کد خبر: ۷۹۰۳
تعداد نظرات: ۴ نظر

حکیم مهر - یک قلاده روباه که در روستای "دنگیزک" از توابع شهرستان نظرآباد به دلیل سرما و گرسنگی به یک منزل مسکونی وارد شده بود پس از ایجاد رعب و حشت در میان سکنه از سوی آنان مورد ضرب و شتم قرار گرفت و در حال تلف شدن بود که با انجام عمل جراحی نجات پیدا کرد.

علی ناصری سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نظرآباد با اعلام این خبر افزود: با تلفن اهالی روستای دنگیزک از توابع شهرستان نظرآباد مطلع شدیم یک قلاده روباه برای گرسنگی و تامین غذا به منزل مسکونی در روستای دنگیزک وارد شده بود که به دلیل تصور اهالی مبنی بر گرگ بودن این حیوان و خطر آسیب رسانی به سکنه، مورد ضرب و شتم قرار گرفت و در حال تلف شدن بود؛ اما با درمان به موقع نجات پیدا کرد.

علی ناصری در خصوص اقدامات انجام شده در مورد این حیوان گفت: بعد از اطلاع، به اتفاق تیم کارشناسی از آتش نشانی، دانشکده دامپزشکی و نیروی انتظامی در محل مذکور حضور یافتیم.

وی افزود: پس از بررسی، کارشناسان متوجه شدند که اهالی به دلیل وحشت، روباره را به شدت مصدوم کرده اند و این حیوان در حال تلف شدن است.

ناصری در ادامه از اعزام تیم دامپزشکی برای جراحی این روباه خبر داد و گفت:  بلافاصله با آگاهی از وضعیت وخیم روباه باهماهنگی های به عمل آمده از سوی سازمان محیط زیست شهرستان نظرآباد به سرعت تیم دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج متشکل از رئیس بیمارستان شماره یک اساتید و کارشناسان بخش جراحی و رادیولوژی برای نجات جان حیوان آسیب دیده آماده جراحی شدند.

آغاز جراحی روباه

 سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نظرآباد ضمن اعلام موفقیت آمیزبودن این عمل جراحی در تشریح آن بیان کرد: بلافاصله پس از بیهوشی معاینه عمومی این روباه آغاز شد و به دلیل جراحت هایی نظیر پارگی بالا و پایین ناحیه زبان، نسبت به بخیه کردن محل جراحت اقدام شد.

 وی افزود: تصاویر رادیولوژی از ناحیه شکم و قفسه سینه این حیوان نیز تهیه شد و پس از جراحی نسبت به  مداوا اقدام شد.
سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نظرآباد بیان کرد: این روباه فعلاً به صورت موقت به مجتمع فرهنگی و تفریحی ایثار شهرستان ساوجبلاغ تحویل داده شده است و پس از درمان کامل، به آغوش طبیعت باز خواهد گشت.

لزوم حفاظت از گونه های حیات وحش

این مسئول در انتها براهمیت حفاظت از گونه های حیات وحش تأکید کرد و گفت: با آغاز فصل سرما لزوم حفظ حیات وحش بیش از پیش ضرورت می یابد و برای حفاظت از گونه هایی که در طبیعت زندگی می کنند و نسل آنها رو به انقراض است باید تلاش کرد.
وی از همکاری رئیس دانشکده دامپزشکی، بیمارستان و کمیته پزشکی این مرکز در دانشگاه آزاد اسلامی هم به خاطر انجام رسالت پزشکی و نجات جان این روباه قدردانی کرد.

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
0
0
خجالت آوره که مردم ما اونقدر در جهل به سر می برند که از حیوانی به این کوچکی و زیبایی وحشت میکنن
دکتر سمپاتیک
|
-
|
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۲
0
0
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما.باعث خوشحالی بنده است که در سایت شما بازتاب این خبر را میبینم ولی اگر امکانش هست از عکس هایی که در وبلاگ hsavadkoohi.blogfa.comهست استفاده کنید چراکه عکس های خبرگذاری مهر ظاهرا آرشیوی ! است.بازهم ممنون و متشکرم
حکیم مهر
|
-
|
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۳
0
0
با سلام و تشکر / از عکسهای وبلاگ خوبی که فرمودید استفاده شد.
ناشناس
|
-
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۳
0
0
با سلام و خسته نباشید به محیط زیست نظر اباد. واقعا چه حرکت قشنگ و زیبایی .باشد که همه ما ردر حفظ منابع طبیعی کوشا باشیم
نظر شما
ادامه