کد خبر: ۷۵۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - رئیس انجمن حمایت از حیوانات گفت: باغ وحش ارم طی سال‌های گذشته شیرهایی را به مردم فروخته است ممکن است این شیرها همان شیرها باشند که کاملاً اهلی و دست‌آموز شده‌اند.

دکتر سید جاوید آل‌داوود درباره رهاسازی برخی حیوانات از جمله شیر، روباه و کرکس طی روزهای اخیر در تهران اظهار داشت : باغ وحش پارک ارم طی سال‌های اخیر، شیرهای باغ وحش را به مردم می‌فروخت که احتمالاً این شیرها همان شیرها باشند که کاملاً اهلی و دست‌آموز هستند.

وی در ادامه افزود: بعضی از این شیرها از باغ وحش خارج نمی‌شدند و افراد در همان قفس‌های باغ‌وحش از آن‌ها نگهداری می‌کردند و بعضی را هم از باغ وحش خارج می‌کردند.

رئیس انجمن حمایت از حیوانات گفت: البته باید صاحبان این حیوانات پیدا شوند و مشخص شود که آن‌ها این حیوانات را از کجا آورده‌اند.

این دامپزشک متخصص ادامه داد: البته شیر با نگهداری در خانه، اهلی می‌شود و در حال حاضر برای نگهداری از آن‌ها باید دقت بیشتری از سوی مسئولان صورت پذیرد.

این اظهارات در حالی بیان شده که مدیر روابط عمومی باغ وحش ارم هرگونه فروش شیر از سوی این باغ وحش را رد کرده است!

مدیر روابط عمومی باغ وحش ارم در خصوص رها شدن شیر در تهران و رابطه آن با باغ وحش ارم گفت: ما هیچ شیری را به مردم نفروخته‌ایم ما تنها مجوز فروش حیوانات به باغ وحش دیگر یا سیرک را داریم.

محمد رنجبر در پاسخ به این پرسش که آیا شیرهای رها شده در تهران توسط باغ وحش ارم به مردم فروخته شده است؟ اظهار داشت: فروش شیرها تنها با مجوز محیط زیست انجام می‌شود و ما تاکنون هیچ شیری را نفروخته‌ایم.

وی ادامه داد:  ما تنها مجوز فروش حیوانات به باغ وحش دیگر یا سیرک را داریم.

مدیر روابط عمومی پارک ارم ادامه داد: این مسئله پیش از این نیز یک بار مطرح شده بود اما به شدت تکذیب می‌کنیم چون تاکنون شیرهای باغ وحش ارم را به فروش نرسانده‌ایم.

رنجبر گفت: باغ وحش ارم با هماهنگی مسئولان سازمان محیط زیست می‌تواند سنجاب، میمون و مرغ عشق بفروشد!

مدیر روابط عمومی باغ وحش ارم در پایان خاطرنشان کرد: از کسانیکه ادعا می‌کنند شیرهایی که در تهران پیدا شده‌اند متعلق به باغ وحش ارم است و ما تاکنون فروش شیر داشته‌ایم می‌خواهیم اسناد خود را ارائه کنند.

سه‌شنبه هفته گذشته یک قلاده توله شیر در شمال شرق تهران پیدا شد و روز پنجشنبه نیز خبرهایی از رها شدن یک شیر دیگر در منطقه لویزان منتشر شد.

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
0
0
من مي دونم اين شيرها ماله کیه ..............
شش تا بودن،سه تاشون فرار مي كنن!
نظر شما
ادامه