کد خبر: ۷۴۳۸
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر  -  جلد دوم کتاب درمان نوین مامایی و بیماری‎های تولید مثل دام بزرگ با عنوان "مامایی و بیماری‎های تولید مثل گاو" توسط انتشارات دانشگاه ارومیه منتشر شد.

ترجمه این کتاب 610 صفحه‎ای بعهده دکتر روزعلی باتوانی دانشیار دانشکده دامپزشکی دانشگاه ارومیه بوده است.

در این کتاب که بخشی از کتاب درمان نوین مامایی و بیماری‎های تولید مثل دام بزرگ (2) است می‎خوانیم :

جنبه‎های فیزیولوژی، پاتولوژی دستگاه تناسلی گاو نر و ماده، عملیات بالینی مامایی و اندرولوژی دامپزشکی، روش‎های تشخیصی پیشرفته تولید مثل (سونوگرافی دستگاه تناسلی، واکنش زنجیره‎ای پلیمراز و غیره)، جراحی دستگاه تناسلی، مراقبت از نوزاد، بیماری‎های متابولیک و تغذیه‎ای بعد از زایمان، اثرات تغذیه و محیط بر تولید مثل، برنامه­های بهداشتی تولید مثلی، فنآوری­های کمکی تولید مثل از قبیل تلقیح مصنوعی، انتقال رویان (شامل سوپراوولاسیون، همزمان­سازی جفت­پذیری و تخمک‌گذاری)، نگهداری رویان در سرما، تولید رویان در آزمایشگاه، شبیه­سازی، تعیین جنس رویان­ها قبل از انتقال و تعیین جنسیت اسپرم برای تولید انتخابی تلیسه یا گوساله نر

گفتنی است دکتر سید مرتضی علوی شوشتری بعنوان ویراستار علمی کتاب، دکتر عبدا.. طلوعی­آذر بعنوان ویراستار ادبی متن، دکتر امیر خاکی بعنوان تصویربردار اشکال و دکتر حمیدرضا شفیعی شیخانی بعنوان صفحه­آرا و طراح روی جلد مترجم را در انتشار این اثر یاری نموده‎اند.

علاقمندان به تهیه این کتاب می‏توانند با نشانی الکترونیک ra.batavani@urmia.ac.ir یا alibatavani@yahoo.com و شماره تلفن­های مترجم (09141414153 و 04412774737) و یا آقای میکائیل پاشازاده مسئول انتشارات دانشگاه (09141869427 و 2779930 با پیش شماره 0441) تماس حاصل نمایند.  

 

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
یک دوست
|
-
|
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۱
0
0
جلد 1 کجاست؟!!!!!!واقعا برای رزیدنت افت دارد به جای اینکه در ترجمه نقش داشته باشد طراح جلد و عکسبردار باشد!!!!!!!!!!
ناشناس
|
-
|
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۲
0
0
کتاب 7 جلد خواهد بود که جلد 2 مربوط به گاو را به علت نیاز مبرم و با توجه به بودجة مالی جلو انداختیم. جلد 1 مامایی و بیماریهای تولید مثل اسب است که در آیندة نزدیک به یاری خدا منتشر خواهد شد. جلد 3 بز، جلد 4 گوسفند، جلد 5، 6 و 7 سایر دامها خواهد بود که در دست ترجمه می باشد. مترجم
مهدی
|
-
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
0
0
سلام این کتاب گیر نمیاد من چیکار کنم ترم تموم شد؟لطفا کمک کنید
نظر شما
ادامه