کد خبر: ۸۲۶۳
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر - دیده‌بان حقوق حیوانات گزارش داد : چند موش آزمایشگاهی حدود یک هفته است که در یکی از دانشگاه های معتبر تهران تحت آزمایشی به شدت آزار دهنده قرار دارند .

بنابر اخبار واصله از منابع آگاه، در پروژه ای درسی در زمینه بهداشت حرفه ای مقطع کارشناسی ارشد یکی از دانشگاه های معتبر تهران، دانشجویی مشغول آزمایشی به شدت آزارنده بر چند موش است.

این فرد که ظاهرا با تایید استاد مربوطه مشغول تحقیق بر اثرات آلودگی صوتی محیط کار روی مغز است، به مدت بیش از یک هفته مشغول انجام این آزمایش است به این صورت که این موش ها را در محفظه ای شیشه ای کرده و حدود یک هفته است که به صورت ممتد بوقی با فرکانس بالا و آزار دهنده برای آن ها پخش می شود.

عدم نظارت کمیته های مقتدر حامی حقوق حیوانات در دانشگاه های کشور ، کم هزینه و دسترس بودن اینگونه آزمایش ها را از جمله علل بروز این مسائل عنوان کرده و یادآوری کرده است در کشورهای پیشرفته یک پژوهشگر برای تهیه موجود آزمایشگاهی ، باید توجیهی قوی برای اثبات آزمایش خود داشته باشد و در عین حال به عدم آزار، حد اقل رساندن تعداد حیوانات تحت آزمایش و رعایت حقوق حیوانات تحت نظر کمیته های ویژه حمایتی پایبند باشد.

امروزه منابع علمی بسیاری در زمینه آلودگی صوتی و آثار آن بر موجودات و بشر وجود دارد که سابقه چندین ده ساله دارند. همچنین وسایل صوتی که بر اساس میزان آزارندگی فرکانس مشخص صوتی برای دفع حیوانات، به خصوص موش ها طراحی شده اند، این روز ها در بازار با قیمتی بسیار پایین قابل تهیه هستند. شاید بهتر باشد اساتید نیازمند انجام چنین اعمالی، در تحقیق موارد پیش تر تجربه شده دقت بیشتری به خرج دهند و به بهانه بومی سازی، آزمایشات آزاردهنده روی حیوانات طراحی و اجرا نکنند.

 

خبر مرتبط :

حقوق حیوانات در اسلام - دکتر سید مصطفی محقق داماد
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۸
0
0
این حامیان حیوانات دیگه شورشو در اوردن اخه نمیشه که یک انسان رو ببرن. یک حامی منطقی حقوق حیوانات
سیاوش
|
-
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
0
0
امیدوارم که:
1) تحقیق این فرد واقعاً ارزشمند و جدید بوده و برای سلامت بشر و سایر حیوانات اهمیت حیاتی داشته باشه
2) این فرد از روشهای جبران ناراحتی های وارد شده به موشها اطلاع داشته باشه.
3) از کمترین تعداد موشها استفاده کرده باشه.
4) در کارش حتماً از یک دامپزشک با تجربه در این زمینه کمک گرفته باشه
5) روش دیگه ای برای انجام این آزمایش وجود نداشته باشه (الان بسیاری از آزمایشات رفتاری با نرم افزارهای مخصوص قابل انجام هستند؛ ضمناً در خیلی موارد می شه از انسانهایی که به طور طبیعی در این شرایط محیطی کار می کنند با رضایت خودشون جهت تحقیق کمک گرفت)
6) از روشهای آماری جدید که موجب کاهش تعداد حیوانات مورد استفاده می شه استفاده کرده باشه
7) و ..
نظر شما
ادامه