به منبع آلودگی نشیم.!!!!!
صبا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
6
1
سلام من یه چند روزیه خرگوش خریدم خیلی دوسش دارم میگن نازایی میاره خودمم یه ماهی میشه عروسی کردم همه میگن پسش بده منم عاشقشم
Niki
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
0
8
وقتی از دواج کردم شوهرم خرگوش داشت الان 3ساله باهم زندگی میکنیم امسال بچه دار شدم حالا یه دوقلو دارم سینا و سیما.
دست از خرافات بردارید. بسه دیگه قرن 21 ماشالله همه مدرسه رفتین یا اقلا خوندن و نوشتن بلدین. یا اینهمه تلوزیون و فضای مجازی دیدین. بابا علم هست باور کنید .بهداشت و تغذیه هر چی رعایت کنید مشکلی پیش نمیاد .اقلا یه نگاه به زندگی مردم دنیا بندازین هر جور حیوونی دارن.
پاسخ ها
بیکارالدوله
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
حالا چ دلیلی داشت اسم بچه هانو بگی اسم شوهرتم میگفتی دیگ
خخخخخخخخخخ:))))
تمنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
4
0
من خرگوشم یه حشرات ریز قرمز و قهوه ای تیره ای رو سرشه باید چیکار کنم از بین بره
پاسخ ها
میلاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
وااای انگل گرفته. مراقب باش سرایت بهتون نکنه. جاشو وسایلاشو ضد انگل بزن خودشم ببر دکتر ضد انگل بزنه.نکنی انگل بدنشو ضعیف میکنه مریض میشه میمیره یا باعث قارچ و اینا میشه. جاشو اقلا با الکل بالای 70درصد طبی بزن یا حداقل با وایتکس4س1/4با آب قاطی کن جاشو ضد عفونی کن هر روز حتما ببر دکتر
فارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
2
1
سلام. من یه خرگوش داشتم از این داچ بود سیاه وسفید . عشقم بود. خانوادم نمیخواستن ولی با اصرار من نگهش داشتیم . متاسفانه تو این شرایط فعلی غدای مناسبش یعنی یونجه پیدا نکردم و هویج و نون اجبارا زیاد دادم که باعث شد گلوله مو بگیره و بمیره. حالا خانوادم نمیذارن من یه خرگوش دیگه بیارم میگن میمیره آخه من خیلی گریه کردم همش ناراحت بودم الانم یادم میوفته اشکم درمیاد. میشه بگید من چه کنم خرگوش بگیرم یا نه؟آخه خیلی دوس دارم ولی خانوادم مخالفن.
پاسخ ها
ی دوست
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
دوست عزیز نمیدونم چند سالته ولی حدس میزنم 18 سالت نشده هنوز
عزیزم باید قبل از خرید مطمعن میشدی ک میتونی شرایط ی زندگی خوب رو برای اون خرگوش فراهم کنی یانه ک اینکارو نکردی و متاسفانه باعث مرگ حیوون بیچاره شدی و اینبارم میخای دوباره اینکارو بکنی؟
عزیزدل یکمی هم بجز خودت ب فکر بقیه باش برده ک نمیخای بگیری بالاخره اونم زندست و حق زندگی کردن داره مثل تو و فقط یکبار میتونه زندگی کنه من ی خرگوش دارم ی طبقه کلا واسه ی اونو وسایلشه غذاشم با وسواس زیاد ب اندازه و زمان مشخص بهش میدم همیشه نوازشش میکنم و اگر کاری رو دوس نداره ب هیچ عنوان مجبورش نمیکنم
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۹
1
1
سلام
خواستم بدونم برای خرگوش خانگی باید واکسن زد اگه نیاز هست چه واکسنی باید بزنم
ممنون از اطلاعات مفیدتون
پاسخ ها
خرگوشمو میخواام
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۹
یکسری بیماری های ویروسی به خصوص در مناطق مستعدو هر از چند وقت یکبار تکرار میشن.نشنیدم واکسن هاری خرگوش هم موجود باشه تو ایران.
arezoooo
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
0
2
من یه خرگوش میخوام . یه داچ سیاه وسفید .همون که عشقم بود همون که نمیخواستم بمیره ولی مرد و من هر روز گریه میکنم.خدا میشه این یه بار به جز برای پیغمبر مرده رو زنده کنی.من خرگوشمو میخوام یه خرگوش ساده!!!!
fatemehkaviani
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
0
1
سلام خسته نباشید من یه خرگوش نژاد چشم قرمز دارم و خیلی موهاش می‌ریزه هروقت بغلش میکنم ویا نزدیک میشم فک میکنم یه گوله مو توی گلوم چسبیده ولی من موقع بغل کردن تا جایی که میتونم دهنم رو باز نمیکنم ولی بعضی ها میگویند از بینی هم وارد میشه می‌خوام بدونم واقعا موهای خرگوش برای انسان ضرر دارد یا شایعه است خواهش میکنم پاسخ بدید دارم از استرس میمیرم
پاسخ ها
خرگوشمو میخواام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
موهای خرگوش ضرری نداره بلکه دسشویی مایت( که از وست مرده تغذیه میکنهو روی پوست خود انسان هم همیشه هست )که حساسیت درست میکنه مگه اینکه خرگوش آلوده به بیماری مشترک با انسان مثل قارچ و انگل و غیره باشه .و اما خود خرگوش فصل که عوض بشه خرگوش ریزش مو پیدا میکنه و باید بیشتر شونه بزنی وجز این هر روز باید موهاشو شونه مخصوص بزنی و تو غذاش چوب بید و سیب و علف باشه تا فیبر مورد نیازش تامین بشه و بهش سر هر هفته 2قطره روغن زیتون یا قرچک بخورونی تا گلوله مو نگیره. به جز این یکسری ویروسها و قارچ و انگل میتونه باعث ریزش مو بشه که خطرناکه و حتما باید درمان بشه حتما دکتر بذای چکاب ببرید.
shiva
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
0
1
سلام. من خرگوشمو تو اتاقم ازاد گذاشتم. ادرارشو تی میکشم مدفوعشو جارو میکنم. دلم نمیاد حبسش کنم یه جای کوچیک؟ به نظرتون اینکار ضرری بهم میزنه؟ خواهش میکنم بگید
خرگوشمو میخواام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
0
2
در یک محل خاصی که مبینید بیشتر دستشویی میکنه و نزدیک محل قایم شدن و استراحتش نباشه یک علوفه بند بگذارید موقع خوردن علوفه خشک بی اراده دسشویی میکنن و ظرف دسشوییشم همونجا بگذارید و داخلش کمی از فضولات یا دستمال آلوده به ادرارشو بندازید.یاد میگیره آزاد باشه هم همونجا دسشویی کنه هر وقتم رفت اونجا دسشویی کرد سریع تشویقش کنید و نوازشش کنید.خرگوشها به طور غریزی علاقه دارند جای خاص دسشویی کنند.اینطوری اونم از آلودگیهایی که دسشوییاش ممکنه ایجاد کنه در امان میمونه و زحمت شمام کمتر میشه
یه نفر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
1
0
سلام ببخشید من خرگوشک کاملا سالمه ولی امروز یه چیز سیاه مثل شپش نزدیکای بینیش دیدم باید چجوری از بین ببرمش و به آنان هم منتقل میشه ؟
رها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
0
0
سلام منم امروز دوتا خرگوش سفید هدیه گرفتم خیلی نازن چطور میشه ازشون نگهداری کرد
فاطی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
0
0
چرا جملات نظر بعضیا ناقص میاد؟!!!
