کد خبر: ۷۴۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - مدیر برنامه کنترل مالاریای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه برنامه حذف مالاریا در کشور از سال 1389 آغاز و هدف از این برنامه در مرحله اول حذف موار بومی مالاریا فالسیپاروم است، گفت: طی دو سال اخیر مالاریا فالسیپاروم در استان هرمزگان به کمتر از پنج مورد و در سیستان و بلوچستان به کمتر از 250 مورد کاهش یافته است.

دکتر احمد رئیسی با اشاره به برنامه حذف مالاریا در کشور، افزود : مالاریا فالسیپاروم از نوع بد خیم و کشنده است که خوشبختانه در دو سال اول برنامه، هیچ موردی از فالسیپاروم بومی در محدوده تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جیرفت مشاهده نشده است.

وی از کاهش چشمگیر بیماری مالاریا در سسیستان بلوچستان و هرمزگان خبر داد و گفت : با اجرای برنامه حذف مالاریا در کشور انتقال مالاریا فالسیپاروم در استان هرمزگان به کمتر از پنج مورد و در سیستان و بلوچستان به کمتر از 250 مورد کاهش یافته است و این مهم در 60 سال اخیر در برنامه مبارزه با مالاریا بی سابقه بوده است.

به گفته رئیسی، مهمترین دستاورد برنامه حذف مالاریا در کشور، حمایت و همدلی تمام بخش های مرتبط توسعه با برنامه مصوب شورای عالی سلامت است.

مدیر برنامه کنترل مالاریا وزارت بهداشت در خاتمه برنامه حذف مالاریا را از برنامه‌های موفق حوزه سلامت دانست و تصریح کرد: امیدواریم با تلاش دست اندرکاران نظام سلامت کشور، حذف مالاریا در افق 1400 در کشور محقق شود.

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر آراسب دباغ مقدم
|
-
|
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۱
0
0
با سلام
جناب دکتر رئیسی از همکاران دامپزشک و البته متخصص اپیدمیولوژی هم هستند. خوب است یک مصاحبه ای هم با ایشان داشته باشید.
نظر شما
ادامه