کد خبر: ۷۷۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - مشاور مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: سال جاری مبلغ 7 میلیارد ریال اعتبار خشکسالی به دامپزشکی شمال کرمان اختصاص یافت.
دکتر مینا قاضی‌زاده در نشست شورای هماهنگی مدیران دامپزشکی کشور اظهار داشت: استان کرمان با وسعت 183.193 کیلومتر‌ مربع  11.1 درصد از خاک کشورمان را به خود اختصاص داده است که از نظر وسعت رتبه اول کشور با جمعیت انسانی حدود 2 میلیون و 947 هزار و 345 نفر را داراست.
وی بیان داشت: مرکز استان در مسیر راه شهرهای تهران‌، اصفهان‌، شیراز و یزد به شهر زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان قرار دارد و از این منظر دارای موقعیت خاص ارتباطی است.
قاضی‌زاده افزود: وجود معادن سرشار آهن‌، زغالسنگ، مس و محصولات کشاورزی مانند پسته و صنعت فرش دستباف در کنا‌ر توسعه همه جانبه و سرمایه‌‌گذاری‌های عمرانی و اقتصادی و به ویژه ایجاد منطقه آزاد سیرجان و پیوستن خط راه ‌آهن سراسری کشور و امتداد آن تا آب‌های خلیج فارس و تأسیس فرودگاه‌های شهرستان‌های مختلف این استان را به یکی از استان‌های مهم اقتصادی و تولیدی و صنعتی تبدیل کرده است.
وی عنوان کرد: با جداسازی و استقلال کامل مدیریت دامپزشکی جنوب کرمان در سال 88 و تفکیک دامپزشکی جنوب و شمال استان کرمان‌، در حال حاضر منطقه زیر پوشش این اداره کل شامل 16 شهرستان و 34 بخش و منطقه جنوب هفت شهرستان است.
قاضی‌زاده تعداد پست‌های مصوب اداره کل دامپزشکی کرمان را 239 مورد عنوان کرد و گفت: 117 پست نیز بلا‌تصدی است.
وی تصریح کرد: تعداد کارکنان رسمی و پیمانی اداره کل 122 نفر و کارکنان قراردادی ما 117 است.
قاضی‌زاده با اشاره به فعالیت 115 دامپزشک در بخش خصوصی خاطرنشان کرد: 16 شبکه دامپزشکی شهرستانی، 23 خانه بهداشت و پست دامپزشکی، یک پست و قرنطینه ثابت دامپزشکی نیز مشغول به فعالیت هستند.
وی مساحت اعیانی تحت مالکیت اداره کل دامپزشکی کرمان را  12 هزار و 512 متر ‌مربع عنوان کرد و گفت: اعتبارات خشکسالی اختصاص یافته به دامپزشکی در سال جاری 7 هزار میلیون ریال، اعتبارات هزینه‌ای 37 هزار و میلیون ریال و اعتبارات تملکی 6 هزار و 800 میلیون ریال است.
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان ابراز داشت: جمعیت دامی استان کرمان شامل 3 میلیون و 703 هزار و 783 رأس دام سبک، 173 هزار و 27 رأس دام سنگین، 3 هزار و 719 رأس اسب، 11 هزار و 342 نفر شتر است.

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۰
0
0
شما که با همین تعداد ادعای کنترل مناسب بیماری ها را که ادعای بزرگی است کرده اید چه نیازی به نیروی جدید دارید وقتی کنترل بیماری ها فقط روی کاغذ است و آمار واکسیناسیون با یک صفر اضافه ملاک کنترل است ........
نظر شما
ادامه