کد خبر: ۸۴۸۵

حکیم مهر - رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان گفت: سلامت غذای مسافران نوروزی در کرمان با اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی توسط دامپزشکی افزایش می‌یابد.
دکتر مینا قاضی‌زاده اظهار داشت: طرح تشدید نظارت بهداشتی توسط دامپزشکی کرمان در سراسر این استان اجرا می‌شود.

 وی از آمادگی کامل اکیپ‌های نظارتی در ایام نوروز در قالب طرح تشدید کنترل نظارت بهداشتی خبر داد.

 قاضی‌زاده با بیان اینکه سلامت غذای مردم استان کرمان و مسافران نوروزی از وظایف بزرگ دامپزشکی است، افزود: با توجه به در پیش بودن ایام تعطیلات نوروز و افزایش فعالیت تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی و ضرورت تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر همه این مراحل طرح مذکور از تاریخ 22 اسفند ماه جاری آغاز و تا 13 فروردین سال جدید ادامه می‌یابد.

 وی عنوان کرد: این طرح فراگیرتر از سال‌های گذشته و با هماهنگی‌های برون‌بخشی با سایر دستگاه‌های مرتبط و با تعداد 80 اکیپ در حوزه نظارت بر بهداشت عمومی و 16 اکیپ در حوزه قرنطینه در سطح استان کرمان و در دو شیفت کاری به صورت کشیک از ساعت هشت تا 20 انجام می‌شود.

 قاضی‌زاده ابراز داشت: طی ایام مذکور تمام اماکن زیرپوشش اعم از مراکز توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی، رستوران‌ها، چلوکبابی‌ها و سایر اماکن طبخ غذا، خودروهای ویژه حمل فرآورده‌های خام دامی، کشتارگاه‌های دام و طیور، سردخانه‌های نگهداری مواد خام دامی، کارگاه‌های فرآوری و بسته‌بندی این فرآوردها به صورت ویژه مورد بازرسی قرار می‌گیرند.

 وی با اعلام تلفن پاسخگویی به شکایت دامپزشکی با شماره 03411512 و شماره پیامک 3000231512 به عنوان پل ارتباطی همشهریان اذغان داشت: با توجه به سریع‌الفساد بودن ماهی و افزایش میزان خرید و مصرف آن در این ایام مصرف‌کنندگان باید ضمن خریداری از مراکز عرضه معتبر، وضعیت ظاهری ماهی خریداری شده را از نظر سلامت و تازگی بررسی کنند.

 قاضی‌زاده با هشدار نسبت به خرید ماهی از خودروهای عبوری از مردم استان کرمان درخواست کرد تا ماهی مصرفی ایام عید خود را از مراکز معتبر تهیه کنند.

 وی بیان داشت: در ایام نزدیک به نوروز به دلیل افزایش مصرف انواع ماهی، برخی افراد سعی در سودجویی و عرضه ماهی بی‌کیفیت و فاسد به صورت سیار می‌کنند.

 قاضی‌زاده ابراز داشت: در همین زمینه طی یک‌ ماهه گذشته بیش از یک تن ماهی فاسد با هوشیاری ماموران دامپزشکی و همکاری و اطلاع‌رسانی مردم استان کرمان از خودروهای عبوری توزیع‌کننده ماهی، ضبط و از چرخه مصرف حذف شده‌اند.

نظر شما
ادامه