ایدا
|
United States of America
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
2
1
سلام من یه خرگوش کوچولودارم ک دمش ب قفسش گیر کرده وکنده شده بنظرتون خوب میشه باز دم درمیاره لطفا راهنمایی کنید
تیبا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
2
1
مگه مارمولکه عههه. ببر دکتر الان شوکه شده زخمش عفونی نشه یا قارچی نشه الان از درد گلوله مو میگیره ها لااقل 2قطره روغن زیتون بده با چوب بید و خارخاسک . اگه 3ماهو بالاتره سنش 500آزیترومایسین رو 5قسمت کن هر4ساعت تو 1میلی لیتر آب حل کن با سرنگ بدون سوزن بخورون بهش تو آبشم یه کوچولو نمک بریز همیشه.اگه سنش کمتر از 3ماه تو2میلی لیتر آب حل کن اگه زیر 1ماههخیلی احتیاط کن تو 4میلیتر حل کن بده .پلی حتما دکتر ببر نمیره و اگه دارو دادی بهش بگو
عسل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
3
0
سلام ببخشید من الان یک خرگوش مینیاتوری دارم آیا واقعان برام زرر داره لطفا بهم جواب بدین خواهش میکنم
پاسخ ها
این چه فکریه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
خرگوش و هیچ حیوونی برای هیچ کس ضرر نداره.خیلی جاهای دنیا این حیوانات و خیلی حیوانات و حتی حشرات رو پروش میدن و از محصولاتش استفاده میکنن و حتی میخورن. اونی که ضرر داره عدم رعایت بهداشت و نا آگاهی و یا عدم دسترسی به دارو و درمان درست و کافی و بهداشته. بیماری از میکروب یا ویروس و قارچ میاد که اینو از هر جای آلوده ای میشه مبتلا شد ربطی به خرگوش نداره. ...........................
Anis
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
0
0
سلام
من الان یه چند روز پیش خرگوش گرفتم یکی دو ماهش هست ولی رابطش با من خیلی خوب نیست
می خواستم ببینم چی کار باید بکنم تا با من صمیمی بشه
عسل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
2
0
سلام من یه خرگوشی حدود یک سال دارم خرگوش
تو ۵ ماهه گی مو هایش می ریزه میشه بگین راه درمان داره و اگر داره چه دارویی بخرم .
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
1
0
من دوتا خرگوش دارم که یکی،شون سه تا بچه گذاشته
رها نونو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
1
1
توروخدا منم راهنمایی کنین.یه خرگوش دارم ناخنش بلند شده بود دنبال ناخنگیر مخصوصش بودم امروز دیدم ناخنش فرو رفته تو انگشت کناریش.و نمیتونه راه بره.خیلی ناراحتم حالا چیکارکنم
پاسخ ها
جلیل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
با کمک یه نفر دیگه خرگوشو بنشون بغلت محکم نگه دار در نره انگشتاشو دونه دونه انگشتهاشو نگه دار با قیچی بچین فقط نترسونش و محکم دستشو نگیر چون عضلاتش ظریفه و مواظب باش قیچی به چشم و چالش نره و ناخونشو از بیخ نگیر و با نوازش آرومش کن. زخمشم با صابون شستشو بده و اطرافشو الکل طبی بزن .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
1
1
سلام من یه خرگوش لوپ خریدم روی موهاش حشره می بینم چطوری تمیزش کنم
پاسخ ها
نیک
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
قبل اینکه بگیری باید ببری دکتر ضد انگل مناسب رو با توجه به سنش بهش بزنه.اصلا قبلقهر خرید باسید اطلاعات کافی در مورد یماری نیازهاش کسب کنی و لوازمشو بگیری و هر حیوان گرفتیت اول مستقیم باید ببری پیش دامپزشک متعهد که از قبل شناسایی کردی وو بهشمی‌کنم بگی در مورد بیماری داخلی و پوستی و انگل و مسری حتما چکش کنه و یه محل مناسبم برای 1ماه قرنطینه داشته باشی تا در صورت داشتن مشکل پنهان به شما سرایت نکنه.
نیلوفر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
1
0
آیا خرگوش بدشانسی میاره؟
پاسخ ها
اماااان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
بالا کسای دیگه هم از این حرفهایی که هیچ منطقی پشتش نیس گفته شده. شانس شما رو سست انگاری و کوتاهی یاا تلاش و دقت و در مرحله دوم ،اشتباهات و سستیهای دیگران میسازه یعنی زنجیره ای از حوادث. خرگوش یونجه خور بدبخت که زبون تو رو هم نمیفهمه این وسط چیکاره هست؟!!!!
ندا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
از خدا بترس به حیوون بیزبون خدا تهمت نزن عه. تازشم اون باید دعا کنه که تو مسیولیتپذیر باشی و حواست به زندگی و سلامتیش باشه و تا ازش خسته شدی قلبشو نشکنی و از خودت تردش نکنی.خواهش میکنم به جای ساعتها فکر کردن ووبه یا هزینه کردن به چیزهایی که توجیه درست ندارن ، فکر کنید و با دقت ریشه مشکلات رو تو کارهای خودمونیاخودمونیا دیگران پیدا کنیم و تا جای ممکن راهشو ببندیم تا مشکلاتمون واقعا حل بشه .زیاد سخت نیست.
یگانه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
0
0
سلام آقای دکتر ممنونم ازتون بخاطر اشتراک گذاری این مطالب خوب
از کجا بفهمم خرگوشم چند سالشه؟
آیا تزریق واکسن برای خرگوش ضروریه؟
اگر هست چه زمان هایی؟
اگر برای خرگوشم ی خرگوش ماده بگیرم با هک جفت میشن؟
چند ماه پیش یک حشره بسیار ریز سیاه کوچیک نزدیک بینیش دیدم و کندمش ک اندازه یک عدس خیلی ریز خون اومد اگردوباره دیدم باید چکارکنم؟
..
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۳۰
0
1
سلام میخواستم ی چیزی بگم خرگوش من کک داره و من هرچی توی موهاش نگا مبکنم چیزی نیس اما همش شبا بدنم خارش داره من باید چیکارکنم که ککش بره و همینطور که بدم یه جور میگین خرگوش خطرناکه که من از اینکه براش یه ماده بگیرم پشیمون شدم
پاسخ ها
ک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
قارچ .گال انگل یا ضعف تغذیه باعث خارش میشه دکتر ببر انگل و بیماری پوستی مسری هستند .هر حیوان گرفتید اول ببرید دامپزشکی از لحاظ انگل و بیماری پوستی چک بشه و ضد انگل بزنن بهش بعد تا 40 روز قرنطینه با حفظ بهداشت روان و تنوع تغذیه و تامین نور آفتاب مناسب حیوان و لانه اندازه مناسب و استانداردحیوان نگه دارید بعد اگه مشکل نداشت آزاد بذاریدش.
فرد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
2
1
به نظر من بهترین حیوان خوانگی پرنده است پرنده ی آزاد مانند کبوتر که اولش با لاش بسته هست ولی بعدش عادت میکنه دیگه نمره پرواز میکنه تو آسمون آزاد هم هست خیلی هم پرنده ی با شکوه و زیبایی است ونژاد های خیلی زیبایی داردو اگر کبوتر از هرپرنده ای حساس تر است اگر در قفس باش طول عمر آن خیلی کم میشودچون این پرنده عشق پرواز است وهنر بازی وملق در آسمان را داردو از نظر من بهترین هست چون در قرن ها پیش کبوتر جز پرندگان خانگی محبوب ما ایرایان است سلامتی هرچی خرگوش بازو عشق بازه
m
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
1
0
سلام ببخشید من میخوام خرگوش لوپ بگیرم دوستم میگفتش که هیچ بیماری نداره و همینطور هیچ واکسنی و کاملا هم تمیزه چون اون قبلا داشته میخواستم ببینیم کسانی که الآن خرگوش دارن هیچ بیماری ازش ندیدن؟ یا تاحالا شده گاز بگیره دستتون رو؟زیاد گاز میگیره؟
اگر جواب بدید ممنون میشم❤
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
1
1
من یک خرگوش همین امروز گرفتم فقط دمش کمه ۲سالش هست و شاد هست خیار و هویج میخوره بعضی مواقع هم تخمه میخوره
خرگوش من آیا مریضی داره؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
غذای اصلب خرگوش یونجه هستو هفته ای 1بار علف تیموتی گشنیز اسفناج شنبلیله و برگ تربچه ریحان و کرفس و جعفری شوید نعنا خارخاسک هفت بند شنگه پیچک صحرایی برگ درخت سیب بید گلابی توت و تکه ای سیب و موز و تمشک و گلابی و هویج و کاهو و پلتهای تارخ مصرفدار کارخاته ای برای تشویقی و تنوع غذایی که لازمه و براب گلوله مو نگرفتن و جلوگیری از رشد دندان پنهان باید 2قطره روغنزیتون و چوب بید سیب و گلابی و شمشاد توت بدی و اصلا سیر پیاز تره و چوب گیلاس و آلبالو و کاج بهش نده مسموم میشه و مراقب باش سم کشاورزی و انگل (یعنی غذای استریل بده)هم قاطی غذاش و چوبهاش نباشه.خیار و هویج کاهو کشمش هفته ای 1بار میدن برای تنوع غذاییمیدن . موهای زیر دم و اطرافشم کوتاه کن و ماهی 1بار چکاب حتما دامپزشک اگزاتیک ببر خونه اشم هفته ای 1بار استریل کن با محلول 1به4وایتکس. موهاشم ضرر نداره . اگه قارچ یا انگل داشته باشه سرایت میکنه خارش میگیرین
معصومه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
1
0
ما یک خرگوش نر خریدیم خیلی کم راه می رفت بعد ۳روز مردوما هممون از وقتی اون به خونمون اومد خارش شدید گرفتیم رفتیم دکتر گفت حساسیت هست ولی هنوز خوب نشدیم چیکار کنیم
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
0
2
خرگوش عشقه بخوص اگه لوپ باشه خیلی نازه اصلا هیچ مریضی نداره هیچ انسانی انداز خرگوش تمیز نیست من دارم عشق منه خوشگل ترین خوشکلاست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
0
0
سلام خواستم بپرسم موی خرگوش و نفسش برای انسان مشکل درست می کنه یا نه ممنون میشم جواب بدید
پاسخ ها
کیمیا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
نه آنچه مشکل درست میکنه مایت هست که از پوستهای مرده تغذیه میکنه ولی فضولاتش باعث حساسیت و بیماری میشه. این مایتها حتی روی پوست آدمم هست و وقتی زیاد میشن مشکل درست میکنه یعنی اگه حیوان نداشته باشی و بدون اون هم در اثر کمکاری در تمیزکاری یا وجود بیماریهای زمینه ای ممکنه دچار حساسیت بشیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
0
0
سلام میخواستم بپرسم دلیل اینکه خرگوش خودش رو خارش میزنه چیه ؟ آیا شپش داره ؟ اگه داشته باشه چطور باید بفهمیم و اینکه به انسان منتقل میشه؟
ممنون میشم اگه جواب بدین
پاسخ ها
تینا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
کمبود ویتامین و انگل مثل جرب و قارچ و حساسیت پوستی و بعضی بیماری های میکروبی میتواند دلیلش باشه . بیماری پوستی و انگل احتمال سرایت دارند باید حتما علت یافته و مشکل اون رفع بشه
عرفانه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
1
0
سلام
من ۴ روزه خرگوش گرفتم ، ۲ روز اول خیلی خوب و زیاد غذا میخورد ، ک بیشترم یونجه میدادم ولی خشک نبود یونجه کنارش خیلی کم کلم و یکم بلغور و پوست سیبم خورد ولی اب نمیخورد ،
الان ۲ روزه هیچی نمیخوره ، تحرکشم خیلی کم شده
لطفا راهنماییم کنید ، امکان بردن پیش دامپزشکم ندارم
پاسخ ها
ه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
خرگوشت دچاره گلوله مویی یا انگل شده در اثر اندوه و ترس . اقدامات مربوط به گلوله مو دادن 2قطره روغن زیتون و آب با کمی سرکه
و انواع چوب بید و سیب و توت و گلابی و شمشاد و خارخاسک و کاکوتی و نعنا و شنگه بهش بده و بدوانش با غذای مورد علاقه اش وواگه جایی برای قایم شدن بذار و نترسونش .اگه تا یک هفته خوب نشد انگه و یا بیماری دیگه حتما باید دکتر ببری داروی ضد انگل بده به تناسب سنش. غذای اصلب خرگوش یونجه هستو هفته ای 1بار علف تیموتی گشنیز اسفناج شنبلیله و برگ تربچه ریحان و کرفس و جعفری شوید نعنا خارخاسک هفت بند شنگه پیچک صحرایی برگ درخت سیب بید گلابی توت و تکه ای سیب و موز و تمشک و گلابی و هویج و کاهو و پلتهای تارخ مصرفدار کارخاته ای برای تشویقی و تنوع غذایی که لازمه و براب گلوله مو نگرفتن و جلوگیری از رشد دندان پنهان باید 2قطره روغنزیتون و چوب بید سیب و گلابی و شمشاد توت بدی و اصلا سیر پیاز تره و چوب گیلاس و آلبالو و کاج بهش نده مسموم میشه و مراقب باش سم کشاورزی و انگل (یعنی غذای استریل بده)هم قاطی غذاش و چوبهاش نباشه.