کد خبر: ۷۷۴۳
تعداد نظرات: ۱۶ نظر

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی خراسان شمالی، کهگیلویه و بویراحمد و آذربایجان غربی

 

از سوی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی انجام شد
10 هزار بازدید از مراکز عرضه گوشت در خراسان شمالی


معاون فنی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: طی امسال 10 هزار و 650 مورد بازدید و بازرسی از مراکز عرضه گوشت قرمز اعم از؛ گوشت گاو، گوسفند، بز و شتر انجام شد.
حمید رمضانی اظهار داشت: طی این بازدیدها سه هزار و 355 کیلوگرم گوشت به علت عدم قابلیت مصرف ضبط شد.
وی همچنین تعداد موارد بازدید از مراکز عرضه گوشت سفید اعم از، مرغ و ماهی را هشت هزار و 636 مورد عنوان کرد و افزود: طی این بازدیدها چهار هزار و 497 کیلوگرم گوشت سفید به علت عدم قابلیت مصرف ضبط شد.
رمضانی همچنین تعداد بازدید از مراکز عرضه سایر فرآورده‌های خام دائمی اعم از، ضمائم خوراکی، مواد لبنی، تخم مرغ و عسل را 26 هزار و 275 مورد عنوان کرد و گفت: طی این بازدیدها چهار هزار و 703 کیلوگرم ضمائم خوراکی، 10 هزار و 723 کیلوگرم گوشت از کبابی‌ها و رستوران‌ها کشف و ضبط شد.
به گفته وی، همچنین در این بازدیدها 500 کیلوگرم عسل، 382 کیلوگرم تخم مرغ و 14 هزار و 429 کیلوگرم شیر به علت عدم قابلیت مصرف ضبط شد.
معاون فنی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی در ادامه بازرسی بهداشتی دامپزشکی این استان طی امسال در کشتارگاه‌های دام و طیور را مورد اشاره قرار داد و افزود: طی این مدت 24 هزار و 812 رأس گوسفند در کشتارگاه‌های استان بعد از ذبح بازرسی بهداشتی شدند.
وی تصریح کرد: بعد از ذبح و بازرسی بهداشتی مقدار 442 هزار و 817 کیلوگرم گوشت اجازه مصرف داده شده و هزار و 852 کیلوگرم گوشت غیرقابل مصرف نیز ضبط شد.
رمضانی تعداد بزهای بازرسی بهداشتی برای ذبح را 20 هزار و 429 مورد عنوان کرد و افزود: با بازرسی‌های انجام شده، به مقدار 313 هزار و 262 کیلوگرم از گوشت ذبح شده اجازه مصرف داده شده و مقدار 375 کیلوگرم نیز ضبط شد.
وی همچنین با اشاره به بازرسی بهداشتی برای ذبح هفت هزار و 513 رأس گاو و گوساله در کشتارگاه های خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در این راستا به یک میلیون و 530 هزار و 770 کیلوگرم گوشت اجازه مصرف داده شده و 13 هزار و 982 کیلوگرم گوشت غیرقابل مصرف نیز ضبط شد.
معاون فنی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه 34 نفر شتر نیز طی امسال در کشتارگاه‌های استان بعد از ذبح بازرسی بهداشتی کشتار شدند، تصریح کرد: به هفت هزار و 565 کیلوگرم گوشت اجازه مصرف داده شده و شش کیلوگرم گوشت غیرقابل مصرف نیز ضبط و معدوم شد.
وی اظهار داشت: همچنین طی این مدت 19 قطعه شترمرغ کشتار شد که به مقدار 950 کیلوگرم از این میزان اجازه مصرف داده شد.
رمضانی با بیان اینکه طی 9 ماه امسال تعداد دو میلیون و 853 هزار و 936 قطعه طیور نیز در کشتارگاه طیور بجنورد بعد از کشتار بازرسی بهداشتی شده است، خاطرنشان کرد:‌ از مجموع این طیور 14 هزار و 651 قطعه ضبط شد.

