کد خبر: ۷۷۱۲

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی خراسان شمالی، تهران و سمنان

 

راه‌اندازی سامانه خدمات الکترونیکی دامپزشکی در خراسان شمالی


اداره کل دامپزشکی استان خراسان شمالی اعلام کرد این اداره کل با راه اندازی سامانه خدمات الکترونیکی دامپزشکی خراسان شمالی به آدرس www.ivo-nkh.com  با ایجاد بیش از 25 eform از خدمات الکترونیک جهت  تسریع وقت و ایجاد رضایتمندی وکسب رتبه مطلوب در شاخص رضایتمندی مراجعین ، ارتقاء شاخص های بهره وری و اصلاح و بهبود فرآیندهای کاری ، گامی بزرگ در راستای تحول اداری و  افزایش بهره وری و خدمات بیشتر  در کمتر از یکماه بررسی و پیگیری وطراحی به این مهم دست پیدا نمود. 
 تمامی eform های  این سامانه طراحی شده که در ابتدای بهمن ماه به طور کامل برای مراجعین قابل دسترس خواهد بود.
 این سامانه  در حال حاضر در مرحله تست می باشد وتعدادی از eform ها هم اکنون قابل استفاده می باشد.

 

----------------------------

 

نخستین نشست هم‌اندایشی کانون بازنشستگان سازمان دامپزشکی کشور برگزار شد


 نخستین نشست هم اندیشی کانون بازنشستگان سازمان دامپزشکی کشور با حضور اعضاء هیئت مدیره این کانون و بیش از 60 نفر از بازنشستگان از رسته‌ها و رده‌های مختلف در محل سازمان دامپزشکی کشور برگزار شد.
در این گردهمایی اعضاء با اشاره به مقام والای بازنشستگان و لزوم بهره‌گیری از تجارب آنها برای پیشبرد اهداف عالیه سازمان، بر تشکیل هسته‌های کارگروهی در زمینه‌های مختلف و با هدف توسعه و رشد کمی و کیفی تاکید کردند.

 

----------------------------

 

مدیرکل دامپزشکی سمنان خبر داد :
تست 58700 راس دام سنگین علیه بیماری سل/ حذف دام‏های مشکوک


مدیرکل دامپزشکی استان سمنان از تست 58 هزار و 716 راس دام سنگین علیه بیماری سل و حذف دام‏های مشکوک در این استان خبر داد.
دکتر رضا عامری در این زمینه اظهار کرد: در شش ماه نخست سال جاری علیه بیماری "سل" که یک بیماری مشترک بین انسان و دام است، بیش از 58 هزار و 716 راس دام سنگین را توبرکولینر و تست و دام‏های مشکوک را حذف کردیم.
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان افزود: به دام‏های سالم اجازه ماندن و تکثیر را دادیم و در مورد بیماری "تب مالت" نیز بیش از 5 هزار و 124 راس گاو خون‏گیری شدند.
عامری اضافه کرد: موارد مشکوک در این راستا تفکیک و به کشتارگاه اعزام شدند و سایر موارد سالم نیز در دامداری‏ها نگهداری می‏شوند.
وی گفت: در همین زمینه در ارتباط با بیماری تب مالت، بیش از 149 هزار و 56 راس دام را علیه این بیماری واکسینه کردیم.
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان افزود: در راستای مبارزه با "هاری" نیز 14 هزار و 196 قلاده سگ را قلاده‏گذاری و علیه بیماری هاری واکسینه کردیم.
عامری بیان کرد: در خصوص مبارزه با بیماری‏های انگلی، دامپزشکی استان سمنان فعالیت خوبی داشته و امسال بیش از 4 هزار لیتر سم رایگان بین دامدارهای استان توزیع شد.
وی افزود: این سموم رایگان بالغ بر یک میلیون  و190 هزار متر مربع اماکن دامی را سم‏پاشی کردند.
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان اظهار داشت: در راه جلوگیری از بیماری "تب کلینه کنگو" که یک بیماری مشترک است و از طریق کنه معمولاً به دام و انسان منتقل می‏شود، نقش بسزایی ایفا شده است.
عامری یادآور شد: امسال از  مجموع 65 هزار و 480 راس دامی که در کشتارگاه‏های استان سمنان کشتار شدند، بیش از 29 هزار و 780 کیلوگرم فرآورده‏های دامی، آلوده و غیر قابل مصرف تشخیص داده و ضبط و از چرخه فعالیت انسانی خارج شد.
وی اضافه کرد: همچنین از 4 میلیون قطعه طیوری که در کشتارگاه‏ها کشتار شدند، بیش از 39 هزار و 66 قطعه آنها از چرخه مصرف خارج شد.
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان بیان کرد: در دو مقوله اقدام به بازرسی از کشتارگاه‏ها می‏کنیم؛ یکی قبل از کشتار است که در مورد بیماری‏های عصبی معمولا ما این علایم را در دام زنده می‏بینیم و بازرسی قبل از کشتار توسط همکاران ما در کشتارگاه‏ها انجام می‏گیرد.
عامری یادآور شد: بازرسی دیگر، پس از کشتار است که کارشناسان سایر بیماری‏ها را در لاشه دام چک می‏کنند و به این بسنده نمی‏‏شود و در طول روز اکیپ‏های نظارتی اماکن عرضه نظیر مرغ فروشی‏ها و قصابی‏ها، رستوران‏های بین راهی و . . . را کنترل می‏کنند.
وی افزود: در شش ماهه اول سال جاری، 25 هزار و 867 مورد بازدید از مراکز عرضه داشتیم که خیلی از بازدیدها به مناسبت‏های مختلف به خصوص در ایام تعطیلات تابستان، عید نوروز و سایر مناسبت‏هایی که حجم زیادی از مسافران در استان سمنان حضور دارند، این مراقبت‏های بهداشتی تشدید می‏شود.
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: در این مورد نیز 73 مورد پرونده تخلف را به تعزیرات حکومتی و دادسراها برای رسیدگی ارجاع دادیم.

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه