کد خبر: ۸۰۹۵

حکیم مهر - پیش‌بینی کارشناسان مبنی بر بروز بیماری یا مرگ شیرهایی که به پارک پردیسان منتقل شده‌اند ظاهراً درست از آب در آمد و بچه شیر هفتم که توسط شخصی در پشت‌بام خانه‌ای در میدان هفت‌تیر نگهداری می‌شد، در پارک پردیسان سازمان محیط زیست تلف شد.

بچه شیر ۹ ماهه‌ای که در تاریخ اول دی ماه توسط فردی در پشت‌بام منزلی مسکونی در میدان هفت تیر نگهداری می‌شد و به محیط زیست تحویل داده شد، به گفته مسئولان محیط زیست هفته گذشته تلف شده است.

اصغر محمدی فاضل، معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط زیست در پاسخ به این پرسش که آیا قصد ندارید برای فردی که این حیوان را به صورت غیرمجاز نگهداری می‌کرد، پرونده قضایی تشکیل دهید؟ اظهار داشت: سازمان محیط زیست در این مورد تشکیل پرونده قضایی داده است اما مسائل حقوقی این پرونده در حوزه اختیارات اداره کل محیط زیست استان تهران است و در حوزه اختیارات بنده نیست.

وی ادامه داد: برای اینگونه موارد سازمان محیط زیست اقدام حقوقی انجام می‌دهد اما برای پیگیری و تأمین مدارک جهت مجازات، افرادی که داوطلبانه حیوانات را تحویل محیط زیست می‌دهند سازمان محیط زیست از مقامات قضایی در خواست تخفیف مجازات را برای آنها می‌دهد.

فاضل افزود: طبیعتاً افرادی که داوطلبانه اقدام به استرداد گونه‌های وحشی می‌کنند در مجازات آنها توسط مقامات قضایی تخفیف داده می‌شود و اگر فرد این گونه را از مسیر قاچاق تهیه کرده باشد مجازات خاص خود را دارد.

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط زیست خاطرنشان کرد: ما وظایف قانونی خود را در مورد این پرونده انجام می‌دهیم و گزارش همکاری این فرد با محیط زیست را به مقامات قضایی می‌دهیم بنابراین در خصوص این شیر نیز پرونده قضایی را تکمیل می‌کنیم.

زمانیکه بچه شیر هفتم به سازمان محیط زیست تحویل داده شد برخی از کارشناسان از تلف شدن این بچه شیر ابراز نگرانی می‌کردند بنابر ادعای محیط زیست سوء تغذیه و نرمی استخوان مشکلاتی را برای توله شیر به وجود آورد که در نهایت منجر به مرگ آن شد.

 

خبر مرتبط :

کنایه سخنگوی شهرداری تهران به محیط زیست / اگر توله‌ها شیرها بحران هستند سیل و زلزله بیاید چه کسی باید مسئول بحران باشد؟ / بیان یک آمار عجیب
نظر شما
ادامه