 

----------------------------------

 

15 دیماه ، آغاز فاز دوم واکسیناسیون تب برفکی روستائی در کهگیلویه وبویراحمد


15 دیماه سالجاری فاز دوم واکسیناسیون تب برفکی روستائی در گاوداریهای روستائی و عشایری استان اجرا می‎شود.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد با اعلام این خبر گفت: به حول قوه الهی، عملیات واکسیناسیون فاز دوم روستائی تب برفکی از 15 دیماه سالجاری در مناطق روستائی استان اجرا میگردد.
دکتر محسن صادقی گفت: این طرح در غالب طرح خدمات روستائی و عشایری با مشارکت بخش خصوصی دامپزشکی در غالب 7 اکیپ بصورت کاملاً رایگان اجرا میگردد. وی پیش بینی کرد در این طرح تعداد 20 هزار راس گاو و گوساله روستائی در مدت زمان 30 روز کاری بر علیه بیماری تب برفکی واکسینه شوند.مدیر کل دامپزشکی استان گفت:  فاز سوم تب برفکی گاوداریهای صنعتی  استان بلافاصله بعد از اتمام طرح فاز دوم روستائی عملیاتی می گردد.

 

-----------------------------------

 

انجام بیش از 73هزار مورد آزمایش تشخیصی دامپزشکی در آذربایجان غربی


73 هزارو 451 مورد آزمایش تشخیص بیماریها و کنترل کیفی فرآورده های خام دامی در دامپزشکی آذربایجان غربی انجام یافته است .
اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی ضمن انتشار این خبر اعلام کرد : این اداره کل درطول 9 ماهه سال 90 جهت ایفای نقش نظارتی و حکومتی خود در راستای تشخیص انواع بیماریهای دام، طیور، آبزیان و ... و عوامل میکروبی آلوده کننده مواد غذائی و نظارت بر بهداشت عمومی و باقیمانده های داروئی در مواد غذائی مورد مصرف مردم ، با امکانات و تجهیزات موجود در آزمایشگاه ممتاز منطقه ای شمال غرب کشور با دارا بودن بخشهای آنالیز مواد غذائی، آنالیز فراورده های خام دامی، الایزای مواد غذائی،Hplc ،GC ، سرولوژی، میکروبیولوژی، انگل شناسی و بخش pcr و همچنین در 4 آزمایشگاه درجه یکٰ، 7 آزمایشگاه درجه دو و 5 آزمایشگاه درجه سه در شبکه های دامپزشکی در سطح استان اقدام به انجام آزمایشات زیر نماید:
1 -    آزمایش سرولوژی دام     25730   مورد
2 -   آزمایش سرولوژی طیور   33254 مورد
 3-   آزمایش آنالیز شیمی       693  مورد
4 -   کشت میکروبی                6954  مورد
 5 -  آزمایش سم شناسی     17  مورد
 6 -  آزمایش انگل شناسی    3447  مورد
7 -  آزمایش PCR   مورد 3356 مورد

انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۱
0
0
اولاً آنالیز شیمی دیگر چه صیغه ای است و لطفا مسئول آزمایشگاه آذربایجان غربی بداند که باید بگوید آنالیز خوراک دام
ثانیاً همیشه ذکر خیر آزمایشات Hplc ،GC در آمارها ذکر می شود ولی عملکرد آنها ذکر نمی شود . مگر این آزمایشگاهها کار می کند و اگر کار میکند آمار سه سال گذشته شان را ارائه دهند و .......... چون این دستگاهها کارنمی کنند
دانشجوی دامپزشکی
|
-
|
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۱
0
0
والله بابام جان ........ من خودم دوران کاراموزی در همین ازمایشگاه بودم از این خبرها نبود
دکتر دامپزشک بخش خصوصی
|
-
|
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۱
0
0
از زمانی که .......... دامپزشکی استان اذربایجانغربی ......... استخدام شده اند امار ازمایشات سر تصاعدی داشته است اگر باور نمیفرمایید زنگی بزنید به اداره کل دامپزشکی تا معلوم شود از بین این همه دکتر دامپزشک بیکار در استان چگونه ........ پارسال استخدام شده اند
دامپزشک
|
-
|
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۱
0
0
از دیدن این امارها خیلی خوشحال شدم فقط میخواستم سوال کنم که انجام این ازمایشات چه نمود عینی در بهداشت دام و طیور و کنترل فراورده های خام داشته است ایا مثلا تعداد کشتار قاچاق دام کم شده یا تعداد تلفات ناشی از بیماریهای ویروسی در طیور و گاوها کم شده کدام والا دادن امار که کاری ندارد
دامپزشک جوان
|
-
|
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۲
0
0
سوال مشخص بنده این است که ایا کسی در سیستم سازمان دامپزشکی هست که بر صحت و سقم این امارها نظارت داشته باشد
متخصص میکروبیولوژی و مدیر تضمین کیفیت آزمایشگاه ممتاز منطقه شمال غرب کشور
|
-
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
0
0
با عرض سلام خدمت همکاران گرامی:
دوستان عزیز دامپزشک در خبر انجام بیش از 73هزار مورد آزمایش تشخیصی دامپزشکی در آذربایجان-غربی سوالاتی مطرح فرمودند که مربوط به آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان آذر بایجان غربی می شد و اینجانب به عنوان یک عضو جدید این آزمایشگاه و نیز به عنوان متخصص میکروبیولوژی لازم دیدم به سوالات عزیزان پاسخ دهم.
1- در مورد اینکه آیا بر این آمارها نظارت می شود یا نه لازم به ذکر است این آمارها لزوما تنها از آزمایشگاه استخراج نمی گردد، بلکه ادارات ستادی که این نمونه ها را به این آزمایشگاه می فرستند نیز خود به نوعی صاحب اصلی این آمار می باشند که یک نمونه از این آمارها نیز در سازمان دامپزشکی کشور موجود است.
2- این آزمایشگاه قصد داده سازی بی مورد برای تستهای مختلف را نداشته و ندارد چرا که دادن آمارها تنها جهت اطلاع رسانی می باشد و ربطی به اینکه بنده یا فرد دیگری که به تازگی استخدام شده ندارد. چون هیچ کس از این آمارها ذی نفع نیست و دادن آمار صرفا برای اطلاع رسانی است.
در ضمن پرسیدن اینکه چرا تعداد آمارها زیاد شده غیر منطقی است. چون مجوز صاردرات، مجوز برای مراکز تولیدی و ... نیز زیاد شده است. در ضمن نسبت به پارسال تستهای بیشتری نیز راه اندازی شده است، پس اجبارا آمار زیاد شده است.
3- بحث کشتار دام به صورت مخفی اصلا مربوط به آزمایشگاه نمی شود و اینکه ایا این آمارها در کنترل عوامل بیماریزا نقشی داشته یا نه نیز مربوط به آزمایشگاه نمی¬شود. ولی جهت اطلاع عرض کنم که همگی این آمارها در ادارات ستادی مربوطه به طور کامل بررسی شده و تصمیمات موثر گرفته می شود. اگر اینطور نبود الان باید هر کدام از ما به یک بیماری مشترک مبتلا می¬شدیم.
4- دوست عزیزمان که اشاره به استخدام نیرو کرده بودند باید عرض کنم که استخدام زیر نظر مراکز سنجش و در درجه دوم زیر نظر خود سازمان انجام شده است و حال که برخی دوستان موفق نشده اند استخدام شوند دلیل بر این صحبتها نمی¬شود. در ضمن استخدام یک متخصص برای سازمان دامپزشکی و بقیه ادارات یا مراکزی که نیرو میخواهند در اولویت قرار دارد.
5- اینکه در کارآموزی دوست عزیزمان آمار ندیده اند چیز غیر طبیعی نیست. چون آمار ارتباطی به کارآموزان ندارد. من خودم هم اینجا زمانی کارآموز بودم و مشکلات مربوطه را بخوبی درک میکنم ولی اغلب کارآموزان به جای کارآموزی تنها سعی در گذراندن دوره و اخذ نمره اند تا کارآموزی واقعی.
6- در مورد آنالیز شیمی و آنالیز خوراک باید عرض کنم که مسئول محترم آزمایشگاه و همکار بنده نیز خود به این مساله واقف است ولی این فرم که در آن آنالیزشیمی نوشته شده مربوط به سازمان دامپزشکی است و طراحی این آزمایشگاه نمی¬باشد. فرم اداری را هم که نمی¬شود دستکاری کرد.
7- در مورد دستگاه¬های HPLC و GC هم که ذکر شد اینطور نیست که کار نکنند. معمولا برای راه¬اندازی هر تستی ابتدا باید وسایل آن تهیه شود بعد تست مورد نظر انجام گیرد تا آمارش استخراج شود. همگی اینها با توجه به مشکلات فراوان پیش روی پروسه ای طولانی است. بر روی HPLC تا کنون چند تست انجام شده که با توجه به هزینه بالای مواد تعداد موارد انجام شده کم می باشد. نظر به اینکه تستهای جدید در آزمایشگاه این اداره کل در شرف راه¬اندازی است در آینده از این دستگاه¬ها بیشتر خواهید شنید. در ضمن چند مورد طرح تحقیقاتی که قرار بود بر روی این دستگاه¬ها انجام شود، دانشکده دامپزشکی دانشگاه ارومیه به عهده گرفت. اگر این طرح در اینجا انجام می¬شد شاید آمار بسیار بالایی داشت که با توجه به اینکه یکی از جنبه های کاری این آزمایشگاه انجام امور تحقیقاتی و ارتقای علمی دامپزشکان است انجام آن به دانشگاه واگذار شد تا دانشجویان نیز از آن بهره مند گردند.
در پایان از همگی عزیزان دعوت می¬کنم که برای رفع هر گونه شک و شبهه¬ای چه در مورد مسائل علمی و چه در مورد عملکرد این آزمایشگاه، به آزمایشگاه این اداره کل که یکی از ممتازترین آزمایشگاه¬های سطح کشور است تشریف بیاورند تا ضمن آشنایی با مسائل اداری و عملکری بازدیدی نیز از این آزمایشگاه داشته باشند، البته همراه با دوستان حکیم مهر.
با تشکر و سپاس فراوان؛
دکتر مهدی دیلمقانی
فارغ التحصیل دامپزشکی
|
-
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
0
0
سوال این است که این جناب اقای دکتر مهدی دیلمقانی- متخصص میکروبیولوژی و مدیر تضمین کیفیت آزمایشگاه ممتاز منطقه شمال غرب کشور که در ازمایشگاه اداره کل دامپزشکی اذربایجانغربی جدید الاستخدام میباشند ایا با مدیر کل محترم دامپزشکی همین استان نسبت خویشاوندی دارند یا ندارند ودر ثانی ایا این مسئله مهم و مسلم را میتوان انکار کرد که استان اذربایجانغربی از نظر تعداد دکتران دامپزشک بیکار مقام اول را دارد یا خیر . و سوما مگر این اداره کل دامپزشکی روابط عمومی ندارد که به این ابهامات پاسخ دهد نکند این امارها را هم خود متخصص محترم رسانه ای کرده اند . امیدوارم سایت محترم حکیم مهر در جهت تنویر افکار عمومی مطالب را بدون سانسور انتشار و هرگونه پاسخ اداره کل محترم را نیز درج فرمایند
امضائ محفوظ
|
-
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
0
0
با سلام بنده کاری به این امار ندارم فقط نظرات را خواندم و کلی استفاده کردم و میخواهم بپرسم که ایا این اقای دکتر دیلمقانی متخصص ازمایشگاه با ان اقای دکتر دیلمقانی مدیر کل دامپزشکی که ماه قبل بدون روپوش وارد کشتارگاه شده بودند ایا نسبت فامیلی دارند یا خیر
کار اموز سابق
|
-
|
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
0
0
به گمانم حاشیه های این خبر از اصل خبر پربارتر است اینکه متخصص محترم فرموده اند اغلب کارآموزان به جای کارآموزی تنها سعی در گذراندن دوره و اخذ نمره اند تا کارآموزی واقعی. را قاعدتا مسئولین محترم ازمایشگاه دولتی و دامپزشکی باید جواب دهند که چرا کاراموزان را بدون طی دوره و بدون اموزش کار روانه بازار کار کرده اند . و به برادر محترم متخصص نیز عرض میشود که این کاراموزانی که شما انها را به همین صورت تعریف فرموده اید همانهایی هستند که چند ازمایشگاه موجود همین استان را میگردانند پس خود به خود این امارها زیر سوال میرود
ر.
|
-
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
0
0
چه بحثهای جالبی .............. اصولا هر کسی که سر کاری می اید باید ظرف دو یا سه ماه ثابت کند که در سایه مدیریت او همه چیز رشد کرده و قبلیها هیچ کاری نکرده اند
دکتر مهدی دیلمقانی
|
-
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
0
0
در پاسخ به سوالات دوستان:
1- اولا این آمار از طرف بنده صادر نشده که بخواهم بگویم بله در سایه مدیریت من درست شده. بنده در امور مدیریتی و دادن آمار نقشی ندارم و کار بنده و در کل کار آزمایشگاه بیشتر علمی و نظارتی است و آمار هم همانطور که قبلا عرض شد همگی قابل پیگیری است. بهتر است قبل از اظهار نظر مطالعه و بررسی شده بعد اقدام به نظر دادن نماییم.
2- اداره دامپزشکی روابط عمومی دارد ولی روابط عمومی بیکار نیست که به سوالات شخصی در سایت مطرح می گردد و هدف گیری خاصی دارد پاسخ دهد. چون مساله در پاره ای موارد شخصی بود خودم پاسخ دادم. کار کردن در راس روابط عمومی می تواند کار یک دامپزشک با سابقه و آشنا به امور مدیریتی باشد ولی اینکه کارمند روابط عمومی بخواهد یک دامپزشک باشد جای بسی تامل دارد. آیا دامپزشکی علاقه مند به عکاسی و الصاق پوستر در پانل داریم؟!! 6 سال درس خواندن فکر کنم کارآیی بیشتری داشته باشد.
3- اینکه کاراموزان علاقه ای به یادگیری ندارند مشکل بنده نیست و کاراموز خود باید علاقه مند به یادگیری کار آزمایشگاه باشد. به خاطر سختی، پیچیدگی و مشکلات فراوان کار آزمایشگاه علاقه به یادگیری این امور کم به نظر میرسد.
4- آن دسته کاراموزانی که بعد از اخذ مدرک خود در رشته دامپزشکی در بازار کار مشغول کار می باشند برای اخذ مجوز آزمایشگاه مجددا حدود 3 ماه در آزمایشگاه اداره کل دوره می گذرانند و البته گاها به موسسه رازی هم برای طی دوره می روند و پس از آزمون مجوز آزمایشگاه صادر می گردد و اداره کل نیز دائما به آن نظارت دارد.
5- دوستانی هم که علاقه مند به دانستن خویشاوندی اینجانب با مدیر کل می باشند باید عرض کنم که ایشان برادر بنده می باشند.
اینکه دامپزشک بیکار زیاد است و اینکه فارغ التحصیل دامپزشکی روزبه روز زیادتر می شود واقعا معضل بزرگی است. این سوال باید از روسای دانشگاه آزاد پرسیده شود که چرا این همه متقاضی که در کنکور دانشگاه آزاد شرکت می کنند و با درصدهای بسیار پایینی که در دروس مختلف کسب می کنند اجازه ورود به دامپزشکی می یابند. افرادی رتبه های کنکور دانشگاه سراسری آنها ارقام نجومی دارد به راحتی در دانشگاه های آزاد جذب می گردند بدون اینکه ....... که در رشته با ارزشی مثل دامپزشکی ادامه تحصیل دهند و ........................... متاسفانه مشکل یکی 2 تا نیست.
