کد خبر: ۷۸۹۵

حکیم مهر - رئیس شبکه دامپزشکی فهرج از توابع استان کرمان گفت: تا پایان سال جاری 400 قلاده سگ در فهرج واکسینه می‌شوند و از ابتدای سال تاکنون 160 قلاده سگ در این شهرستان علیه بیماری هاری واکسینه شده‌اند.
مهدی بمان‌دشتی با بیان اینکه تا پایان سال جاری 400 قلاده سگ در فهرج واکسینه می‌شوند، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون 160 قلاده سگ در شهرستان فهرج علیه بیماری هاری توسط بخش دولتی واکسینه شده‌اند.
وی بر رعایت اصول نگهداری حیوانات خانگی مانند سگ و گربه تاکید و ابراز داشت: با توجه به علاقه دیرینه انسان به نگهداری از حیوانات مختلف در محل زندگی خود، افراد بسیاری اقدام به پرورش حیواناتی مانند سگ، گربه، سنجاب، خرگوش و پرندگان می‌کنند.
بمان‌دشتی افزود: افرادی که حیوان خانگی دارند، باید با فراگیری راه‌های پیشگیری از بیماری‌ها در حیوان در زمینه پیشگیری از انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام به خود و اعضای خانواده اقدام کنند.
وی تصریح کرد: اشخاصی که اقدام به نگهداری حیوان در خانه می‌کنند، باید اصول نگهداری صحیح از حیوان از جمله تغذیه مناسب، محیط بهداشتی، رفتار صحیح با حیوان و واکسیناسیون و همچنین خوراندن داروهای ضد انگل به حیوان را فرا گیرند.
بمان‌دشتی با اشاره به اینکه سگ‌ها بیشترین آمار حیوان خانگی را به خود اختصاص داده‌اند، ابراز داشت: واکسیناسیون سگ از دو ماهگی آغاز و هر ساله تکرار می‌شود.
وی با بیان اینکه رعایت فاصله زمانی مهم‌ترین اصل در تأثیرگذاری واکسن است از صاحبان سگ‌های گله و نگهبان خواست نسبت به واکسیناسیون حیوان خود اقدام کنند.

 

نظر شما
ادامه