کد خبر: ۸۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

مدیرکل  دامپزشکی استان کرمان گفت: باتوجه به مخاطرات بهداشتی و زیست محیطی و خطر بیماری‌های قابل انتقال به انسان، از خرید مرغ زنده و یا گوشت مرغ بدون بسته بندی مورد تایید دامپزشکی جداً خودداری کنید.


دکتر غلام رضا زید آبادی گفت: مرغ باید در کشتارگاه‌های صنعتی طیور تحت نظارت دامپزشکی کشتار و بازرسی شود و در کیسه‌های نایلونی که بر روی آنها تاریخ تولید و انقضا درج شده بسته بندی شود، بسته‌های مرغ باید حتماً دارای کلیپس مخصوص بوده و باز و پاره نباشند.


وی افزود: درمورد مرغ های تازه کشتار روز، یک طرف بسته‌ها شفاف است از این سمت می‌توان وضع ظاهری لاشه و میزان خونابه جمع شده را کنترل کرد که نباید بیشتر از حد معمول باشد.


مدیرکل دامپزشکی استان کرمان یادآور شد: در مراکز عرضه، مرغ کشتار روز باید در یخچال ویترین دار و در دمای صفر تا چهار درجه نگهداری شود در مورد مرغ منجمد دمای نگهداری 18- درجه است.


زید آیادی با بیان این که افراد باید هنگام خرید مرغ به ویژگی‌های ظاهری آن توجه داشته باشند، گفت: داشتن سفتی و قوام طبیعی، داشتن عضلات ران با رنگ روشن مایل به قرمز و سینه روشن مایل به زرد، قرار داشتن پوست به صورت یکنواخت روی سطح بدن بدون هرگونه پارگی، تورم، خراش و چروکیدگی از ویژگیهای مهم گوشت مرغ است.


وی همچنین، خالی بودن شکم و عاری بودن از امعاء و احشاء، عدم وجود ذرات خارجی، پر و ... در داخل بسته بندی، عدم وجود خونریزی، خونمردگی، لکه های رنگی و ترشحات چرکی در ظاهر لاشه و بعد از جدا کردن پوست، عدم استشمام بوی نامطبوع را از دیگر ویژگی‌های ظاهری مرغ ذکر کرد.


زیدآبادی اظهار کرد: مرغ منجمد آماده طبخ علاوه بر ویژگی های مرغ تازه باید؛ فاقد هرگونه آثار سوختگی ناشی از انجماد و لکه های قهوه ای و آلودگی های قارچی و لکه های سبز رنگ باشد، در کیسه های پلاستیکی کدر، سالم و دست نخورده عرضه شود، در داخل بسته بندی، قطعات یخ یا خونابه یا منجمد وجود نداشته باشد و هنگام عرضه از حالت انجماد خارج نشده باشد.


مدیر کل دامپزشکی استان کرمان یادآور شد: دیفراست کردن مرغ های منجمد و عرضه به صورت مرغ سرد تازه، ممنوع و خلاف مقررات بهداشتی است.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر شهرام موحدی
|
-
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۸۸/۰۸/۲۷
0
0
استان اصفهان سالهاست که مرغ به صورت بهداشتی و بسته بندی توزیع و عرضه میگردد که جای خوشحالی و مسرت است
نظر شما
ادامه