کد خبر: ۸۳۳۸
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر - خبرگزاری مهر نوشت : توزیع شیرهای آلوده در شهرستان رباط کریم و بهارستان بیش از صدها تن از دانش آموزان و نوآموزان مهدکودک های این دو منطقه روانه بیمارستان کرد.
این در حالی است که از سوی یک شرکت لبنی واقع در شهرک نصیرشهر که مسئولیت بخش شیر یارانه ای مدارس را بر عهده داشت در یک پروسه از تولید خود بنا به دلایل مبهمی شیر آلوده وارد مدارس کرده و پس از مصرف آن دانش آموزان و نوآموزان مهدها با مسمومیت شدیدی مواجه شده اند

هم اکنون اکثر مطب های پزشکی و بیمارستان ها مملو از کودکان معصومی است که بر اثر مصرف این شیرهای آلوده دچار مسمومیت غذایی شده اند.

بر پایه همین گزارش در جریان پیگیری روند توزیع و چگونگی آن در سطح شهرستان متاسفانه برخی از مسئولین امر از دادن پاسخ به خبرنگار ما خودداری و این موضوع را کاملا محرمانه اعلام کردند اما اولیاء دانش آموزان با تماس های مکرر خود با دفتر خبرگزاری خواستار انتشار این خبر در رسانه ها شدند تا عوامل این امر شناسایی و مورد بازخواست قرار گیرند.

یکی از والدین دانش آموزان این شهر دراین باره به مهر گفت: پسرم روز دوشنبه شیر خود را مصرف نمی کند و آن را در داخل کیف به خانه می آورد و به خواهر خود می دهد و زمانی که خواهرش این شیر را مصرف می کند با مسمومیت شدید این شیر مواجه می شود.

وی در ادامه گفت: زمانی که فرزند خود را سریعا به بیمارستان به دلیل وخامت جسمانی منتقل کردیم پزشکان علت اسهال و استفراغ شدید را مسمومیت شدید شیر اعلام کردند.

وی در پایان افزود: برای حفظ سلامت فرزند خود و دیگر دانش آموزان و جلوگیری از تکرار این موضوع شکواییه ای تنظیم کرده تا خاطیان امر به اشد مجازات برسند.

در این باره دکتر داود تنها یکی از پزشکان رباط کریمی ضمن تائید این مسمومیت گفت: ما در این مرکز پزشکی شاهد دهها نفر از دانش آموزان و نوآوزان مهدکودک ها و مدارس بودیم که همگی آنها بر اثر مسمومیت به این مرکز مراجعه کرده بودند.

دکتر تنها ادامه داد: روز دوشنبه از ساعت ۱۶ به بعد یک سری از بچه ها پشت سر هم به این مرکز مراجعه کردند تا ساعت ۲۰ شب که با علامت استفراغ و دل درد مواجه بودند.

وی عنوان کرد: معاینه که انجام شد، مسمومیت غذایی با توجه به علائم مسمومیت که در چند ساعت در بچه های مدارس بوده بیشتر والدین اظهار کردند که فرزنداشان شیر خورده که عامل مسمویت است.

به گفته وی عوامل میکروبی و نیز نحوه نادرست نگهداری شیر یا پروسه تولید بوده است.

به گفته دکتر تنها بسیاری از مطب های پزشکی نیز در این روز با چنین مراجعینی مواجه بوده اند.

بر اساس آخرین اخبار واصله حدود ۱۵۰ نوآموز در شهرستان رباط کریم به دلیل مصرف شیر مسموم شدند و متاسفانه آموزش و پرورش شهرستان رباط کریم از ارائه هرگونه اطلاعاتی در این باره خودداری کردند و اعلام کرده اند: هر اطلاعاتی می خواهید باید از حراست اداره دریافت کنید.

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۷:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۶
0
0
همه کارامون........ است بابا بروید مسوول فنی کارخانه شیر را بگیرید یا لااقل اسم کارخانه را بگویید شاید سمی چیزی عمدا توش ریختند
دکتر آراسب دباغ مقدم
|
-
|
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۲
0
0
در سال های قبل تعدادی از مسولان و دست اندرکاران دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت زحمت کشیدند و موضوع شیر مدرسه را پس از سال ها از گذشت انقلاب، مجددا مصوب کردند. این شیرها قرار بود برابر مصوبه از بهترین کارخانه ها و فقط هم از نوع استریل باشد. بعد از مدتی قرار شد که این موضوع هم توسط آموزش و پرورش به مناقصه گذاشته شود و شیر هم استریل نباشد، یعنی شیر پاستوریزه که نیازمند زنجیره سرمایی است و در نگهداری آن باید فراوان دقت شود هم، در شیر مدارس وارد شد. پرواضح است که خرید شیر در مناقصه یعنی خرید از کارخانه های بی نام و نشان و بی هویت(که این مسمومیت هم حاصل مصرف شیر یکی از همین کارخانه ها بوده است) و از طرفی جایگزینی شیر پاستوریزه به جای استریل هم خطرات خاص خودش را دارد. امیدوارم مسولان آموزش و پرورش دست از لجاجت بردارند و به نظرات کارشناسی اهمیت دهند و سلامت کودکان معصوم را به مناقصه نگذارند.
نظر شما
ادامه