خیار و هویج کاهو کشمش هفته ای 1بار میدن برای تنوع غذاییمیدن . موهای زیر دم و اطرافشم کوتاه کن و ماهی 1بار چکاب حتما دامپزشک اگزاتیک ببر خونه اشم هفته ای 1بار استریل کن با محلول 1به4وایتکس. موهاشم ضرر نداره . اگه قارچ یا انگل داشته باشه سرایت میکنه خارش میگیرین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
2
0
خرگوشم پرید شده چی کار کنم کی خوب میشه
پاسخ ها
لیلا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
خرگوشها پرید نمیشن خرگوشها
ی ماده خونریزی ماهانه ندااااارند.فقط خرگوش که بیماری ویروسی یا سقط جنین یا صدمه داخلی دچار بشه اینطور میشه. حتماذضد عفونی محل زندگی و حتمااا دکتر اگزاتیک متعهد ببر و خرگوش های دیگه جدا از هم قرنطینه کن
وحید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
ویروسه خرگوش م نم اینجوری شد متاسفانه مرد . دکتر گفت حتما بهداشتی معدوم کن سطل زباله ننداز وو توی باغچه و دشت چال نکن تا بیماری تو محیط اپی دمی نشه امیدوارم مال تو خوب بشه . زود دکتر ببر. شاید هم مشکل داخلی باشه با عمل خوب بشه.
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
2
0
ی خرگوش چشم قرمز دارم چند روزی هست ک بچه هام دونه های ریزی روی بدنشان زده و خیلی خارش میده می‌تونه علت از خرگوش باشه ممنون میشم راهنمایی کنید
پاسخ ها
ت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
حتما ببر دکتر و خرگوشم همینطور شاید انگل داشته باشه مثلا گال یا شاید قارچ که اینا مسری هستند .قرنطینه بهداشتی و ضد عفونی محیط در ارتباط و محل زندگی خرگوش لازمه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
سلام ببخشید من هم خرگوش داشتم الان این مشکل رو داریم همه ی اعضای خانواده روی پستمون دونه های قرمز و خارش شدید داریم از خرگوش لطفا راهنمایی کنید
ت
|
United States of America
|
۰۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
1
5
سلام. میخواستم بگم، من یه خرگوش ناز معولی از اینژاد داچ سیاه و سفید یه روزی به دستم رسید.کسی که اونو تو بیست روزگیش خریده بودش(یتیمش کرده بود)نخواسته بود راحت،انگار دمپایی خریده بود و نپسندیده بود، ولش کرد و نگه ش نداشت، منم دلم سوخت دیدم طفلکی خرگوشه اونقده گریه میکرد گوشه چشماش همیشه اشکاش خشک میشد.اول نمیدونستم اشکاشه بردم دکتر گفت چیزی نیست مال گریه اونه. ازش مراقب کردم ،هیچی راجع به خرگوش نمیدونستم . با زحمت خیلیزیادی نگه ش داشتم. خانوادم راضی نبودن. آخه کمبودجا داریم.این خرگوش خیلی وابسته من شده بود و منم وابسته اون.متاسفانه شرایط جوری شد که نتونستم براش یونجه تهیه کنم .به جاش هویج زیاد دادم و یه مقدارم از سبزی خوردن و نون ولی بعد 3ماه که فکر کردم خوب اینها رو هم میتونه بخوره،یه روز بد جور دل ورودش به هم ریخت اسهال شد و یه شبه مرد.هر کاری کردم نجاتش بدم نشد که نشد. خواستم این تجربه خیلی تلخمو بگم و خواهش کنم شما اینکارو نکنید .خرگوش با این غذا ها میمیره. اگه خرگوشتونو دوست دارید بهش یونجه و چوب بید وبده سیب و غذاهای مناسب و استریل که دوستان بالاتر گفتن بدید که هم سوءتغذیه نگیره هم اینکه مهمتر از اون زنده و سالم کنارتون بمونه .خرگوش من مرده. هرگز بخشیده نمیشم شما مراقب باشید در چاه خطا نیفتید.امیدوارم حیوانات دوست داشتنیتون و خودتون سلامت باشید.
Maya
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
1
0
سلام من خرگوش ۱ ماه و نیمه دارم تغذیه اش دستشویی اش بازیش همه چیش خوبه حتی بعضی وقتل بغلمم میخوابه فقط دو سه روزیه وقتی بغلش میکنم موهای بدنش میریزه نمیدونم علت چیه! ممنونم میشم کمکم کنید
مانیا
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
0
0
سلام خوب هستینمن ی خرگوش دارم الان چند وقت قارچ گرفت دارو واسش گرفتم استفاده میکنم اما خوب نمیشه امروز هم خونریزی کرد اگه میشه راهنماییم کنید ممنون میشم خرگوشم نره
سیما
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
0
2
مانیا عزیز که خرگوشت قارچ گرفته خوب میشه ولی طول 40 روز میکشه بهش استرس نده که تشدید نشه و مواظب باش کمبود ویتامین نگیره و تقویتش کن و حتما قرنطینه کن و فیبر ومثل چوب مجاز تو غذاش زیاد کن گلوله مو نگیره هر روز خونش وسایلاشو استریل کن تا دوباره از محیط نگیره و نگیرید .درمانش نهایتا 40روز طول میکشه داروهاشو سر موقع بزن و بعد 40روز 2بار کشت مو دارهبا دوهفته فاصله که مطمین نشی نداره بعد خوب دیگه .نامید نشید دستکش 1بار مصرف باستفاده کنید و برای استریل الکل طبی بالای 70% استفاده کنید و فضولات و موهای اضافه و زباله هاشم یا تو فاضلاب بریزید یا بسوزونید دیگران نگیرند.بعضی میگن لونه اشو با آتش استریل کنید موهای ریخته بسوزه.امید وارم سلامت باشید خیلی نگران نباشید خوب میشه زیر سایه زحمات شما.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
0
0
سلام
سحر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
0
0
سلام من یه خرگوش ماده یک ساله دارم که به مدت یک هفته ست تا بهش دست میزنم حمله و غرش میکنه اجازه ناز کردن به من نمیده و اگه دست بزنم چند بار بهش میره توی قفسش بیرون نمیاد در صورتی قبلا کاملا تو بغلم میخوابید
یلدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
0
0
دوست عزیز شاید در اثر بلوغ هست.باید عقیمش کنی هم برای سلامتی و طول عمرش مفیده و هم دیگه پرخاش نمیکنه.
هما
|
United States of America
|
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
0
0
سلام وقت بخیر خرگوش من دستمو گاز گرفته یه خراش سطحی اما با خون
نیاز هست واکسن هاری برنم؟
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
0
0
من تازه خرگوش گرفتم باید واکسن بزنم یانه یه مفدار کمک کنید ممنون
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
0
0
سلام من 13تا خرگوش دارم ویک سری از این ها باردار هستند و قارچ هم گرفتند نمیدونم سوزن قارچ رو بزنم یا نه لطفاً راهنمایی کنید
جمشید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
0
1
باسلام خدمت همه دوستان...من الان تقریبان ده ساله هستش که خرگوش دارم ازهرنژاد....عاشق خرگوش هستم..هیچ گونه بیماری نداری..حیوانی بامزه ودلچسب...درضمن برای اطلاع دوستان میگم خرگوشها انواع سبزیجات میخورن..غذای اصلی اول یونجه به کلیه سبزیجات بعدکاهوکرفس شلغم تربچه وچیزهای دیگ..ودرکنارش پلت هم بزارید....اونای که میگن خرگوش نبایدزیادکاهو بخوره دراشتباهستن ..خرگوشهاعاشق غذای تازه سبزیجات هستش..نمیشه همیچی اینجا نوشت درکل اونای که اطلاع ندارن نظرالکی ندن..من ده سال هستش پرورش خرگوش دارم سنم۳۴ساله...شب روزکنارخرگوشهاهستم
Sanaz
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
0
0
سلام خسته نباشید تقریبا دوهفته هستش دوتا خرگوش خریدیم ازوقتی خرگوش آوردیم داخل خانه ما همه اعضای خانواده خارش بدن گرفتیم شدید پسرم تمام بدنش صورتش قرمز شده ومیخاره انقدکه جاهای بدنش زخمی شده ما خرگوش ها روبخشیدیم ولی چاره چیه برای خارش بدن چطور محل زندگیمون رو ضدعفونی کنیم ممنونم
Ayda
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
0
0
سلام . یه سوالی داشتم . اگه خرگوش شپش یا کک و چیز هایی مثل اینا داشته باشه به انسان منتقل میشه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
0
0
من یه هفته است که به خوش لوپ گرفتم امروز دیدم دور دهنش یه جوری شده ،انگار که خیسه دائم هی سعی کردم بشورم و خشک کنم اما بازم همونطوری میشه ،انگار که لزجه
یگانه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
0
1
سلام من پسر همسرم سرما خوردیم آیا خرگوشم میگیره لوپ دارم
....
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
0
0
سلام من یه خرگوش دارم حدود یک سالو نیم هستش
خیلی کاهو میخوره یعنی‌کاهو بیشتر دوس داره که بخکره اب هم زیاد نمیخوره و نمیدونم چسوری یادش بدم که دسشویی هرجا نکنه همیشه ام میاد سمتم لیسم میزنه یا گاهی دورم میچرخه میچرخه بعد جیش‌میکنه
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
0
0
تورو خدا کمکم کنین الان من چن وقتی بچهام خرگوش اوردن خیلی بغلش میکردن تا اینک حیلی بدن بچهام دونه ریز،زده همشم میخاره دکترم بردم فایده ندارع بدن خرگوشم همین دونه هاس من چیکار کنم بچهام خوب بشن
عرشیا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
0
0
دوستان عزیز من یه دونه خرگوش دارم یکسالش نشده ولی بخاطر مشکلات تنفسیکه برام ایجاد شده دیگه نمی تونم نگهداری کنم از طرفی خیلی دوسش دارم و نمی خوام بدم دست کسی که اذیت بشه هر کسی خوب نگهداری میکنه بگه تا بفرستم براش .کاملا بی آزار تربیت شده و جنسیت نر هست .
رایسا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
0
0
خرگوش چیه اصلا حیوان به چه درد میخوره یماه خرگوش اوردیم همه اعصاع خانواده تنگی نفس گرفتیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
0
0
سلام
شما که خرگوش دارین تجربتون بیشتره . آیا خرگوش شوم هست و باعث بیماری یا مرگ خانواده میشه؟ممنو
کورش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
0
0
نزدیک یکسال خرگوش دارم فقط هنگام خواب در قفس نگهداری میکنم جای دستشویی مشخص داره در خانه ازاده هیچ بیماری نداره جزیی از خانواده من شده بسیار بامحبته ودوست داشتنی
مجتبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
0
0
بهترین غذا برا خرگوش یونجه و علف تازه است اگه دسترسی دارید... اگه نه یونجه خشک بخرید.... چون به شیرینی‌جات علاقه زیادی دارن غذاهایی مثل بیسکویت، میوه های شیرین و پوست اونا رو خودشون به همه چی ترجیح میدن.. ولی به هیچ وجه نباید اینا جزء غذای هر روزشون باشه... چند وقت یک بار برای جایزه میشه به اونا از این شیرین مزه ها داد ولی عادت هر روزه براشون خطر ناکه
ابراهیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
0
0
سلام آیا این حرف صحت دارد که نگهداری خرگوش در خانه سرطان خون می آره لطفن توضیح دهید
نظر شما
ادامه