کد خبر: ۷۸۵۵

حکیم مهر - معاون اجرایی سازمان سنجش و آموزش کشور از آغاز ثبت نام و برگزاری دومین آزمون نیمه متمرکز دکتری تخصصی سال 91 خبر داد و گفت: ثبت نام این آزمون از 25 دی ماه 90 آغاز شده و تا دوم بهمن ماه 90 ادامه خواهد داشت.
سید جلال طباطبایی افزود: آزمون دکتری نیمه متمرکز 91 در فروردین ماه در دو نوبت صبح و بعدازظهر در روز 25 فروردین ماه برگزار می شود که از نظر محتوایی و برگزاری با آزمون سال 90 متفاوت خواهد بود.

وی گفت: تعداد رشته ها 108 رشته به 280 رشته افزایش یافته است و تعداد مواد امتحانی از 188 ماده امتحانی در سال 90 به 1505 مواد آزمونی رسیده است.

معاون سازمان سنجش اظهار داشت: مواد آزمونی از سه بخش عمده آزمون زبان انگلیسی، استعداد تحصیلی و دروس تخصصی تشکیل شده و دروس تخصصی شامل دروس دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می شود.

وی با اشاره به ضرایب دروس بخش تخصصی یادآور شد: ضرایب دروس در آزمون دکتری نیمه متمرکز سال 91  شامل ضریب زبان یک، ضریب استعداد تحصیلی یک، ضریب دروس مقطع کارشناسی دو و ضریب دروس مقطع کارشناسی ارشد سه است. همچنین استعداد تحصیلی برای گروه های عمده متفاوت خواهد بود.

معاون سازمان سنجش گفت: ثبت نام و خرید کارت اعتباری ثبت نام صرفاً به صورت اینترنتی بوده و پس از مهلت ثبت نام از 25 دی ماه تا 2 بهمن، استقرار اطلاعات ثبت نامی و مهلت ویرایش اطلاعات در دوره زمانی 10 تا 12 بهمن ماه 90 انجام می گیرد.

وی گفت: دریافت کارت شرکت در آزمون دکتری از 21 فروردین ماه 91 آغاز می شود و تا 24 فروردین ماه 91 ادامه دارد. همچنین پس از برگزاری آزمون در 25 فروردین ماه 91، نتایج اولیه در سوم خرداد ماه 91 اعلام می شود و داوطلبان در محدوده زمانی سوم تا هفتم خردادماه 91 باید انتخاب رشته خود را انجام دهند. داوطلب پس از مشاهده کارنامه می تواند انتخاب رشته کند.

طباطبایی افزود: داوطلبان حائز شرایط در اواخر خردادماه 91 به دانشگاه ها برای انجام مصاحبه معرفی می شوند و در نهایت تا 20 شهریورماه 91 نتایج نهایی اعلام خواهد شد.

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه