کد خبر: ۷۷۲۷
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر - سرپرست دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: ادعای عرضه و فروش مرغ های مرده ،قبل از ذبح صحت ندارد.
دکتر زهرا عبداللهی در واکنش به ادعای یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه مبنی بر عرضه و فروش 20 درصد مرغ های مرده، قبل از ذبح ،در میادین تره بار به خبرنگار وب دا گفت: آمار ارائه شده که مستند به هیچ مرجع معتبری نیست، اصلا صحت ندارد و مسئولان وزارت بهداشت و نیز سازمانها و نهادهای مسئول همچون سازمان دامپزشکی کشور با دقت بر عرضه تمامی مواد غذایی، (از تولید تا سفره) همچون گوشت، مرغ، تخم مرغ و ماهی در میادین میوه و تره بار، نظارت جدی دارند و با هر گونه تخلف در این زمینه با قاطعیت برخورد خواهند کرد.
وی افزود: متاسفانه برخی افراد به علت نداشتن اطلاعات کافی در خصوص فرایند تولید و عرضه مواد غذایی از طریق مراجع و مجاری رسمی، غیر مسولانه اظهاراتی می کنند که انعکاس آنها در رسانه ها و خبرگزاریها موجب تشویش اذهان عمومی می شود.
سرپرست دفتر بهبود تغذیه همچنین در خصوص عرضه مواد لبنی که از طریق همین افراد که گفته شده است آلوده به سم افلاتوکسین است، نیز در توضیحاتی گفت:این موضوع نیز به هیچ وجه صحت نداردو شبکه های بهداشتی و دستگاههای نظارتی و نیز مسئولان فنی در ازمایشگاههای کارخانه جات تولید کننده شیر و لبنیات به طور مستمر و دقیق به فرآیند دریافت شیر و تولید مواد لبنی نظارت کافی دارند به نحوی که فرآورده های لبنی قبل از عرضه به بازار مصرف از نظر بار میکروبی و آلودگی های احتمالی کنترل می شوند و پس از اطمینان از سلامت این محصولات ، اجازه ورود به بازار به آنها داده می شود.
دکتر عبداللهی افزود: موضوع وجود سم افلاتوکسین در مواد لبنی نیز از جمله ادعاهای کذبی است که توصیه می شود افراد غیر مسئول از اظهار نظر راجع به آن و نیز رسانه ای کردن آن خودداری نمایند و اگر مدارک و مستنداتی در خصوص این موضوع وجود دارد برای پی گیری به مسئولان مربوطه ارائه دهند.

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رزیدنت
|
-
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۹
0
0
چرا به جای قبول کردن مشکلات و سعی در برنامه ریزی برای رفع خطرات تهدید کننده سلامت جامعه، خیلی راحت صورت مسئله را پاک می کنیم؟!!! این هم نمونه ای از مقالاتی که مرتبط با اطلاعات بدست آمده از بررسی های صورت گرفته در مورد سموم آفلاتوکسین در شیر خام و پاستوریزه در ایران:

http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0278691509001653
http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0956713509001030
http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1745-4565.2007.00071.x/full
http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0956713506002143
http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0956713509003478
http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0278691509004360
http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S027869151000044X

چشم پوشی کردن از مشکلات موجود شاید برای برخی مسئولین تبدیل به عادت شده و وجدان به فراموشی سپرده شده.....
ناشناس
|
-
|
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۰
0
0
خدا را شکر که طبق معمول وزارت بهداشت بداد دامپزشکی رسید و شبهه رفع شد و ای کاش آفلا توکسین شیر ها که در همه پایان نامه های دانشجویی هم اثبات شده که هست با یک نشست خبری رفع می شد کاش هورمون های تنظیم فحلی هم در شیر گاو ها وارد نمی شدند و فورازولیدن در گوشت مرغ ها و ....
ناشناس
|
-
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۰
0
0
تیتر خبر را اینجوری بزنید سازمان در ...... {سرپوش گذاشتن روی واقعیت} تعلل کرد چون طرف بر اساس مستندات و نتیجه تحقیقات حرف می زد و وزارت بهداشت خودش به استاد دانشگاه تذکر لازم را داد
نظر شما
ادامه