کد خبر: ۸۴۵۰
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر - معاون بهداشت و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور گفت: بخش دامپزشکی در راستای انجام وظیفه خود در زمینه تامین امنیت غذایی با کمبود نیرو روبه رو است. 
دکتر محسن مشکوة چهارشنبه هفدهم اسفند ماه سال جاری در همایش منطقه ای بیماریهای مشترک انسان و حیوان در بجنورد اظهار داشت: وضعیت نیرویی دامپزشکی در سراسر کشور، متناسب با حجم فعالیتهای واگذار شده به این سازمان نیست.

وی کم تعداد بودن دانش آموختگان مرد دانشکده های دامپزشکی کشور را از دیگر مشکلات این سازمان برشمرد و گفت : 80 تا 90 درصد از دانش آموختگان دانشکده های دامپزشکی کشور را زنان تشکیل می دهند.

مشکوة افزود: افزایش تعداد دامپزشکان زن از دانشگاهها موجب شده تا این بخش برای فعالیتهای میدانی عملا با مشکل روبه رو شود.

معاون بهداشت و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور گفت: هم اکنون پنج هزار و 924 نیروی انسانی در استخدام 700 واحد اداری دامپزشکی در 31 استان کشور هستند که این تعداد نسبت به سال 83 حدود یکهزار نفر کمتر شده است.

وی واگذاری بخشی از مسوولیت های دامپزشکی به بخش خصوصی را از مهم ترین برنامه های سازمان دامپزشکی در راستای انجام وظایف دانست و گفت: هم اکنون چهار هزار و 379 کلینک خصوصی دامپزشکی در سطح کشور با 13 هزار 760 نیرو فعالیت دارند که رقم نیروهای بخش خصوصی بیش از دو برابر نیروهای ادارات دامپزشکی سراسر کشور است.

مشکوة افزود: به علت برخی محدودیت ها که در واگذاری مسوولیت های حاکمیتی این سازمان به بخش خصوصی وجود دارد؛ همچنان باید تامین نیروی انسانی مورد نیاز این سازمان در دستور کار بخش دولتی قرار گیرد.

وی اضافه کرد: براساس قانون وظایف حاکمیتی این بخش باید در اختیار دولت باشد و واگذاری آن به بخش خصوصی امکانپذیر نیست.

معاون سازمان دامپزشکی با اشاره به قرارگیری جمهوری اسلامی ایران در منطقه پرخطر از لحاظ بیماری های مشترک انسان و حیوان گفت: گستردگی مرز جمهوری اسلامی ایران و هم مرز بودن ما با کشورهایی چون عراق، افغانستان و پاکستان که وضعیت امنیتی و بهداشتی مناسبی ندارند، موجب شده تا در منطقه پرخطر قرار داشته باشیم.

مشکات افزود: کشور افغانستان اخیرا اقدامات خوبی در بخش دامپزشکی صورت داده که می تواند برقراری شرایط مناسب در این کشور از لحاظ امنیت غذایی به نفع ما نیز باشد.

وی مهم ترین معضل کشور در قرارگیری در منطقه خطر و هم مرزی با کشورهای یاد شده را ورود دامهای غیرمجاز از این کشورها به داخل ایران عنوان کرد.

وی افزود: این سازمان به دلیل کمبود نیرو و گستردگی مرزهای کشور نمی تواند بر تمام بخش صادرات و واردات غیرمجاز محصولات دامی نظارت داشته باشد.

معاون بهداشت و پیشگیری دامپزشکی کشور برنامه سال آینده این سازمان را توسعه نظام کنترل و نظارت بر فرآورده های دامی اعم از گوشت قرمز، گوشت مرغ و آبزیان اعلام کرد.

مشکوة افزود: در صورت تحقق این شعار، مردم می توانند با اطمینان خاطر بیشتری محصولات دامی را مصرف کنند.

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
0
0
به اطلاع آقای {دکتر} مشکوه میرسانم که اون زمانی که واحدهای دامپزشکی رو خیلی بهتر و خصوصا با نمرات عالی تر خانم های دانشجو میگذرانند! به ناتوانی خانمها در محیط بیرون کسی فکر نمیکند؟ من بیا دارم خانمها جراحی میکردند کیس می آم ما معاینه میکردیم! همکلاسی پسر یه گوشه وایستاده بود و تماشا میکرد! تا آخر ترم حتی یه گوشی هم نذاشت! الان که تو عمل و کارو پول و استخدامه خانمها ناتوان شدند؟ ......... و کسانی که این رشته رو واسه خانمها گذاشتن از تواناییها و ناتواناییها بهتر از شما میدانستند.؟! متاسفانه این نگاه آقایان کل سازمان به خانمهای دکتر میباشد!
غ.
|
-
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
0
0
البته .................چیز دیگه ایه !!!!!!!!!!!!!!!!!
همکار دامپزشک
|
-
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۲
0
0
جالب است که کمبود دکتر دامپزشک برای وزیر محترم کشاورزی اصلا اهمیتی ندارد و در موارد متعدد نیز مشاهده می شود که دکتر دامپزشک به شکلی توهین آمین، بایستی زیر نظر افراد با تحصیلات پایین تر و غیر دامپزشک فعالیت کند!

در حالی که همین پاییز امسال وزیر محترم بهداشت با تأکید همه جانبه بر نقش اصلی دامپزشکی در حفظ سلامت کشور از اینکه تعداد دکتران دامپزشک شاغل در بخش دولتی تنها حدود شش هزار نفر است، انتقاد کرده بود.
نظر شما
ادامه