کد خبر: ۷۴۷۱

حکیم مهر - دومین نشست مشترک مسوولان فدراسیون سوارکاری و سازمان دامپزشکی با هدف بررسی مسائل مختلف مربوط به بهداشت و حمل و نقل اسب‌های ورزشی برگزار شد.

در این نشست که به میزبانی فدراسیون سوارکاری در هتل آکادمی برگزار شد دو طرف در خصوص مواردی از جمله هماهنگی و همکاری مستمر در خصوص بهداشت اسب و تسهیل در حمل و نقل داخلی و بین المللی اسب و پیگیری ویژه مسائل قزنطینه مباحثی را مطرح کردند.

محمود حیدری سرپرست فدراسیون با اشاره به اهمیت جایگاه صنعت اسب با توجه به ظرفیت‌های مناسب موجود در ایران، خواستار سرعت بخشیدن به فعالیت‌های سازمان دامپزشکی برای رفع محدودیت‌های ایجاد شده در خصوص حمل و نقل و بهداشت اس‌ های ورزشی شد.

دکتر سید محسن دستور رییس سازمان دامپزشکی کشور نیز در ادامه این نشست با اشاره به اهمیت صنعت اسب و اسبداری و ضرورت توجه و نگاه جدی به ورزش سوارکاری و اسب‌های ورزشی، بر همکاری همیشگی و منسجم فدراسیون سوارکاری و سازمان دامپزشکی تاکید کرد.

در این نشست پس از ارائه گزارش اقدامات انجام شده در خصوص بهداشت اسب توسط دکتر محسن مشکوة معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی به ویژه آماده شدن سیستم مراقبتی بیماری‌های هشدار دهنده اسب و بیان نظرات و دیدگاه‌های اساتید و کارشناسان مصوب شد تفاهم‌نامه همکاری بین فدراسیون سوارکاری و سازمان دامپزشکی کشور تدوین و به امضای طرفین برسد.
همچنین مقرر شد کمیته کارشناسی متشکل از دامپزشکان و کارشناسان سازمان دامپزشکی و فدراسیون سوارکاری برای بررسی و پیگیری مسائل عادی و حمل و نقل و تبادل اسب بین ایران و دیگر کشورها تشکیل و با برگزاری جلسات منظم امور مربوطه دنبال و اجرایی شود.

تشکیل کمیته ویژه ای برای تسریع و تسهیل در هماهنگی بین سازمان‌های دامپزشکی کشورهای آذربایجان، گرجستان و ارمنستان به منظور تبادل سوارکار و اسب برای حضور سوارکاران ایران در لیگ قفقاز و همچنین دیگر کشورهای عضو گروه جغرافیایی 3 فدراسیون بین المللی سوارکاری از دیگر مصوبات این نشست بود.

در دومین نشست مشترک فدراسیون سوارکاری و سازمان دامپزشکی کشور علاوه بر محمود حیدری سرپرست فدراسیون سوارکاری و دکتر سید محسن دستور رییس سازمان دامپزشکی کشور، دکتر محسن مشکوة معاون این سازمان، دکتر صمد یگانه مدیرکل دفتر قرنطینه و امور بین الملل ، دکتر سیاوش نیازی مدیرکل مرکز تشخیص سازمان دامپزشکی و تنی چند از کارشناسان این سازمان، چند تن از اساتید دامپزشکی کشور و همچنین زین العابدین واردی نایب رییس و فرید بردبار معاون فنی فدراسیون سوارکاری و اعضای کمیته دامپزشکی فدراسیون سوارکاری حضور داشتند.

گفتنی است نخستین نشست مشترک فدراسیون سوارکاری و سازمان دامپزشکی کشور آبان ماه گذشته به میزبانی سازمان دامپزشکی کشور در حالی برگزار شده بود که از سوی سازمان دامپزشکی انعکاس مناسبی از این نشست مشاهده نشد!

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه