کد خبر: ۷۴۴۵۲

حکیم مهر: رئیس اداره دامپزشکی شهرستان همدان: شهرستان همدان دارای 22 داروخانه ،مرکز درمانی و مرکز مایه کوبی دامپزشکی می باشد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره دامپزشکی شهرستان همدان، «دکتر علی طاهری» رییس این اداره گفت: در پی دستورالعمل های ابلاغی از سوی اداره کل دامپزشکی استان طرح تشدید نظارت بر داروخانه ها و مراکز مایه کوبی دامپزشکی از ابتدای خرداد ماه سال جاری به مدت 3 روز آغاز گردید.

وی هدف از اجرای این طرح را بازدید نظارتی و اصلاح گلوگاه های بهداشتی مرتبط با دارو و درمان در حوزه دامپزشکی عنوان کرد و افزود: طی بازدید های صورت گرفته 8 نوع داروی تاریخ منقضی به میزان  76 قلم از سطح داروخانه های دامپزشکی ضبط و پرونده واحد های متخلف جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارسال گردید.

وی در ادامه اظهار داشت: رعایت اصول نسخه نویسی توسط مراکز درمانی و همچنین نسخه پیچی در داروخانه ها نیز در این طرح مورد رصد کارشناسان قرار گرفت.

وی در پایان از نظارت بر مراکز مایه کوبی و بررسی تجهیزات آن ها خبر داد و گفت: مراکز مایه کوبی ملزم به تهیه تجهیزات لازم جهت رعایت زنجیره سرد نگهداری واکسن و مواد بیولوژیک و همچنین ادوات مناسب جهت ضدعفونی وسایل واکسیناسیون بوده و این موارد در بازدید های اخیر مد نظر قرار گرفته و تذکرات لازم به متصدیان واحد در صورت عدم احراز شرایط ابلاغ گردید.


نظر شما
ادامه