دوستان عزیز امضا محفوظ و ... اگر صلاح بدانند و از آزمایشگاه بازدیدی به عمل بیاورند بسیار خوشحال خواهیم شد؛ البته حتما با دوستان حکیم مهر
با تشکر؛
دامپزشک بیکار
|
-
|
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
0
0
به استحضار میرساند که به گمان بنده یکی از کارهای روابط عمومی پاسخ دادن به سوالات عموم و نشر اطلاعات برای عموم است و کار متخصص ازمایشگاه انجام و نظارت بر انجام ازمایشات و بهتر بود روابط عمومی محترم ان اداره به مانند روابط عمومی سایر ادارات به شبهات بوجود امده پاسخی درخور میداد -عکاسی و پوستر راهم من نفهمیدم چه ارتباطی به ازمایشگاه دارد . ...................... ما چیزی نمیگوییم ولی خدا برای ماهم بزرگ است و اطمینان داریم از بیکاری نمی میریم حالا چه شما توپ را به دروازه دانشگاه بیندازید چه به ........ یا سازمان دامپزشکی یا اداره کار
امضاء محفوظ
|
-
|
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
0
0
وقتی متخصص محترم میفرمایند ( این آزمایشگاه قصد داده سازی بی مورد برای تستهای مختلف را نداشته و ندارد چرا که دادن آمارها تنها جهت اطلاع رسانی می باشد و ربطی به اینکه بنده یا فرد دیگری که به تازگی استخدام شده ندارد. چون هیچ کس از این آمارها ذی نفع نیست و دادن آمار صرفا برای اطلاع رسانی است)
پس اطلاعرسانی را باید روابط عمومی انجام داده و جواب اشکالات را هم بدهد و کارش همین است ................................
دکتر مهدی دیلمقانی
|
-
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
0
0
با عرض سلام خدمت همکاران عزیز:
همانطور که مستحضرید کار دامپزشکی کار تخصصی است و هر بخش خود به خوبی از آن اطلاع دارد. مسلما روابط عمومی نیز قبل از دادن پاسخ حتما با قسمت مربوطه در زمینه پاسخ گویی مشورت می کند. من با نظر شما موافقم که روابط عمومی باید پاسخ دهد. ولی همانطور که عرض شد از آنجاییکه برخی سوالات هدف دار مطرح شده بود و نیز شخصی بود با اطلاع روابط عمومی و همکاران (از جمله رئیس آزمایشگاه) اینجانب پاسخ دادم. نکته بعد اینکه بنده قصد توپ بازی ندارم که بخواهم به زمین کسی بیندازم. اما برخی واقعیتها در مورد اشتغال دامپزشکان وجود دارد که خود شما عزیزان نیز از آن آگاهید. بسیاری از دوستان بنده نیز که فارغ التحصیل دانشگاه آزاد و سراسری می باشند نیز همین مشکلات شما را دارند. امیدوارم به زودی خبرهای خوشی در زمینه اشتغال و استخدام دامپزشکان به گوش شما برسد، طوریکه شنیده ها حاکی از آن است.
با تشکر؛
تکنسین ازمایشگاه
|
-
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۶
0
0
کلمه انالیز شیمی لفظ غریبی است ما در استانمان با یک مکاتبه با دفتر دارو ودرمان و ازمایشگاهها این فرم را تغییر دادیم شما هم همین کار را بکنید بهتر است موفق باشید در مورد تعداد ازمایشات هم به نظر بنده یکخورده اضافه نوشته اید مگر اینکه هر روز دوشیفت کاری داشته باشید که ..............
دکتر مهدی دیلمقانی
|
-
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
0
0
همکار تکنسین عزیز:
با سلام؛ نظر شما در مورد آنالیز شیمی کاملا متین است. ولی در مورد آمار در این چند روز کلی بحث شد. آزمایشگاه اداره کل و شهرستانهای تابعه (همانطور که در خبر آمده است) دقیقا همین تعداد آزمایش را انجام داده اند. در مورد 2 شیفت کاری هم باید عرض کنم که بلی. بسیاری اوقات در طی این 9 ماه همکاران آزمایشگاه و حتی گاها خود بنده 2 شیفت در آزمایشگاه حضور داشتیم، هر چند برای چند تن از همکاران بسیار سخت بود ولی با این حال حضور داشتند. باز هم عرض می کنم که تمام اینها قابل پیگیری می باشند.
با تشکر؛
نظر شما
ادامه