کد خبر: ۷۸۹۶

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی کرمان و محلات

 

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان گفت: 500 کیلوگرم گوشت غیر قابل مصرف از یک مرکز خیریه در کرمان ضبط و معدوم‌سازی شد.
دکتر مینا قاضی‌زاده با اشاره به نظارت دقیق دامپزشکی استان کرمان بر تمام مراکزی که به نحوی با مواد خام دامی در ارتباط هستند، اظهار داشت: این مراکز شامل مراکز عرضه، رستوران‌ها، آشپزخانه‌ها و ... است.
وی افزود: طی چند روز گذشته حدود 500 کیلوگرم گوشت غیر قابل مصرف متعلق به یک مؤسسه خیریه که در شرایط ناسالم و در یک مرکز بسته‌بندی نگهداری می‌شد، ضبط شد.
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان بیان داشت: این مقدار گوشت از سوی کارشناسان اداره نظارت بر بهداشت عموم دامپزشکی استان کرمان کشف، شناسایی و پس از انجام آزمایش و تأیید غیر قابل مصرف بودن، همه آنها از چرخه مصرف خارج شدند.
قاضی‌زاده تصریح کرد: این محموله گوشت به دلیل نحوه و شرایط نگهداری نامناسب ضبط و معدوم شده که علاوه بر صرف وقت زیاد مأموران دامپزشکی موجب هدر رفت سرمایه پروتئینی و مالی استان کرمان شده است.
وی یکی از اصول تحقق امنیت را استفاده مناسب از منابع موجود دانست و از دست‌اندرکاران بخش تولید، نگهداری، فرآوری و عرضه مواد خام دامی درخواست کرد به شرایط بهداشتی توجه داشته باشند.
قاضی‌زاده خاطرنشان کرد: کارشناسان دامپزشکی در سراسر استان کرمان آمادگی راهنمایی مردم در زمینه نحوه و شرایط نگهداری مواد خام دامی را دارند.

 

---------------------------

 

در نه ماهه امسال محلات 90درصد بیش از نیاز این شهرستان گوشت سفید وتخم مرغ تولید کرده است

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان محلات گفت: شهرستان محلات با تولید پنج هزار و630 تن گوشت مرغ و472 تن تخم مرغ 90 درصد بیش از نیاز شهرستان گوشت سفید و تخم مرغ تولید و به بازار مصرف استان و خارج از استان عرضه کرده است.
'دکترعباس رادمهر' افزود: طی نه ماهه امسال در 73 واحد مرغداری شهرستان محلات دو میلیون وهشتاد و پنج هزارو500 مورد جوجه ریزی صورت گرفته بطوریکه میزان جوجه ریزی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از 21 درصد رشد داشته است.
وی، با بیان اینکه در نه ماهه اخیر یازده میلیون و نهصد و پنجاه وپنج هزار دز واکسن طیور از طریق اکیپهای واکسیناسیون دامپزشکی در اختیار واحدهای پرورش مرغ گوشتی شهرستان با اولویت پیشگیری از بیماری آنفلو آنزای فوق حاد پرندگان قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: در 3 سال اخیر هیچ گونه کانون آنفولانزای فوق حاد پرندگان دراین شهرستان گزارش نشده است.
رادمهر، اقدامات موثر شبکه دامپزشکی شهرستان محلات در پیشگیری از بیماری آنفولانزای پرندگان را آموزش مرغداران، برگزاری سمینارهای آموزشی، بازدید از مرغداریها در رابطه با صدور مجوز جوجه ریزی، بازدید و نمونه برداری و انجام آزمایشات لازم حین پرورش، پیگیری، اصلاح و تجهیز سالن های مرغداری به منظورهدایت واحدهای مجهز مرغداری در جهت تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک، صدور گواهی حمل بهداشی و ثبت در سیستم یکپارچه قرنطینه برشمرد.

 

نظر شما
ادامه