کد خبر: ۷۵۴۶

حکیم مهر - وزیر جهاد کشاورزی از تولید بیش از 10 و نیم میلیون تن شیر خام در سال جاری خبر داد و تاکید کرد: هیچ‌گونه کمبود شیر خام در کشور وجود ندارد و اگر کسی ادعای کمبود تولید شیر در کشور را دارد به دنبال آزاد‌کردن وارادات شیر خشک است.

دکتر صادق خلیلیان در حاشیه‌ هجدهمین نشست شورای حکام مرکز توسعه‌ یکپارچه روستایی آسیا و اقیانوسیه در پاسخ به سؤالی درباره‌ میزان تولید شیر خام در سال جاری و اعلام وزارت صنعت مبنی بر کاهش 20 درصدی تولید این محصول، گفت : امسال تولید شیر به بیش از 10 و نیم میلیون تن خواهد رسید که برای مصارف مختلف سنتی و صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی افزود: امسال توسعه‌ی دامداری‌های شیری افزایش یافته و با ممنوعیت واردات شیر خشک صنعتی، شیر خامی که تا سه ماه قبل روی دست دامداران مانده بود یا به نازل‌ترین قیمت خریده می‌شد اکنون با قیمت مناسب خریداری شود.

خلیلیان تاکید کرد: هیچ‌گونه کمبود شیر خام در کشور وجود ندارد و اگر کسی ادعای کمبود تولید شیر در داخل را دارد به دنبال آزاد‌کردن وارادات شیر خشک است.

وزیر جهاد کشاورزی درباره‌ی افزایش قیمت شیر خام در سال جاری، اظهار کرد: هنوز به قیمت 600 تومان مدنظر برای فروش شیر خام دست نیافته‌ایم و این‌که در بازار شاهد هستیم شیر پاستوریزه با 1.5 درصد چربی 900 و 1000 تومان فروخته می‌شود، سود مطلوبی عاید بخش صنعتی و کارخانه‌های لبنی می‌شود و آنچه در بازار صنایع لبنی از نظر قیمت رخ می‌دهد، به دامداران ربطی ندارد.

وی درباره صادرات فله‌ای عسل ایرانی و بسته‌بندی این محصول در کشور‌های دیگر، گفت: یکی از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی فرآوری و بسته‌بندی محصولات است که در این راستا با اعطای تسهیلات ارزان‌قیمت از متقاضیان سرمایه‌گذاری در زمینه فرآوری و بسته‌بندی محصولات کشاورزی حمایت می‌کنیم تا از ارزش افزوده بیشتری در کشورمان برخوردار شویم و جهش توسعه صادرات ایجاد کنیم.

خلیلیان درباره‌ی گفته رییس سازمان توسعه‌ تجارت مبنی بر اینکه " نامه‌های وزیر جهاد کشاورزی برای ممنوعیت واردات میوه ابهام داشته است"، گفت: پس از تصویب قانون افزایش بهره‌برداری بخش کشاورزی که مدیریت واردات به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شد، شرایط و ضوابط ورود کالاهای ضروری و غیرضروری را به وزارت تجارت اعلام کردیم. همچنین برخی از محصولات کشاورزی نیز علاوه بر ممنوعیت ثبت سفارششان، وارداتشان هم ممنوع اعلام شد.

وزیر کشاورزی افزود: در خرداد‌ماه امسال مجددا نیز این ابلاغیه به وزارت تجارت عنوان و چند روز اخیر مجددا باتاکید بیشتر این نامه به وزی صنعت ابلاغ شد و درخواست شد ثبت سفارش‌های قبلی مجددا تمدید نشوند. همچنین از سازمان توسعه‌ی تجارت، سازمان بازرگانی استان تهران و گمرک جمهوری اسلامی درخواست داده‌ایم یک نسخه از کلیه‌ی ثبت و سفارش‌های انجام شده را در اختیار ما قرار دهند.

 

خبر مرتبط :

 
نظر شما
ادامه