کد خبر: ۷۸۷۳

حکیم مهر - در پی انتشار گفتگوی حکیم مهر با دکتر آراسب دباغ مقدم درباره غذاهای ارگانیک، وزارت بهداشت هم بر لزوم حمایت از تولید اینگونه محصولات تأکید کرد.

مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت بر لزوم حمایت از تولید محصولات غذایی ارگانیک تاکید کرد و گفت: غذاهای ارگانیک به عنوان محصولات غذایی سالم باید در اختیار مردم قرار گیرد.

دکتر زهرا عبداللهی گفت: تولید محصولات غذایی ارگانیک در کشور آغاز شده است اما این تولید اکنون به صورت محدود صورت می‌گیرد.

وی گفت: تولید محصولات غذایی ارگانیک تشویق می‌شود و در این زمینه جشنواره‌ای نیز برگزار شده است. لازم است از تولید محصولات غذایی ارگانیک حمایت شود تا این محصولات با قیمت مناسب در بازار عرضه شده و به عنوان محصولات غذایی سالم در اختیار مردم قرار گیرد.

به گفته دکتر عبدالهی، مواد غذایی ارگانیک موادی هستند که پروسه روند تولید آنها پروسه‌ای طبیعی است و در تولید آنها از سموم و کودهای شیمیایی به هیچ وجه استفاده نشده است.

وی با اشاره به مضرات استفاده بی‌رویه از سموم دفع آفات در تولید مواد غذایی گفت: استفاده بی‌رویه سموم دفع آفات و کودهای شیمیایی در تولید محصولات غذایی سبب می‌شود که این سموم در محصول مورد نظر جذب ‌شوند و استفاده از آن محصول غذایی می‌توانند سلامت را با تهدید مواجه کند.

وی گفت: استفاده بی‌رویه از سموم دفع آفات و کودهای شیمیایی در تولید محصولات غذایی حتی می‌تواند سرطان‌زا باشد. به همین دلیل در دنیا به تولید محصولات غذایی ارگانیک توجه شده که مواد غذایی سالم و بدون سم و کود شیمیایی تهیه و تولید شوند.

 

خبر مرتبط :

 
 
نظر شما
ادامه