کد خبر: ۸۲۵۶
در زمان حاضر روزانه دو هزار تن تخم‌مرغ در کشور تولید می‌شود که با مقدار نیاز کشور که رقمی بیش از یک‌هزار و 650 تن برآورد شده است، فاصله زیادی دارد و امکان صادرات تخم‌مرغ را فراهم کرده است / با حذف تعرفه، صادرات 120 تا 140 هزار تن تخم‌مرغ مازاد کشور کلید خورد...

حکیم مهر - با حذف تعرفه، صادرات 120 تا 140 هزار تن تخم‌مرغ مازاد کشور کلید خورد.

رئیس هیأت مدیره جامعه دامپزشکان در حاشیه بازدید از مرغداری‌ها با اعلام این مطلب گفت: هرچند تعرفه صادرات تخم‌مرغ صفر اعلام شده است، اما هنوز به گمرکات ابلاغ نشده و به محض صدور بخشنامه به گمرکات کشور، بارگیری تخم‌مرغ به مقصد کشورهای همجوار آغاز خواهد شد.

دکتر ناصر نبی‌پور افزود: امسال چیزی حدود 100 تا 140 هزار تن تخم‌مرغ مازاد در کشور وجود دارد که امکان صادرات آن به کشورهایی نظیر عراق و افغانستان فراهم است.

وی خاطرنشان کرد: هرچند با بروز مشکلاتی در گشایش LC امکان صادرات به کشورهای همجوار تا حدودی محدود شده است، اما در همه کشورها صادرات تخم‌مرغ به نزدیک‌ترین کشورهای همسایه صورت می‌گیرد.

400 میلیون تومان تسهیلات مرغداری‌ها

رئیس هیأت مدیره جامعه دامپزشکان ادامه داد: هرچند 400 میلیون تومان اعتبار برای پرداخت مرغداری‌های تخم‌گذار استان تهران و قزوین اختصاص داده شده، اما هنوز پرداختی صورت نگرفته است.

نبی‌پور تصریح کرد: برای پرداخت تسهیلات، بازدید از واحدهای پرورش و برآرود میزان پرداخت صورت گرفته، اما هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.

وی یادآور شد: از آنجا که بانک‌ها برای پرداخت وثیقه، اخذ تسهیلات را برای مرغداران مطرح کرده‌اند، امکان گرفتن تسهیلات پرداختی برای پرورش‌دهندگان مرغ بسیار مشکل شده است.

25 میلیارد تومان اعتبار برای مرغداران خسارت‌دیده از آنفلوآنزا

مدیرعامل سابق اتحادیه سراسری مرغداران میهن تأکید کرد: هرچند پس از شیوع آنفلوآنزای مرغی در کشور 25 میلیارد تومان برای جبران ضرر و زیان و خسارت مرغداران اختصاص پیدا کرد، اما تاکنون به مرحله اجرا نرسیده است.

نبی‌پور اظهار داشت: در زمان حاضر روزانه دو هزار تن تخم‌مرغ در کشور تولید می‌شود که با مقدار نیاز کشور که رقمی بیش از یک‌هزار و 650 تن برآورد شده است، فاصله زیادی دارد و امکان صادرات تخم‌مرغ را فراهم کرده است.

وی میزان مصرف تخم‌مرغ در داخل کشور را در زمان حاضر هشت کیلوگرم عنوان کرد و گفت: تا 11 کیلوگرم عنوان شده فاصله زیادی داریم.

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه